Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Antrosios šv. Velykos karantine: prekybos tinklai vėl ruošiasi užsakymų internetu augimui

Dalis pirkėjų tikriausiai iki šiol prisimena paskutiniąsias šventes pandemijos laikotarpiu, kai norėdami įsigyti ar atsiimti internetu užsakytų prekių, buvo priversti lūkuriuoti ilgose eilėse. Savo ruožtu ir prekybininkai neneigia, jog klientų srautams išaugus daugybę kartų, tokiam pirkėjų antplūdžiui nebuvo tinkamai pasiruošta, todėl neišvengta ir lengvo chaoso. Visgi, artėjant šv. Velykoms, verslo atstovai ramina – praėjusių metų pamokos jau išmoktos, o efektyvų klientų aptarnavimą šiemet padės užtikrinti išmanūs sprendimai.
RIMI
RIMI / RIMI nuotr.

Užsakymų kreivė šovė į viršų

Vertindami iki šiol pandemijos metu vykusias šventes prekybininkai pastebi, jog staigiam užsakymų išaugimo suvaldymui jau nebeužtenka pasamdyti daugiau darbuotojų. Anot jų, siekiant ilgalaikių pokyčių būtina ieškoti sprendimų, kaip drauge su atitinkamomis technologijomis galima padidinti darbo efektyvumą – taip pasirūpinant tiek vartotojais, tiek prekybos tinklų darbuotojais.

Prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ e. komercijos formato direktorius Vaidas Lukoševičius patvirtina, kad prieš metus paskelbtas pirmasis karantinas iš tiesų buvo didelis iššūkis visiems prekybininkams. Pirkėjų krepšeliai stipriai išaugo, o kartu su paskelbtu karantinu startavusi e. parduotuvė „Rimi.lt“ iš karto turėjo aptarnauti kasdien dešimtimis ir šimtus kartų augančius pirkėjų srautus. Į tokį didelį užsakymų antplūdį teko reaguoti operatyviai, kad klientų poreikiai būtų patenkinti. Šiuo atveju išeitimi tapo nuo pat pradžių naudojamos inovatyvios technologijos ir procesų sisteminimas, stipriai palengvinęs el. parduotuvės operacinę veiklą .

„Ne paslaptis, kad mūsų prekybos tinklas paleido savo el. parduotuvę anksčiau, negu buvo planuota. 8 minutės – tiek laiko pakakdavo, jog užsipildytų visi mūsų naujos dienos užsakymai. Tad mums reikėjo kuo greičiau rasti būdą, kuris leistų tiksliau ir efektyviau apdoroti internetinius užsakymus. Šiandien galime pripažinti, kad viena iš elektroninės prekybos procesus susisteminančių technologijų „Pick & Collect“ atliko svarų vaidmenį mūsų prekybos tinklo skaitmenizavimo procese. Dabar tai mums leidžia ramiau laukti artėjančių velykinių užsakymų augimo“, – sako V.Lukoševičius.

Išmoktos pamokos paskatino atsigręžti į inovacijas

Mažmeninės prekybos technologinių sprendimų bendrovės „StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims Rimantas Mažulis taip pat pastebi besikeičiantį prekybininkų požiūrį į savo veiklą. Anot jo, prekybininkai dar iki pandemijos ryždavosi į savo veiklos procesus integruoti pažangias inovacijas, o pandemija visa tai tik dar labiau paspartino.

„Akivaizdu, kad pandemija išryškino prekybininkų spragas, kurias buvo būtina spręsti, norint pilnai patenkinti klientų poreikius bei lūkesčius. Todėl į pagalbą buvo pasitelkti įvairūs išmanūs sprendimai, kurie ženkliai palengvino žmonių darbą. Tam tikslui pradėtos naudoti specialios prekių atsiėmimo stotelės bei maistomatai, taip pat sudaryta galimybė apsipirkti neišlipant iš automobilio „drive-in“ punktuose. Tokie skirtingi prekių pristatymo būdai padeda prekybininkams ne tik išvengti vėlavimų, bet ir priimti didesnį užsakymų kiekį. O tai ypač pravartu praėjusių metų pamokas gavusiems prekybininkams“, – pasakoja R.Mažulis.

„StrongPoint“ vadovas detalizuoja, kad šiandien inovatyvias technologijas pasitelkę prekių surinkėjai parduotuvėse vienu metu gali rinkti iki 16 skirtingų užsakymų krepšelių. Kartu užsakymų rinkimą galima skaidyti per skirtingas zonas, kas dar suefektyvina darbo procesus.

Netrukus talkins ir robotai

R.Mažulis taip pat atkreipia dėmesį, kad nepaisant pandemijos pirkėjų elgsena tampa vis reiklesnė. Anot pašnekovo, kol daugumoje užsienio šalių maisto produktai pristatomi anksčiausiai sekančią dieną, Lietuvos pirkėjai yra įpratę pirkinių sulaukti tą pačią užsakymo dieną.

„Šalies e-komercijoje kaip pagrindinę tendenciją galime išskirti sustiprėjusį pirkėjų poreikį „čia ir dabar“. Todėl inovatyviais sprendimais paremtos technologijos tampa neatsiejama prekybininkų ir vartotojų dalimi. Tai aprėpia pirkėjo galimybę užsisakyti prekes internetu bei pasirinkti pageidaujamą pristatymo būdą. Savo ruožtu jau sukurtos sistemos, pristatant prekes pirkėjams, logiškai išdėlioja užsakymų adresų eigą, jog tam pačiam automobiliui nereikėtų į tą patį kiemą važiuoti keletą kartų skirtingu metu. Tokiu būdu prekybininkai net ir švenčių laikotarpiu gali sėkmingai organizuoti šiuos užsakymus“, – sako R.Mažulis.

Jis akcentuoja, kad į pirkėjų elgsenos pokyčius turi reaguoti ne tik patys prekybininkai, tačiau ir mažmeninės prekybos technologinių sprendimų kūrėjai. Anot R. Mažulio, būtent tokios tendencijos bendrovę paskatino sukurti daugiau artimu metu rinkoje pasirodysiančių sistemų ir įrenginių, pavyzdžiui, bekontakčių kasų parduotuvėse, kurios leis išvengti pandemijos metu nepageidaujamų prisilietimų prie paviršių.

„Tačiau nereikia stebėtis, kad jau nuo 2023 metų Lietuvos prekybos tinklų darbuotojams į pagalbą gali ateiti ir humanoidiniai robotai, kurie gebės dirbti be pertraukų ir atlaisvins žmones nuo fizinių rutininių darbų. Todėl aptarnavimas taps dar efektyvesnis bei spartesnis, o prekybos piką žyminčios šventės prekybininkams nesukels pernelyg didelių iššūkių“, – tikina „StrongPoint“ vadovas R.Mažulis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų