Bendrovės srautinės televizijos paslauga „Amazon Prime Video“, sparčiai besivystančioje rinkoje konkuruojanti su „Netflix“ ir kitomis rinkos dalyvėmis, pasipildys maždaug 4 tūkst. filmų, įskaitant Bondiados franšizę, bei 17 tūkst. televizijos laidų ir serialų.
„Tikroji finansinė šio sandorio vertė yra intelektinių teisių į mažiau žinomus filmus lobynas, kurį planuojame iš naujo atkurti ir plėtoti kartu su talentinga MGM komanda“, – kalbėjo „Prime Video“ ir „Amazon Studios“ vyresnysis viceprezidentas Mike'as Hopkinsas.
Pastaruoju metu „Amazon“ išgyvena sparčią internetinės mažmeninės prekybos ir debesų kompiuterijos plėtrą, tuo pačiu stiprindama savo pramogų paklausas, nes vis daugiau vartotojų renkasi srautinės televizijos pramogas.
Sandoris reikš dar vieną 1924 metais įkurtos vienos pagrindinių Holivudo aukso amžiaus studijų savininkų pasikeitimą.
Be filmų apie legendinį slaptąjį agentą Džeimsą Bondą, MGM turi teises į tokius filmus kaip „Rokis“ (Rocky), „Užsispyrusi blondinė“ (Legally Blonde) ir „Kapų plėšikė Lara Kroft (Tomb Raider) bei tokius serialus kaip „Tarnaitės pasakojimas“ (The Handmaid's Tale) ir „Tikrosios Beverli Hilso namų šeimininkės“ (Real Beverly Hills Housewives).
„MGM turi beveik šimtmetį trunkančią kino kūrimo istoriją ir papildys „Amazon Studios“, kuri daugiausia dėmesio skyrė televizijos serialų kūrimui“, – sakoma bendrovių pranešime.
„Amazon“ padės išsaugoti MGM paveldą ir filmų katalogą bei suteiks klientams didesnę prieigą prie šių kūrinių. Įsigydama studiją, „Amazon“ suteiks MGM galimybę toliau daryti tai, ką jie moka geriausiai – pasakoti puikias istorijas“, – teigė bendrovė.
Augantis srautinės televizijos populiarumas
Sandoris žymi naują posūkį sparčiai besikeičiančiame žiniasklaidos peizaže, kuriame vis labiau dominuoja srautinės televizijos milžinės, tokios kaip „Netflix“. Ši tendencija itin paspartėjo koronaviruso pandemijos metu.
Neseniai „Netflix“ pranešė, kad jos abonentų bazė išaugo iki 208 mln. vartotojų visame pasaulyje, tuo tarpu „Disney“ teigia turinti 159 mln. įvairių srautinės televizijos paslaugų vartotojų.
„Netflix“ šiais metais investuos net 17 mlrd. JAV dolerių į pramoginį turinį, siekdama neleisti konkurentėms jos pasivyti.
MGM įsigijimas „neabejotinai bus naudingas „Amazon“, nes vartotojai nori daugiau turinio“, mano „Frost & Sullivan“ žiniasklaidos analitikas Danas Rayburnas.
Be to, tai reiškia, kad „Amazon“ garsią Holivudo studiją, turinčią gerą reputaciją kino versle, pažymėjo D.Rayburnas.
„MGM kuria filmus, o „Amazon“ iš esmės tuo neužsiėmė, – teigė analitikas. – Taigi bendrovė įsigyja filmų kūrimo kompaniją.“
D.Rayburnas pridūrė, kad „Amazon“ taip pat gali panaudoti susitarimą, kad sustiprintų savo „prekių ženklą ir skleistų žinią“ per savo prekių ženklo reklamą kino teatruose, o tai „padės „Amazon“ toliau dominuoti visame pasaulyje“.
Kartu sandoris gali reikšti, jog „Amazon“ – viena didžiųjų technologijų įmonių, kurios pastaraisiais metais įgyja beprecedentę ekonominę galią, – sulauks daugiau dėmesio ir kontrolės iš konkurencijos prievaizdžių visame pasaulyje. Šią savaitę Vašingtonas padavė „Amazon“ į teismą dėl įtariamo piktnaudžiavimo savo dominavimu internetinėje mažmeninėje prekyboje.
„Amazon“ teigimu, jos paslauga „Prime Video“ naudojasi apie 175 mln. žmonių visame pasaulyje.
Bendrovei tai yra antras pagal dydį įsigijimas po maisto prekių tinklo „Whole Foods“ įsigijimo 2017 metais už 13,7 mlrd. JAV dolerių.