Ar „Aldi“ atėjimas sumažins prekių kainas Lietuvoje? Ekspertai nesutaria

Prieš porą savaičių Lietuvą apskriejo žinia apie žemų kainų Vokietijos prekybos tinklo „Aldi“ ketinimus plėstis šalyje. Ką tai žada mažmeninei prekybos rinkai ir vartotojams?

Apie tai kassavaitinėje laidoje „Versus“ kalbėjomės su mažmeninės prekybos ekspertu Justu Gavėnu ir būtinųjų prekių kainas analizuojančio portalo Pricer.lt įkūrėju Arūnu Vizicku.

Prieš kelias savaites „Verslo žinios“, remdamasi šaltinių duomenimis, paskelbė, kad „Aldi“ žvalgo Lietuvos nekilnojamojo turto rinką.

Vėliau žinias apie „Aldi“ atėjimą patvirtino ir kitos žiniasklaidos priemonės, įskaitant 15min kalbintus šaltinius.

Pats prekybos tinklas oficialiai informacijos apie planus plėstis Lietuvoje nepatvirtina.

Rene Van Den Berg/123RF.COM/Aldi
Rene Van Den Berg/123RF.COM/Aldi

J.Gavėnas sako, kad „Aldi“ galbūt baiminasi ažiotažo Lietuvos NT rinkoje.

„Vienas svarbiausių dalykų prekybos tinklui – turėti parduotuves arba gauti sklypus jų statybai. Tai tikėtina, kad ta žinia yra saugoma tam, kad kuo mažiau mokėtų už tuos sklypus, kadangi rinka, sužinojusi, kad didelis žaidėjas ieško naujų sklypų komercinei veiklai, tas kainas gali užkelti“, – laidoje teigė ekspertas.

A.Vizickas teigia, kad tiek „Aldi“, tiek prieš kelerius metus į Lietuvą žengęs „Lidl“ pasižymi slaptumo šydu ir komentuoja situaciją tik tada, kai tai neišvengiama.

Kita vertus, anot Pricer.lt įkūrėjo, tokiam tinklui ateiti į rinką užtrunka, be to, gali būti baiminamasi konkurentų reakcijos.

„Tas laiko tarpas nuo žinutės paskelbimo iki atidarymo gali būti išnaudotas konkurentų pasiruošiant, sugalvojant barjerus ir panašius dalykus“, – kalbėjo A.Vizickas.

Asmeninio archyvo nuotr./Arūnas Vizickas
Asmeninio archyvo nuotr./Arūnas Vizickas

Kelias į rinką

Žiniasklaidoje skelbta, kad per vienerius metus „Aldi“ Lietuvoje ketina atidaryti 15 parduotuvių. „Norfos“ vadovas Dainius Dundulis taip pat patvirtino, kad „Aldi“ atstovai buvo kreipęsi į jį dėl galimybės nusipirkti šį prekybos tinklą.

A.Vizickas sako, kad „Aldi“, tikėtina, pirmiausia įsigis ar pasistatys sandėlį, galintį aptarnauti 50-100 parduotuvių, pirmąja banga paleis 10-20 prekybos taškų, o vėliau plėsis.

Aš manau, kad jie vis tiek orientuojasi į periodą dviejų, maksimum trejų metų, per kurį jie čia turėtų įžengti.

Ekspertas taip pat teigia, kad juos gali paskubinti auganti „Lidl“ dalis Lietuvos rinkoje.

„Lidl“ šiandien jau pradeda okupuoti šią rinką, turi 54 parduotuves Lietuvoje, yra visiškai pasiruošęs ekspansijai į Latviją ir Estiją ir jeigu „Lidl“ pradės dominuoti šioje rinkoje, (...) tai „Aldi“ įsiskverbti gali būti šiek tiek sudėtingiau“, – tvirtino Pricer.lt įkūrėjas.

„Aš manau, kad jie vis tiek orientuojasi į periodą dviejų, maksimum, trejų metų, per kurį jie čia turėtų įžengti“, – pridūrė jis.

J.Gavėnas sakė, kad didelis prekybos tinklas gali pasirinkti pats įsigyti sklypus ir statyti parduotuves arba nusipirkti jau dabar esamas – visą egzistuojančią prekybos sistemą arba dalį parduotuvių iš atskirų rinkos dalyvių.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Justas Gavėnas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Justas Gavėnas

„Ką rinksis „Aldi“, mes kol kas žinoti negalime, bet būčiau linkęs prie to varianto, kad bus hibridinė plėtra: dalis naujų parduotuvių, dalis nupirkta iš kitų rinkos dalyvių“, – teigė mažmeninės prekybos ekspertas.

Ar pirksime pigiau?

„Aldi“, kaip ir vokiškasis jo konkurentas „Lidl“, yra vadinamieji „discounteriai“ – prekybos tinklai, siūlantys vartotojams žemesnes nei kitur kainas.

Anot A.Vizicko, „Aldi“ kainos bus mažos dėl to, kad šis tinklas, kaip ir „Lidl“ naudoja daugybę pigesnių privačios etiketės produktų.

„Tai keis ir gamintojų požiūrį į savo produkciją, ir visų likusių prekybos tinklų kainodarą ir tai tikrai bus didelis poveikis“, – teigė jis.

Pasiekėme tą ribą, kai kainų manevravimui ribos yra pakankamai nedaug.

Vis dėlto J.Gavėnas teigia, kad reikšmingo būtinųjų prekių kainų mažėjimo Lietuvoje neišvysime, nors galime pamatyti kainų svyravimus tam tikrose produktų kategorijose ar net konkrečiuose produktuose.

Pasak jo, konkurencinė tarp mažmeninės prekybos tinklų Lietuvoje yra didžiulė ir tai jau nulėmė sumažėjusias kainas ir apskritai jų įvairovę.

„Pagal tai, ką matau daugybę metų, mano supratimu, komercijos ir derybų skyriai dirba taip gerai tose (dabar veikiančiose – 15min) parduotuvėse, kad pasiekėme tą ribą, kai kainų manevravimui ribos yra pakankamai nedaug“, – kalbėjo ekspertas.

Daugiau apie tai, kokią rinkos dalį Lietuvoje gali atsiriekti „Aldi“, ar šis prekybos tinklas gali plėstis į Latviją bei Estiją ir kitus susijusius klausimus galite pamatyti laidoje „Versus“.

Įrašą galite žiūrėti čia:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis