Didieji prekybos tinklai konkurento atėjimui ruošiasi ne tik atidarydami naujas ir gražindami senas parduotuves, bet ir bandydami įtikti klientui patrauklesniu dizainu ir didesniu kiekiu savitarnos kasų.
„Sveikiname bet kokią konkurenciją, nes iš to išlošia vartotojas“, „Nauji žaidėjai – tai dar viena priežastis nesustoti vietoje ir tobulėti“, „Konkurencija yra sveikintina, nes priverčia pasitempti“ – tokius ir panašius atsakymus 15min bėrė didžiųjų Lietuvos prekybos tinklų viešųjų ryšių vadovai, paklausti apie bendrovių požiūrį į „Lidl“ atėjimą 2016 metais.
Kitąmet konkurencinė kova, pirmiausiai naujų parduotuvių pavidalu, gali tapti itin nuožmi.
Tačiau rinkos senbuviai vokiško prekybos tinklo atėjimui, panašu, kad pradėjo ruošis jau šįmet, o 2016 metais konkurencinė kova, pirmiausiai naujų parduotuvių pavidalu, gali tapti itin nuožmi.
Didžiausius pajėgumus, reaguodamas į „Lidl“ atėjimą, metė pagal apyvartą didžiausias, o pagal parduotuvių skaičių (233) antroje vietoje esantis prekybos tinklas „Maxima“. 2015 m. jis bus atnaujinęs 7 ir atidaręs dar 7 naujas tinklo parduotuves, o 2016 m. bendrovė planuoja dešimtmetį nematytą plėtros mastą.
„Kitų metų mūsų planuose – 20 naujų parduotuvių ir 14 atnaujintų“, – tikino „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
Jis pridūrė, kad šiuo metu „Maxima“ taip pat vykdo rugpjūtį pradėtą savitarnos kasų plėtrą – iš viso šiemet planuojama įrengti 60 kasų. Maža to, bendrovės generalinis direktorius užsiminė ir apie „Maxima“ teikiamų paslaugų spektro plėtimą 2016 metais.
Pavyzdžiui, didžiosiose tinklo parduotuvėse turėtų atsirasti specialios prekybinės salos, kuriose būtų specialiai paženklinti ir patraukliai pateikti gyventi bei maitintis sveikiau padedantys produktai su papildoma informacija.
Daugiausiai parduotuvių Lietuvoje, 241, turinčio prekybos tinklo „Iki“ valdytojos UAB „Palink“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė 2016 metais planuojamų įgyvendinti naujovių nekonkretizavo. Vis dėlto ji pridūrė, kad 2015 metais didžiausias dėmesys buvo skirtas „Iki“ parduotuvių atnaujinimui.
„Rekonstravome 11 parduotuvių bei atidarėme 2 naujas. 2016 metais taip pat planuojame tęsti parduotuvių atnaujinimo darbus“, – sakė B.Čaikauskaitė.
Svarbu pažymėti, kad iki 2015 metų pabaigos „Iki“ planuoja atsisakyti į kainai jautrių pirkėjų segmentą orientuotų „Cento“ parduotuvių. Būtent į tokius pirkėjus pirmiausia taikosi „Lidl“.
Šiuo metu „Maxima“ taip pat vykdo rugpjūtį pradėtą savitarnos kasų plėtrą.
Apie didesnį dėmesį ne tik parduotuvių funkcionalumui, bet ir dizainui prakalbo anksčiau juo negarsėjęs prekybos tinklas „Norfa“. „Norfos mažmenos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis prasitarė, kad prekybos tinklas net svarsto apie savitarnos kasų diegimo galimybę, nors jokių konkrečių žingsnių šia linkme ir nepadaryta.
„Visos naujos „Norfos“ parduotuvės statomos pagal naują koncepciją, daugiau dėmesio skiriant ne tik parduotuvės funkcionalumui, bet ir estetiškai patraukliam dizainui“, – paaiškino D.Ryliškis, pridūręs, kad 2015 metais „Norfa“ atidarys iš viso 15, o 2016 metais apie 10 naujų ir atnaujintų prekybos centrų.
52 parduotuves visoje Lietuvoje šiuo metu turinti „Rimi Lietuva“ 2016 ne tik plėsis, bet ir pasiūlys naujovių lojalumo programos dalyviams bei savitarnos kasas.
„Rimi Lietuva“ kitąmet ne tik plėsis, bet ir pasiūlys naujovių lojalumo programos dalyviams.
„2015 metais atidarėme 6 parduotuves (pernai 9) – kitais metais planuojame išlaikyti panašų plėtros tempą”, – teigė UAB „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.
Ji pridūrė, kad bus dirbama kuriant asmeninių pasiūlymų sprendimus lojalumo programos dalyviams.
„Asmeninių pasiūlymų sprendimus stiprinsime, kad pirkėjas rastų nuolaidų būtent tiems produktams, kurių jis ieško ir laukia. Planuojame 2016 metais pasiūlyti pirkėjams savitarnos sprendimus parduotuvėse, taip pat planuojame ir kitų naujovių“, – sakė G.Bielskytė.