„Norime pasitelkti savo dydį ir mastą, kad parodytume kelią“, – kalbėjo J.Bezosas JAV sostinėje vykusioje spaudos konferencijoje, kuria buvo siekiama pagerinti bendrovės reputaciją, kaip skiriančios per mažai dėmesio aplinkosaugos klausimams.
„Amazon“ paskelbė apie savo iniciatyvą „Įsipareigojimas išsaugoti klimatą“ ir pareiškė, kad bus pirmoji ėmusis jos įgyvendinimo, siekdama sumažinti išmetamų teršalų kiekį iki Paryžiaus susitarime nustatyto lygio, sutarto pasiekti iki 2050 metų.
„Šiuo klausimu nebesislėpsime už kitų pečių“, – pažadėjo J.Bezosas.
„Jei įmonė, turinti tiek fizinės infrastruktūros, kiek jos turi „Amazon“, kuri per metus pristato daugiau nei 10 mlrd. prekių, gali įvykdyti Paryžiaus susitarimo tikslus 10-ia metų anksčiau, vadinasi, tai gali padaryti ir bet kuri kita įmonė“, – pabrėžė „Amazon“ vadovas.
J.Bezosas teigė kalbėjęsis su kitais pasaulinių bendrovių vadovais ir pažymėjo „pastebėjęs didelį susidomėjimą galimybe prisijungti prie iniciatyvos.“
Patvirtindamas savo pasiryžimą J.Bezosas pranešė, kad „Amazon“ susitarė iš transporto priemonių startuolio „Rivian“ įsigyti 100 tūkst. elektrinių furgonų, kad padėtų sumažinti anglies pėdsaką. Kiek anksčiau „Amazon“ paskelbė apie 440 mln. JAV dolerių investiciją į „Rivian“.
Pirmieji furgonai išriedės į kelią 2021 metais, o visas tokių transporto priemonių parkas bus eksploatuojamas 2030 metais. „Amazon“ taip pat įsipareigojo investuoti 100 mln. JAV dolerių į miškų atkūrimą bendradarbiaudama su gamtos apsaugos organizacija „Nature Conservancy“.
„Amazon“ pareiškė, kad jos naujoji „tvarumo“ iniciatyva bus susijusi su visomis jos verslo operacijomis, kurių metu bus sumažintas anglies dioksido pėdsakas iš pakavimo, pristatymo ir energijos operacijų.
„Amazon“ patiria vis didesnį spaudimą spręsti savo poveikio aplinkai problemą.
Gamtos apsaugos organizacijos „Greenpeace USA“ vyresnysis aktyvistas Gary Cookas pareiškė, kad „Amazon“ žinios yra geros, tačiau trūksta informacijos apie tai, kaip bus įgyvendinti užsibrėžti siekiai.
„Amazon“ garsėja greičiu, tačiau jei Jeffas Bezosas nori, kad „Amazon“ būtų lyderė klimato apsaugos srityje, jis turi tiksliai paaiškinti, kaip greitai ketina atsisakyti iškastinio kuro, kad mūsų planetoje būtų išlaikytas ne daugiau kaip 1,5 laipsnio temperatūros kilimo slenkstis, numatytas Paryžiaus susitarime, kurio įpareigojimus dabar prisiėmė „Amazon“, – teigė G.Cookas.
J.Bezosas pareiškė besitikintis, jog „Amazon“ iki 2024 metų naudos 80 proc. energijos iš atsinaujinančių šaltinių, palyginti su maždaug 40 proc. šiandien, o iki 2030 metų šis lygis pasieks 100 procentų.
Bendrovė tikisi neutralizuoti savo anglies dioksido pėdsaką iki 2040-ųjų.