Pasak bendrovės „Akropolis Group“ direktoriaus Manfredo Dargužio, 2020 m. pajamas išlaikyti tame pačiame lygyje, nepaisant nuomininkams suteiktų nuolaidų, padėjo pernai gautos didesnės pajamos iš Rygoje pilnus metus veikusio prekybos centro „Akropole“. „Akropolis Group“ dėl pandemijos metu taikytų apribojimų mažmeninei prekybai pernai savo nuomininkams suteikė 6,2 mln. eurų vertės nuolaidų nuomos ir kitiems mokesčiams – tai daliai verslo partnerių leido pasinaudoti ir valstybės subsidijomis.
„Atsižvelgiant į griežtus ribojimus nebuvo realu išlaikyti 2019 metų lygio nuomininkų pardavimus ir lankytojų srautus, kurie nuo pat praėjusių metų kovo mėnesio taip ir nebuvo atsistatę į priešpandeminį lygį. Pernai dėl pandemijos apytiksliai 40 proc. laiko Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliai“ dirbo ne visu pajėgumu. Pandemijos metu Latvijoje mažmeninės prekybos veikla buvo ribojama nuosaikiau nei Lietuvoje. Net ir tokiomis sąlygomis, mes išsaugojome daugumą partnerysčių su verslo partneriais. Džiugu, kad balandžio mėnesį Lietuvoje atnaujinus parduotuvių darbą „Akropoliai“ lankytojus pasitiko su daugiau kaip 30 naujų ir atsinaujinusių parduotuvių“, – komentuoja M.Dargužis.
Per 2020 metus grupės įmonių valdomi prekybos centrai Lietuvoje ir Latvijoje sulaukė 30 mln. lankytojų – beveik 23 proc. mažiau nei 2019 m. Lankytojų srautų augimas, lyginant su 2019 metais, buvo fiksuotas tik sausio ir vasario mėnesiais.
Pandemijos metu keitėsi ir pirkėjų įpročiai – žmonės prekybos centre lankydavosi rečiau, bet apsipirkdavo daugiau, pirkinius planuodavo ilgesniam laikui. Nors lankytojų srautai taip ir neatsistatė, tačiau vidutinio pirkinių krepšelio vertė padidėjo beveik dešimtadaliu.
Bendri Vilniaus, Klaipėdos, Šiaulių ir Rygos „Akropolių“ prekybos ir pramogų centrų nuomininkų pardavimai pernai buvo 10,6 proc. mažesni nei prieš metus ir siekė 624,1 mln. eurų. „Akropoliuose“ labiausiai krito kelionių agentūrų, pramogų, kavinių ir restoranų apyvarta.
„2020 metus planavome grupės įmonių pajamų augimą – to tikėtis leido investicijos Rygoje bei atnaujinti prekybos centrai Lietuvoje. Tačiau, koronavirusui plintant mūsų prioritetai pasikeitė iš esmės. Svarbiausiu uždaviniu tapo saugios apsipirkimo patirties prekybos centruose užtikrinimas, tam skyrėme daugiau nei 500 tūkst. eurų. Tikslą pavyko pasiekti – nepaisant pavienių susirgimo atvejų, nė vienas „Akropolis“ netapo koronaviruso plitimo židiniu, todėl saugumo testą jaučiamės išlaikę ir prisitaikę prie darbo pandemijos sąlygomis“, – teigia M.Dargužis.
Reaguojant į esamą situaciją „Akropolis Group“ savo iniciatyva jau trečią kartą atsisakė rengti ypač populiarias, anksčiau dukart per metus vykusias masinių išpardavimų akcijas JAMAM, nevyko ir dalis momentinių nuolaidų akcijų. Prekybos centruose įdiegtos papildomos saugumo užtikrinimui skirtos priemonės: moderni lankytojų srautų stebėjimo sistema, leidžianti realiu laiku matyti pastate vienu metu esančių klientų skaičių, įranga automatiškai UV spinduliais dezinfekuojanti dažniausia liečiamus paviršius, įrengtos sensorinės dezinfekcinio skysčio stotelės.