Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Amazon“ mažina apsukas Kinijoje

Neatlaikiusi tokių vietos varžovių kaip „Alibaba“ ir „JD.com“ konkurencijos, „Amazon“ pranešė planuojanti nutraukti internetinę mažmeninę prekybą Kinijoje.
„Amazon“
„Amazon“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

JAV elektroninės prekybos milžinė Kinijoje toliau vykdys kitą veiklą , pavyzdžiui, teiks debesijos kompiuterijos paslaugą „Amazon Web Services“ (AWS), elektroninių knygų paslaugą „Kindle eBooks“ bei išlaikys tarptautines komandas, padėsiančias siųsti Kinijos gamintojų prekes į užsienį, pranešė naujienų agentūra „Bloomberg News“, nurodydama su bendrovės planais susipažinusius neįvardytus šaltinius.

Pranešime teigiama, kad nuo liepos 18 dienos Kinijoje veikiančiame bendrovės tinklalapyje „Amazon.cn“ bus siūloma tik dalis pasiūlymų, susijusių su „Amazon“ pasauliniu tinklu.

Bendrovės atstovas spaudai aiškiai nepatvirtino, kad „Amazon“ ketina iškelti baltą vėliavą ir užleisti pozicijas elektroninės prekybos srityje, tačiau pareiškė, kad bendrovė nori daugiau dėmesio skirti tarptautiniams pardavimams.

„Vykdydami internetinę mažmeninę prekybą Kinijoje, pastaraisiais metais vis daugiau dėmesio skyrėme tarptautinei prekybai ir sulaukėme labai stipraus Kinijos klientų atsako“, – pareiškė „Amazon“ atstovas spaudai naujienų agentūrai AFP atsiųstame elektroniniame laiške.

Pareiškime teigiama, bendrovė „pakoregavo savo veiklą, kad galėtų sutelkti dėmesį į tarptautinę prekybą Kinijoje“.

Bendrovė, kurią prieš 25 metus įkūrė Jeffas Bezosas, sausio mėnesį pagal rinkos vertę tapo didžiausia pasaulyje biržine bendrove, kuri pirmauja Jungtinių Valstijų ir kitose rinkose.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Jeffas Bezosas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Jeffas Bezosas

Kinijoje elektroninė prekyba yra ne mažiau populiari nei Jungtinėse Valstijose – o galbūt ir populiaresnė – dėl nedidelių pristatymo kainų bei mažiau išvystytų mažmeninės prekybos tinklų.

Visgi šioje šalyje Jungtinių Valstijų bendrovei nėra paprasta varžytis su gausiu varžovių būriu, įskaitant „Alibaba“ ir „JD.com“, kurios dar iki įsitvirtinant „Amazon“ gebėjo puikiai pasinaudoti vietos tiekėjų tinklais ir kurios geriau išmano Kinijos pirkėjų įpročius.

Nelengvas kelias

„Amazon“ pabandė įžengti į Kinijos mažmeninės prekybos segmentą investuodama į logistiką ir įsigydama Kinijos internetinę knygų pardavėją „Joyo“ 2004 metais.

Visgi šis kelias nebuvo lengvas.

Remiantis Kinijoje veikiančios konsultacinės bendrovės „Analysys“ duomenimis, 2018 metų ketvirtąjį ketvirtį bendrovė užėmė tik 0,6 proc. mažmeninės internetinės prekybos rinkos Kinijoje, tuo metu kai „Alibaba“ valdomai internetinei parduotuvei „Tmall“ teko 61,5 proc., o „JD.com“ užėmė 24,2 proc. rinkos dalį.

Pasak Pekine įsikūrusios tyrimų bendrovės „Dolphin Think Tank“ įkūrėjo Li Chengdongo, „Amazon“ nukentėjo dėl to, kad nesugebėjo prisitaikyti prie Kinijos ypatumų.

„Amazon“ nenorėjo prisitaikyti prie Kinijos, o tai yra šiek tiek arogantiška“, – pareiškė Li Chengdongas.

„Jie vis dar siekia išlaikyti amerikietiško stiliaus tinklalapius ir neskatina pardavimų per vadinamąjį vienišių dienos prekybos maratoną, tuo tarpu kai Kinijos elektroninės prekybos bendrovės „Alibaba“ ir JD šiuo laikotarpiu įdeda daug pastangų.“

„Vienišių“ arba „Dvigubo 11“ diena yra svarbiausia metų diena masiniam apsipirkimui, kuris vyksta kiekvienų metų lapkričio 11 dieną ir per kurią pirkėjai įsigyja prekių už dešimtis milijardų dolerių prekių.

„Amazon“ pareiškime teigiama, kad bendrovė „ir toliau investuos ir plėsis Kinijoje per „Amazon Global Store“, „Global Selling“, AWS ir „Kindle“ įrenginius ir turinį“.

„Bloomberg News“ pavadino šį žingsnį dar vienu ženklu, kad dėl sunkumų, patiriamų konkuruojant su Kinijos bendrovėmis, „Amazon“ sutelks dėmesį į augančią Indijos rinką.

„Amazon“ atidarė savo tinklalapį Indijoje 2013 metais ir gausiai investuoja į logistikos infrastruktūrą šioje šalyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais