Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Amazon“ tapo vertingiausia pasaulyje biržine bendrove

Aplenkusi „Microsoft“ ir kitus technologijų milžinus, JAV elektroninės prekybos galiūnė „Amazon“ biržos pirmadienio prekybos sesijos pabaigoje pirmą kartą pelnė didžiausios pasaulyje biržinės bendrovės titulą.
„Amazon“
„Amazon“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Bendrovės akcijų kursas per dieną pakilo 3,4 proc. ir jos kapitalizacija sesijos pabaigoje sudarė 796,8 mlrd. JAV dolerių bei buvo maždaug 13,2 mlrd. JAV dolerių didesnė negu „Microsoft“ rinkos vertė.

Vadovaujama generalinio direktoriaus Jeffo Bezoso, „Amazon“, veiklą pradėjusi kaip elektroninis knygynas, įspūdingai išplėtė savo verslą, pradėjusi prekiauti gausybe kitų kategorijų prekių.

Bendrovės įplaukos padidėjo nuo 74,5 mlrd. JAV dolerių 2013 metais iki 177,9 mlrd. JAV dolerių 2017 metais, o 2018 metais, kaip prognozuojama, jos sudarė 232,3 mlrd. JAV dolerių.

Nors „Amazon“ tapo vertingiausia pasaulyje biržine bendrove, jos rinkos kapitalizacija dabar yra kur kas mažesnė negu rugsėjį, kuomet ji buvo viršijusi 1 trln. JAV dolerių. Tačiau vėliau Volstrite prasidėjo išpardavimas ir akcijos ėmė pigti.

Vis tik „Amazon“ akcijų kursas metų pabaigoje smuko mažiau negu kitų technologijų milžinų.

Ilgą laiką pagal rinkos kapitalizaciją pasaulyje pirmavusi „Apple“ lapkričio pabaigoje neteko šio titulo. Šiuo metu ji vertingiausių pasaulyje biržinių bendrovių sąraše užima ketvirtą vietą, o jos rinkos vertė siekia 702 mlrd. JAV dolerių.

Antroje vietoje šiame sąraše yra „Microsoft“, o trečioje – „Google“ patronuojamoji bendrovė „Alphabet“, kurios kapitalizacija pirmadienio sesijos pabaigoje sudarė 745,2 mlrd. JAV dolerių.

Garaže Sietlo priemiestyje sukurta „Amazon“, kuri iš pradžių buvo vadinta „Cadabra“, savo pirmąją knygą pardavė 1995 metų viduryje.

Iki tų metų pabaigos „Amazon“ knygomis internetu prekiavo visose Jungtinėse Valstijose.

Biržoje „Amazon“ debiutavo 1997 metų pradžioje.

Daugiau kaip dešimtmetį bendrovė dosniai investavo į sandėlius, skirstymo tinklus ir duomenų centrus, nes savo prioritetu laikė augimą, o ne pelną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos