E.Muskas sukėlė didžiulį pasipiktinimą tviteryje užsipuolęs britų narą Verną Unsworthą, kuris per interviu CNN verslininko pasiūlymą naudoti „Tesla“ sukurtą miniatiūrinį povandeninį aparatą pavadino „rinkodaros triuku“.
Reaguodamas į tai, E. Muskas sekmadienį tviteryje pavadino V. Unsworthą „pedofilu“, savo pareiškimo niekaip nemotyvuodamas ir nepaaiškindamas. Nuo to laiko E. Muskas žinutę ištrynė, bet V. Unsworthas užsiminė apie galimybę kreiptis į teismą.
Analitikai ėmė abejoti, ar E. Muskas neperžengė padorumo ir etikos ribų, kurios turėtų būti taikomos didžiulės įmonės vadovui.
„Tai yra blogiausias dalykas prekės ženklui, kokį Elonas Muskas yra kada nors padaręs“, – sakė technologijų sektorių analizuojantis įmonės „Endpoint Technologies Associates“ ekspertas Rogeris Kay.
Jo žodžiais, E. Muskas seka JAV prezidento Donaldo Trumpo pavyzdžiu, naudodamas tviterį kaip platformą išreikšti ir įžeidinėti tuos, su kuriais jis nesutinka.
„Tam nebuvo jokio pagrindo. Dėl to jis atrodo labai panašus į Trumpą“, – sako R. Kay.
„Muskas susiduria su didžiuliu spaudimu. Jis dažnai miega gamyklose, bandydamas padidinti gamybą ir tai yra nelengva. Bet kalbėdamas su investuotojais, jis turi užtikrinti, kad tie pinigai nenukris ant žemės“, – teigė jis.
E. Muskas dažnai siekia save pateikti kaip kūrybingą genijų, dalinai panašų į velionį „Apple“ įkūrėją Steve'ą Jobsą, kuris taip pat buvo žinomas dėl savo neprognozuojamo elgesio.
„Moor Insights & Strategy“ analitikas ir konsultantas Patrickas Moorheadas sako, kad tarp E. Musko ir S. Jobso yra „tam tikrų panašumų“, bet paskutinis „Tesla“ vadovo išpuolis prieš V. Unsworthą peržengė ribas.
„Steve'as Jobsas taip nesielgė“, – pabrėžė P. Moorheadas.
Tam, kad išvengtų ilgalaikės žalos, „Muskas visų pirma turi atsiprašyti“, sako jis.
Anot analitiko, „Tesla“ ir „SpaceX“ valdybos privalo veikti šioje situacijoje ir užtikrinti, kad E. Muskas daugiau taip nebesielgs.
„Jei jis darys tinkamus dalykus, jis sugebės atsigauti. Tai yra Amerika, čia visiems patinka sugrįžimo istorijos“, – teigia P. Moorheadas.
E. Muskas iki šiol buvo įsivėlęs į ne vieną kivirčą su žiniasklaida. Jis kaltino žurnalistus, kad šie esą kreipia dėmesį tik į savaeigių automobilių avarijas, o ne jų saugumo potencialą. Be to, verslininkas reiškė pasipiktinimą, jog kai kurios naujienų organizacijos „Tesla“ atžvilgiu yra nusiteikusios neigiamai.
Jis taip pat pyko ant analitikų, kad šie neva klausia „neįdomių“ klausimų bei visaip vengė atsakyti paklaustas apie milžinišką „Tesla“ kapitalo poreikį.
E. Musko elgesys yra „netinkamas generaliniam direktoriui“, sako Silicio slėnio tyrimų bendrovės „Technalysis Research“ įkūrėjas Bobas O'Donnellas.
Kaip sako jis, E. Muskas įsijautė į „didvyrio personą“, bet nesugebėjo susitvarkyti su atsakomybėmis, kurios ateina prisiėmus tokį vaidmenį.
„Jam patinka tai, kad viskas, ką jis sako, yra skelbiama žiniasklaidoje, bet jei tu atsiduri tokioje pozicijoje, turi elgtis kaip suaugęs asmuo. Tačiau jis nuolat prišneka to, ko nereikėtų“, – sako B. O'Donellas.
Tuo tarpu „Global Equities Research“ analitikas Tripas Chowdry sako, kad E. Musko elgesys rodo, kad jis yra žmogus ir jo pasisakymai nemenkina jo kaip inovatoriaus.
„Tesla“ šviesmečiais pirmauja prieš konkurentus. „Tesla“ nespėja įgyvendinti 14,5 mlrd. JAV dolerių vertės užsakymų, kai konkurentai vėluoja gal penkiais automobiliais. Jie turi aukščiausio lygio programinę įrangą, jų konkurentai nesuvokia nieko“, – tvirtino T. Chowrdy.
Pasak jo, E. Muskas, kaip ir kiti garsūs inovatoriai, netoleruoja nieko, kas blaškytų juos nuo tikslo siekimo, ir net jei jam trūksta viešųjų ryšių įgūdžių, kuriuos turi kiti generaliniai direktoriai, per 5-10 metų „Tesla“ inovacijos bus vertinamos daug labiau.
„Statyti prieš „Tesla“ yra ne tik beprotiška, tai yra visiška kvailystė“, – kirto T. Chowdry.