Akcizų išgąsdinti „Carlsberg“ vadovai įsiprašė pas premjerą

Antradienį Vilniuje viešėję trečiojo pagal dydį pasaulyje alaus gamintojo „Carlsberg Group“ aukščiausio rango vadovai susitiko su Lietuvos premjeru Sauliumi Skverneliu aptarti šalies aludariams aktualiausių klausimų, skelbiama pranešime spaudai. Vizito metu kalbėta apie kylančius akcizus alui, pasiūlymus uždrausti alkoholio reklamą ir griežčiau riboti jo prekybą bei tokių galimų sprendimų pasekmes šalies ekonomikai.
„Carlsberg“ vadovų vizitas Lietuvoje
„Carlsberg“ vadovų vizitas Lietuvoje / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Vyriausybėje viešėję „Carlsberg Group“ vyriausiasis viceprezidentas Vakarų Europai Michielis J.Herkemijus, įmonės viceprezidentas Vakarų Europos mažosioms rinkoms Joao Abecasis bei „Carlsberg Group“ alaus daryklų Baltijos šalyse generalinis direktorius Rolandas Viršilas tikino gerbiantys kiekvienos šalies teisę reguliuoti alkoholio rinką siekiant gyventojų gerovės

Tačiau „Carlsberg“ atstovai pabrėžė, jog staigus ir neplanuotas 112 proc. dydžio akcizų alui pakėlimas 2016 m. pabaigoje investicinį klimatą šalyje daro neprognozuojamą. Naujas darbo vietas planuojantiems kurti užsienio investuotojams būtina žinoti darbo sąlygų perspektyvą bent penkeriems – septyneriems metams į priekį, sakė jie.

Nuo kovo 1 d. padidinti akcizai alui, anot „Carlsberg Group“ vadovų, suintensyvins ir pasienio prekybą su Latvija ir Lenkija. Šiose ES priklausančiose kaimyninėse valstybėse akcizas alui yra beveik dvigubai mažesnis nei Lietuvoje.

„Tai, jog neproporcingai užkelti akcizai alui gali atnešti nuostolius šalies iždui, puikiai iliustruoja Danijos, Švedijos ir Estijos pavyzdžiai. Skaičiuojama, kad aukštas akcizų alui lygis ir intensyvi pasienio prekyba Danijai ir Švedijai kasmet atsieina apie 300 mln. Eur. Be to, prekyba alumi jau kelerius metus intensyviai vyksta ir Estijos bei Latvijos pasienyje“, – aiškino „Carlsberg Group“ viceprezidentas Vakarų Europos mažosioms rinkoms J.Abecasis.

Dabartinei Lietuvos valdančiajai daugumai svarstant apie griežtesnius alkoholinių gėrimų reklamos ribojimus, „Carlsberg Group“ vadovai tikina, jog jie būtų vieni griežčiausių visame pasaulyje. Pavyzdžiui, jeigu būtų pritarta Seime registruotiems pasiūlymams griežtinti alkoholio reklamą, alaus prekinių ženklų nebeliktų ant lauko palapinių, kavinių skėčių, bokalų, netgi padavėjų aprangos, taip pat renginių pavadinimuose, be to, būtų uždrausti įmonių tinklalapiai.

„Džiaugiamės iš premjero išgirdę, kad jis pasisako už racionalius ir pamatuotus sprendimus, kurie paremti ne emocijomis, bet situacijos analize ir įsigilinimu į ją. Buvome patikinti, kad kova su alkoholizmu yra svarbus valdžios uždavinys, bet kartu negalima bloginti investicinio klimato šalyje“, – sakė M.J.Herkemijus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų