Reikia vertinti tai, ką turime
Lietuvos Aludarių gildijos vadovas Saulius Galadauskas „Žinių radijo“ laidoje teigė, kad turėtume labiau skatinti savą produkciją, o akcizus taikyti užsienio gamintojų alkoholiniams gėrimams.
Pašnekovas pateikė pavyzdį iš Pranzūcijos, kur daugelis laukų nusėti vynuogynais.
„Jie didina alui akcizą, o Vokietijoje alui akcizas jau ir taip yra dvigubai mažesnis nei Lietuvoje. Nors šalis turtinga ir vartotojai, rodos, turtingi, tad galėtų ir daugiau susimokėti. Bet skatinama ta pramonė, kuri yra dominuojanti“, sakė S.Galadauskas.
Pasikartojančios klaidos
Ekonomistas Rimantas Rudzkis tikino, kad akcizų didinimas alkoholiniams gėrimams naudos vargu ar atneš: „Lipame ant to paties grėblio. Dukart jau taip buvo ir dukart tai nepasiteisino. Kažkada prieš 2000 m. buvo staigiai padidintas akcizas, po to teko jį sumažinti. Sumažinus įplaukos padidėjo. Stipriesiems gėimams 2013 m. akcizas buvo maždaug 40 proc. didesnis nei 2007 metais, o surinkta pajamų maždaug 20 proc. mažiau.“
Ekonomisto teigimu, neabejotinai išauga šešėlinė alkoholio rinka, nes patikėti faktu, kad per metus alkoholio suvartojimas krito 1,7 karto, būtų naivu. Bet didžiausia blogybė, pasak pašnekovo, ne ta, kad mes nesimokome iš jau padarytų klaidų.
„Pati didžiausia blogybė glūdi makroekonomikoje. Yra toks geras lietuviškas posakis: nemesk kelio dėl takelio. Kur Lietuvos makroekonomikoje pati didžiausia problema? Lyg ir viskas gražu, ketverius metus ekonomika auga, beveik pasiekėme 2008 m. lygį, tačiau visas tas augimas yra netvarus. Jeigu pažiūrėsime į investicijų duomenis, jie yra nepaprastai prasti. Mes ketverius metus turime labai žemą materialinių investicijų lygį, taip pat ir investicijas į gamybos priemones“, - argumentavo pašnekovas.
Investuoti negalima
Investuoti Lietuvoje neįmanoma, nes investuotojams reikia bent penkerių metų stabilumo, ko mūsų šalis pasiūlyti negali.
„Kodėl investicijos tokios menkos Lietuvoje? Čia, žinoma, yra ne viena priežastis. Bet pati pagrindinė yra ta, kad tiek tarp vietinių investuotojų, tiek tarp užsienio investuotojų susiformavo Lietuvos kaip neprognozuojamos šalies įvaizdis“, - tikino pašnekovas.
Tokį įvaizdį būtina pakeisti, tačiau jis ir toliau yra skatinamas.
Visą laidos įrašą galite išgirsti čia.
2014 02 04
Aludarių gildijos vadovas: lietuviams alus turėtų rūpėti taip, kaip prancūzams – vynas
Alaus pardavimas Lietuvoje 2013 m., palyginti su 2012 m., sumažėjo 6 proc. Nuo šių metų balandžio 1 d. alaus gaminiams bus taikomas papildomas 10 proc. akcizas, kuris, spėjama, pardavimo taip pat nepadidins.
Pranešti klaidą
Sėkmingai išsiųsta
Dėkojame už praneštą klaidą