Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Air France-KLM“ į bilietų kainą įtrauks tvaraus aviacinio kuro mokestį

„Air France-KLM“ pirmadienį pranešė į bilietų kainą įtrauksianti iki 12 eurų papildomą mokestį, kuris bus skirtas kompensuoti brangesnio tvaraus aviacinio kuro naudojimo išlaidas.
„Air France-KLM“
„Air France-KLM“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Pasak bendrovė, degalų mokestis į bilietų kainą bus įtrauktas nuo sausio 10 dienos.

Keliautojai ekonomine klase mokės nuo vieno iki keturių eurų už bilietą daugiau, o keliaujantieji verslo klase – nuo ​​1,5 iki 12 eurų, priklausomai nuo atstumo iki kelionės tikslo, sakoma bendrovės pranešime klientams.

„Air France“ partnerė Nyderlanduose KLM bei pigių skrydžių įmonė „Transavia“ taip pat taikys priemoką skrydžiams iš Prancūzijos ir Nyderlandų, pranešė bendrovė ir pridūrė, kad nuo 0,5 iki 1 proc. naudojamo žibalo pakeis tvaria alternatyva.

Tvarus aviacinis kuras (angl. Sustainable aviation fuel, SAF) daugiausia yra gaminamas iš panaudoto kepimo aliejaus arba iš miškininkystės ar žemės ūkio atliekų.

Jo naudojimas leidžia oro linijų bendrovėms per degalų gyvavimo ciklą sumažinti anglies dvideginio išmetimą 75 proc., palyginti su žibalo naudojimu.

Reaktyviniams degalams šiuo metu tenka 20–30 proc. vežėjų išlaidų.

Visgi tvaraus aviacinio kuro, kuris yra nuo keturių iki aštuonių kartų brangesnis, įsisavinimas trunka lėtai.

Dabartinis gamybos lygis yra daug mažesnis nei reikėtų pasauliniam orlaivių parkui.

2019 metais tvarūs degalai sudarė mažiau nei 0,1 proc. iš 360 mlrd. litrų aviacijos pramonėje naudojamų degalų.

„Air France“ teigė esanti įsitikinusi, kad SAF kaina sumažės, nes vis daugiau Europos šalių pradės masinę šios rūšies kuro gamybą.

Ketvirtadienį bendrovė pasiūlys keleiviams, norintiems sumažinti orlaivio, kuriuo jie skris, anglies dioksido pėdsaką, galimybę paaukoti papildomai tvaraus kuro įsigijimui.

„Air France“ pažadėjo, kad kiekvienas paaukotas euras bus investuotas į SAF.

Oro transportui tenka 2,5–3 proc. viso pasaulyje išmetamo anglies dioksido. Pramonė siekia iki 2050 metų tapti neutraliu anglies dioksido išmetimo atžvilgiu, investuodama į reaktyvinius lėktuvus, kuriems reikia mažiau žibalo ir kurie naudoja švaresnius degalus.

Pagal naują įstatymą, įsigaliojusį Prancūzijoje nuo sausio 1 dienos, oro transporto bendrovės, pildančios degalus šalyje, turi naudoti bent 1 proc. tvaraus kuro. 2025 metais ši dalis padidės iki 2 proc., o 2030-aisiais – iki 5 procentų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?