Airida Zavadskė: Ko Lietuvos darbdaviai galėtų pasimokyti iš „Facebook“

Daugybė gerų specialistų Lietuvoje tikriausiai dažnai pasvajoja dirbti tokiose verslo galiūnėse, kaip „Google“ ar „Facebook“. Juos vilioja visame pasaulyje puikiai žinomas ir mėgstamas vardas, patrauklus atlyginimas, plačios karjeros ir savirealizacijos galimybės, itin profesionalūs bendradarbiai.
Airida Zavadskė – darbuotojų vertinimo, talentų vadybos ekspertė,  UAB „Adduco“ partnerė-ekspertė
Airida Zavadskė – darbuotojų vertinimo, talentų vadybos ekspertė, UAB „Adduco“ partnerė-ekspertė

Ir iš tiesų, betarpiškas visos komandos bendravimas, kūrybinė laisvė, darbas mažose savarankiškose grupėse, nuolatinis darbuotojų tobulėjimas – „Facebook“ savo darbuotojams siūlo daugybę šiuolaikiškų, itin patrauklių vadybos sprendimų.

Tačiau ar patikėsite sužinoję, kad daugelis šios svajonių kompanijos darbuotojų - jauni, neseniai studijas pabaigę ir beveik jokios patirties iki tol neturėję specialistai? Tai ne kartą viešai yra pabrėžęs pats įmonės įkūrėjas Markas Zuckerbergas.

„Facebook“ darbuotojų atranka ir jų talentų valdymas - viena svarbiausių pamokų, kurias reikėtų išmokti pasisekimo šalies, o gal - net ir tarptautinėje rinkoje siekiančioms Lietuvos įmonėms. 

Esame įpratę matyti darbo skelbimus, skirtus gausią profesinę patirtį sukaupusiems, pripažinimą savo srityje įgijusiems ir nuo pirmos dienos savarankiškai dirbti galėsiantiems kandidatams. O dalis šio teksto skaitytojų komentaruose tikriausiai pastebės, kad ir siūlomas atlyginimas šių reikalavimų dažnai neatitinka.

O kaipgi darbuotojus pasirenka nuolat auganti ir ambicingų planų ateičiai turinti „Facebook“ kompanija?

Visų pirma, „Facebook“ beveik niekada neskelbia konkursų naujoms pareigoms įmonėje užimti. Ne todėl, kad juos slėptų – jų tiesiog nėra. „Facebook“ žmogiškųjų išteklių specialistai nuolat aktyviai ieško naujų talentų, radę daug žadantį, ambicingą, norintį mokytis ir talentingą žmogų – jį samdo.

Tuomet pusantro milijardo vartotojų šiandien jau turinti „Facebook“ investuoja į analizę – naujieji darbuotojai atlieka profesionalius asmenybės testus, kurie puikiai atskleidžia tikslias darbuotojo būdo savybes ir konkrečius gebėjimus. Remdamasi šių testų rezultatais, „Facebook“ komanda sukuria naujokui darbo vietą. Nauji darbuotojai yra mokomi, nuolat investuojama į jų tobulėjimą ir stipriausių savybių lavinimą.

Beje, šis darbuotojų samdymo principas nėra radikaliai naujas ar atrastas „Facebook“. Jis buvo aiškiai  suformuluotas beveik prieš 15 metų Jim Collins vadybos knygoje „Nuo gero – prie puikaus“. J. Collins manymu, vienas iš ilgalaikės organizacijos sėkmės faktorių yra pirmiausia suformuoti talentingų lyderių komandą ir tik po to kurti organizacijos strategiją. Pirmiau nusprendžiama „Kas“, o tik po to – „Ką“. Panašia logika vadovaujasi ir kitos didžiosios sėkmingos pasaulio kompanijos – darbuotojai vis dažniau pasirenkami ne dėl jų profesinių žinių konkrečioje srityje, bet dėl tokių gebėjimų, kaip noras ir gebėjimas mokytis, užsibrėžto tikslo siekimas ar darbas komandoje.

Atrodytų, samdyti patyrusius specialistus konkrečioms, iš anksto numatytoms pareigoms – kur kas paprastesnė ir efektyvesnė strategija. Ir, nors būtent toks vadybos modelis tinka toli gražu ne visoms įmonėms, vis dėlto milžiniškais šuoliais į žinomiausių pasaulio kompanijų gretas įsiveržusi ir kasmet nesustabdomai auganti „Facebook“ komanda įrodė, kad darbo santykiams ir požiūriui į darbuotojus neišvengiamai atėjo nauja era.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų