A320 grupės orlaivių paklausa vidutinio nuotolio maršrutuose yra tokia didelė, kad dabar priimami dideli šių lėktuvų užsakymai 2024–2025 metams, leidiniui „The Financial Times“ teigė „Airbus“ komercijos vadovas Christianas Schereris.
„Norėčiau, kad turėtume daugiau parduodamų lėktuvų. Dabar tų lėktuvų, kurių paklausa didžiausia, pasiūla yra ribota. Tai galioja A320 ir A321, o dabar ir A220 atžvilgiu“, – teigė jis.
Ch. Schererio teigimu, šių orlaivių paklausa auga dėl oro linijų bendrovių noro papildyti savo lėktuvų parką energiją taupančiais lėktuvais.
„COVID-19 krizė paspartino supratimą, kad netrukus bus pereinama prie degalus taupančių technologijų“, – pridūrė „Airbus“ atstovas.
Praėjusią savaitę „Airbus“ gavo du didelius užsakymus, įskaitant užsakymą iš „Air France-KLM“ dėl 100 „A320neo“ ir „A321neo“ lėktuvų. Orlaivių pristatymai pagal šį užsakymą numatomi 2023 metų antrąjį pusmetį.
Ch. Schererio teigimu, naujausios kartos orlaiviai šiuo metu sudaro tik 13 proc. pasaulio komercinių orlaivių parko.
„Airbus“ nuo šių metų pradžios gavo užsakymų 540-iai orlaivių „A321neo“ ir „A320neo“ lėktuvų. Tuo tarpu prancūzų aviacijos koncerno varžovė, amerikiečių „Boeing“ šių metų sausį–lapkritį gavo užsakymų 692-iems siauro korpuso orlaiviams „737 MAX“.
Visgi „Airbus“ tiekimų atžvilgiu lenkia „Boeing“. Šiais metais Europos koncernas savo klientams išsiuntė 518 lėktuvų, tuo tarpu „Boeing“ – 302 lėktuvus.
„Airbus“ planuoja padidinti savo A320 grupės lėktuvų gamybą iki 65 per mėnesį iki 2023 metų ir iki 75 per mėnesį iki 2025-ųjų. 2019 metais bendrovė gamino po 60 orlaivių per mėnesį ir tai buvo rekordinis lygis, tačiau pernai dėl koronaviruso pandemijos gamybos apimtys sumažėjo iki 40 lėktuvų per mėnesį.
Tuo tarpu „Boeing“ komercinių orlaivių padalinio viceprezidentas Ihssane Mouniras (Ichsanas Muniras) paklausos perspektyvas vertino atsargiau.
„Gamybos tikslai turėtų būti nustatyti atsižvelgiant į tai, ko reikia rinkai ir ką gali suteikti mūsų tiekimo grandinės“, – teigė jis „The Financial Times“.