Marijampolė, Panevėžys, Kaunas, o dabar ir Vilnius. Į tiek miestų šiais metais įžengė lenkų prekybos tinklas „Pepco“, ir pirkėjų dėmesio jau gali pavydėti konkurentai.
Rinkosi pigesnes nuomos vietas
Jei „Lidl“ prieš dvejus metus traukė minias pirkėjų dėl legendos apie mažas kainas, tai keturių „Pepco“ parduotuvių atidarymai taip pat neapsiėjo be eilių.
Ketvirtadienį atidarytoje parduotuvėje Vilniuje pirkėjai sako laukę valandą eilėje, nors sostinėje vaikų drabužių parduotuvių yra apstu, be to, klesti prekyba dėvėtais vaikiškais drabužiais internete. Tiesa, šio tinklo parduotuvėse prekiaujama ne tik vaikiškais rūbais.
Žinoma, lyginti „Lidl“ ir „Pepco“ pasirinktą strategiją Lietuvoje būtų sunku. Vokiškas prekybos tinklas pats statėsi parduotuves, o „Pepco“ rinkosi jau veikiančius prekybos centrus, kuriuose nuomos kaina yra žemesnė nei, pavyzdžiui, „Akropoliuose“. Tiesa, tik Panevėžyje išsirinktas „Babilonas“.
„Pepco“ Kaune pasirinko prekybos centrą „Savas“, esantį Savanorių prospekte. Lenkų kapitalo prekybos tinklas Lietuvoje pasirinko atsargią plėtros strategiją – pirmąją parduotuvę atidarė ne didmiestyje, o šalia Lenkijos pasienio esančioje Marijampolėje. Pasirinktas galimas atsitraukimo variantas – jei pirkėjai neužplūs pirmosios parduotuvės.
Vilnius, kur didžiausios nuomos kainos, tinklui buvo tik ketvirta stotelė. Ji įsikūrė prekybos centro „VCUP“ antrajame aukšte. „VCUP“ rinkodaros vadovė Remigija Račylienė 15min sakė, kad dar prieš parduotuvės atidarymą rikiavosi pirkėjų eilės.
„Jau po devintos valandos ryto pradėjo rikiuotis žmonės. Buvo pakankamai daug mamų su vežimėliais, per pietus parduotuvėje apsilankė biuruose dirbantys žmonės. Jie vaikščiojo su dideliais krepšiais, pirko tiek vaikiškus rūbus, tiek namų apyvokos reikmenis. Kiek kokių prekių buvo nupirkta, tiksliai pasakyti sunku, tačiau, kiek mačiau, žmonės pirko labai daug vaikiškų drabužių“, – kalbėjo R.Račylienė.
Pašnekovė pridūrė, kad susidomėjimas parduotuve didelis, o darbuotojai – vos spėja suktis.
„Žmonių susidomėjimas labai didelis, be perstojo dirba kasos, prie kurių eilėse žmonės stovi net po valandą. Pirkėjų pilna parduotuvė“, – tikino ji.
Populiariausi – vaikiški drabužiai
15min apsilankė naujoje parduotuvėje, kur pasidomėjo, kokios prekės populiariausios. Dauguma parduotuvėje kalbintų pirkėjų teigė, kad labiausiai domina vaikiški drabužiai, kurie vidutiniškai kainuoja po du-tris eurus.
„Parduotuvėje ieškau vaikiškų drabužėlių. Kainos nedidelės, todėl nesitikiu labai aukštos drabužių kokybės, bet mažiems vaikams užtenka, todėl manau, kad čia dar sugrįšiu“, – prie mergaitėms skirtų drabužių lentynos sutikta kalbėjo Kristina.
Panašiai tikino ir kiek atokiau šurmulio, šalia žaislų lentynos, sutiktas dviejų berniukų tėtis.
„Užsukome eidami pakeliui – žmona norėjo vaikams rūbų paieškoti. Manau, čia dar apsilankysime, nes kainos žemos, drabužių kokybė irgi atrodo normali“, – kalbėjo vilnietis Augustinas.
Kainos nedidelės, tačiau pasirinkimas kuklus
Kalbinti pašnekovai tikino, kad prekių asortimentas nėra itin didelis.
„Kainos neblogos, tačiau galėtų būti didesnis drabužių pasirinkimas vyresniems vaikams. Mažoms mergaitėms daug suknyčių, sijonukų, bet juk ir vyresnės nori pasipuošti“, – dėmesį atkreipė Jurgita, į parduotuvę atėjusi kartu su moksleive dukra.
Marškinėlius vaikams berenkanti Gintarė pažymėjo, kad moteriškų drabužių skyrius galėtų būti didesnis.
„Kol kas tik apsižiūriu ir ieškau dovanėlių trims mažoms anūkėlėms. Vaikų drabužių asortimentas čia tikrai didelis, ypač mergaičių skyriaus, tačiau moterų drabužių skyriuje pasirinkimas nedidelis ir ne mano skonio. Išsirinkau tik vienus marškinėlius“, – kalbėjo Gintarė.
Pašnekovei antrino ilgoje eilėje prie kasos belaukianti pakalbinta mama.
„Apskritai, prekių pasirinkimas nėra didelis. Vaikiškų drabužių daug, tačiau moteriškų labai mažai“, – teigė vilnietė Laima.
Pirmąją savo tinklo parduotuvę „Pepco“ Lietuvoje atidarė dar 2017 metais Marijampolėje, vėliau Panevėžyje, Kaune ir Vilniuje. Planuojama, jog iki 2020 metų Lietuvoje veiks 50 parduotuvių.