Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aplinkosauga paskelbta vienu iš pagrindinių įmonės „Švyturys-Utenos alus“ tikslų

„Švyturys-Utenos alus“, kurį valdo į pasaulio lyderių trejetą patenkanti tarptautinė alaus gamintoja „Carlsberg“, pristatydama 2019 m. rezultatus, pasidžiaugė padidėjusiais pardavimais Lietuvoje bei augančiu eksportu į dvi dešimtis pasaulio šalių.
Rolandas Viršilas
„Carlsberg“ Baltijos šalių bei „Švyturio-Utenos alaus“ vadovas Rolandas Viršilas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Įmonės atstovai ne tik aptarė rinkos pokyčius bei išryškėjusias tendencijos gėrimų rinkose, bet ir išreiškė tvirtą poziciją dėl pastaruoju metu visą Lietuvą sukrėtusių ekologinių nelaimių, pirmąjį kartą viešai pristatydami įmonių grupėje įgyvendinamą tvarumo programą „Kartu link nulio“ (ang. – „Together Towards Zero“).

Metinės pajamos – augo

Nepaisant to, jog pastaraisiais metais alaus rinka dėl apribojimų ir pokyčių alkoholio akcizų sistemoje bei prastesnių šiltojo metų sezono orų smuktelėjo žemyn, didžiausias šalies aludaris – UAB „Švyturys-Utenos alus“ – toliau fiksuoja nuoseklų augimą.

2019 m. bendrovės pardavimų pajamos augo 4,3 proc. iki 170 mln. eurų.

Pernai bendrovė pardavė 141,9 mln. litrų gėrimų. Šis rodiklis – 1,9 proc. didesnis už 2018 m.

Šioje situacijoje yra keli pasirinkimai: nedaryti nieko, teisinantis, kad esame per maži ką nors pakeisti, arba imtis veiksmų.

Anot „Carlsberg“ Baltijos šalių bei „Švyturio-Utenos alaus“ vadovo Rolando Viršilo, teigiamus bendrovės rezultatus pasiekti padeda vartojimo įpročių pokytis, nuolatinis eksporto augimas ir stiprėjantys prekės ženklai.

„Pernai pasiekėme nuosaikų augimą, tačiau ateitį prognozuoti labai sunku – ji didele dalimi priklausoma ir nuo mokesčių politikos bei būsimų ekonomikos grėsmių suvaldymo. Nors kaip įmonė aiškiai pirmaujame rinkoje, turime pripažinti, jog kasmet svarbesnis mums yra eksportas, kompensuojantis vidaus rinkos susitraukimą, kuris pernai augo 11 proc.“, – teigia R.Viršilas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Rolando Viršilo manymu, prie įmonės veiklos sėkmės praėjusiais metais prisidėjo ir eksportas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Rolando Viršilo manymu, prie įmonės veiklos sėkmės praėjusiais metais prisidėjo ir eksportas

Praėjusiais metais bendrovės gėrimų eksporto iš Lietuvos apimtys buvo įspūdingos – siekė 40 mln. litrų, o produkcija daugiausia keliavo į Rusiją, Baltarusiją, Jungtinę Karalystę, Vokietiją ir Kiniją.

Be to, per 1 mln. litrų lietuviškų silpnųjų alkoholinių gėrimų Baltijos šalių lyderis pateikė Afrikos valstybių eksporto rinkai – Ganai, Tanzanijai ir kitoms valstybėms.

Renkasi premium

Praėjusiais metais Lietuvos alaus rinkoje buvo fiksuotas augantis aukščiausios kokybės alaus segmento populiarumas: vartotojai pigesnio, ekonominės klasės alaus kasmet perka vis mažiau.

Premium klasės produktų pardavimai praėjusiais metais sudarė 33,5 proc. bendros vertės rinkos. Užimdami 37,4 proc., reikšmingą savo dalį vis dar išlaiko vidutinės kategorijos gėrimai.

Tuo tarpu pastaruosius dvejus metus stabiliai mažėja pigiausios produkcijos, supakuotos plastikiniuose buteliuose, paklausa.

Didina nealkoholinių gėrimų pardavimus

Įmonė per pastaruosius metus taip pat sparčiai pasistūmėjo plėsdama nealkoholinio alaus gamybos apimtis.

„Nealkoholinis alus šiuo metu išgyvena savo revoliuciją, o tai liudija žvėriška rinkos konkurencija. Vis dėlto 2019 m. fiksavome rekordišką „Švyturio-Utenos alaus“ daryklos gaiviųjų gėrimų pardavimų augimą: lyginant su 2018 m. rezultatais, gaiviųjų gėrimų pajamos ūgtelėjo net 40 proc. Didžiausią įtaką tam turėjo praėjusiais metais Lietuvos rinkai pristatytas natūralios sudėties miežių gėrimas su sultimis „Barley Bros“, kurį greitai pamėgo sveikesnės gaiviųjų gėrimų alternatyvos ieškantys šalies gyventojai“, – įsitikinęs R.Viršilas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Carlsberg“ įmonių grupėje įgyvendinama tvarumo programa „Kartu link nulio“
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Carlsberg“ įmonių grupėje įgyvendinama tvarumo programa „Kartu link nulio“

Padarė ypatingą pažangą aplinkosaugoje

Lietuvą sukrėtusių ekologinių nelaimių kontekste konferencijos metu ypatingas dėmesys teko aplinkosaugos temai.

Kaip vieną pagrindinių bendrovės rezultatų, pasiektų per pastaruosius metus, R.Viršilas pažymi ir tvarumo aspekto stiprinimą.

„Šioje situacijoje yra keli pasirinkimai: nedaryti nieko, teisinantis, kad esame per maži ką nors pakeisti, arba imtis veiksmų pradedant savo ūkiu“, – atstovaujamos įmonių grupės poziciją pabrėžia R.Viršilas.

Tvarumo link „Carlsberg“ įmonių grupė su UAB „Švyturys-Utenos alus“ žengia jau penkerius metus, per kuriuos sugebėjo padaryti didelę pažangą, įgyvendinama aplinkosauginės tvarumo programos „Kartu link nulio“ ilgalaikius tikslus.

Vienas reikšmingiausių pokyčių – nuo 2015 m. net 30 proc. sumažintas į aplinką išmetamo anglies dvideginio (CO2) kiekis, o prie to prisidėjo glaudus visų įmonių grupės partnerių ir pasaulinių ekspertų įtraukimas.

Praėjusiais metais bendrovės gėrimų eksporto iš Lietuvos apimtys buvo įspūdingos – siekė 40 mln. litrų, o produkcija daugiausia keliavo į Rusiją, Baltarusiją, Jungtinę Karalystę, Vokietiją ir Kiniją.

Vandens suvartojimą įmonių grupė sumažino net 12 proc.

Strateginiame plane per artimiausius dvejus metus numatoma gamybai ir pakuočių perdirbimui naudoti dar mažiau vandens, į gamybos proceso grandinę įtraukti pakartotinį angliarūgštės panaudojimą bei antrą kartą panaudoti išskiriamus šilumos garus.

R.Viršilas pabrėžė ir pastangas mažinti plastiko naudojimą – pernai įmonė naudojo net 140 t. mažiau plastiko tam pačiam gėrimų kiekiui.

Buvo sumažintas plastikinių buteliukų svoris, kamštelių svoris, sumažintas plastiko naudojimas sandėliavimo metu, o įmonės planuose – pradėti naudoti vadinamąjį rPET – perdirbtą plastiką.

Ant gamyklos stogo – saulės kolektoriai

Utenos įmonė tapo antrąja visame pasaulyje „Carlsberg“ grupės darykla, turinčia statusą, žymintį neutralumą anglies dvideginio atžvilgiu (ang. – „carbon neutral“).

Tai reiškia, kad šios daryklos gamybos procesui visa naudojama energija išgaunama tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių ir yra visiškai neutrali aplinkos taršos požiūriu.

ŠUA nuotr./Specialiu ženkliuku žymima „Utenos“ nealkoholinio alaus pakuotė
ŠUA nuotr./Specialiu ženkliuku žymima „Utenos“ nealkoholinio alaus pakuotė

„Ant mūsų gamyklos Utenoje stogo – viena didžiausių Lietuvoje saulės jėgainių. Ji pagamina 14 proc. mums reikiamos elektros energijos. Likusią energiją – tiek elektros, tiek garo – mokėdami šiek tiek brangiau, perkame iš gamintojų, kurie elektros energiją išgauna iš atsinaujinančių šaltinių“, – pasakojo R.Viršilas.

Šis pasiekimas paskatino bendrovę įtvirtinti pokytį, todėl nuo šiol prekyboje pasirodysiančios „Utenos“ daryklos produkcijos pakuotės bus žymimos specialiu tvarumo ženkliuku, patvirtinančiu, jog produktas pagamintas iš 100 proc. atsinaujinančios energijos.

„Tikimės, jog naujasis produktų ženklinimas atkreips visuomenės dėmesį ir sustiprins norą drauge prisidėti prie pokyčio, renkantis aplinkai draugišką produkciją. Stengiamės kelti ambicingus tikslus ir siekti realaus pokyčio. Tvarus požiūris yra atsakingo verslo dalis, ir tai būtina priimti kaip naują, nekvestionuojamą standartą. Ateityje sieksime dar labiau optimizuoti procesus ir dirbti absoliučiai draugiškai aplinkai“, – vardija R.Viršilas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?