Didžiųjų pasaulio bendrovių susidomėjimas tinklalaidžių rinka rodo, kad tai ne tik gali tapti patrauklia investicija išnaudojant dabartinį tinklalaidžių populiarumą, tačiau netolimoje ateityje atsiriekti svarbią žiniasklaidos dalį. „Amazon“ atstovų teigimu „Wondery“ įsigijimas pagreitins tinklalaidžių augimą ir evoliuciją, pritraukiant naujus kūrėjus ir suteikiant naujų pojūčių klausytojams visame pasaulyje.
Prognozuojama, kad šis įsigijimas sustiprins „Amazon“ reikšmę tinklalaidžių rinkoje ir leis konkuruoti su „Spotify“.
Minėta muzikos transliavimo platforma šiame sektoriuje 2020 m. įminė ryškų pėdsaką. Lapkritį ji žengė svarbų ėjimą ir už 235 mln. JAV dolerių įsigijo tinklalaidžių kūrimo paslaugų ir reklamos platformą „Megaphone“. Šiais metais taip pat buvo paskelbta apie 100 mln. JAV dolerių vertės sutartį su vienu populiariausių vedėjų Joe Roganu, kuris žurnalo „Forbes“ duomenimis, yra daugiausiai uždirbantis tinklalaidžių vedėjas pasaulyje. Jo metinės pajamos siekia 30 mln. JAV dolerių.
Prognozuojama, kad šis įsigijimas sustiprins „Amazon“ reikšmę tinklalaidžių rinkoje ir leis konkuruoti su „Spotify“.
Ši sutartis „Spotify“ leido J.Rogano laidas transliuoti išskirtinai per savo platformą. Efektas buvo dvejopas – ne tik padidėjo vartotojų skaičius, tačiau pakilo ir bendrovės akcijų kaina.
Tai ne vieninteliai šiais metais tinklalaidžių rinkoje įvykę stambesni pokyčiai. Vasarą buvo paskelbta, kad JAV žiniasklaidos gigantas „New York Times“ už 25 mln. JAV dolerių nusipirko bendrovę „Serial productions“, kuriančią vieną geriausiai žinomų tinklalaidžių „Serial“. Ši tinklalaidė parsisiųsta mažiausiai 340 mln. kartų. Tų pačių prodiuserių kuriama laida „This American Life“ šiais metais tapo pirmąja istorijoje tinklalaide, laimėjusia prestižinį Pulitzerio apdovanojimą.
Susidomėjimas šia santykinai nauja audio rūšimi vis auga – metų pradžioje tyrimų bendrovė „Deloitte“ prognozavo, kad pasaulinė tinklalaidžių rinka paaugs 30 proc., o jos vertė pasieks 1,1 mlrd. JAV dolerių.
Tinklalaidės, kaip medijos rūšis, susiformavo apie 2000-2010 m. Išpopuliarėjęs internetas ir palengvėjusi jo prieiga suteikė galimybes vartotojams patiems kurti radijo laidas turint tik kompiuterį ir mikrofoną. Kūrėjus viliojo tai, kad kuriant savo laidas, skirtingai nei tradiciniame radijuje, nereikia laikytis programos, laidos ilgio ar cenzūros reikalavimų. Šią formą netruko perimti ir radijo profesionalai. Atsiradus paprastesnėms galimybėms filmuoti tokias laidas, tinklalaidžių terminu pradėta dalintis ir su internetu transliuojamomis video laidomis.