Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar Lietuvoje veikia „Fairtrade“ sistema, kai perki brangesnį, bet neišnaudojant darbuotojų pagamintą produktą?

Lietuvos vartotojų institutas kartu su partneriais iš Latvijos (Green Liberty) ir Estijos (Mondo) pradeda naują projektą „Sąžininga prekyba: informuotumo didinimas“, kurio tikslas – supažindinti Baltijos šalių gyventojus ir ypač jaunimą su „Sąžiningos prekybos“ sistema.
Sąžininga prekyba
Sąžininga prekyba / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Nors „Sąžiningos prekybos“ sistemoje dalyvauja apytiksliai 1,35 mln. ūkininkų ir darbininkų iš 70 besivystančio pasaulio šalių, o „Fairtrade“ sertifikavimo ženklą galima rasti ant daugiau nei 30 tūkst. įvairių produktų, Lietuvoje ir apskritai Baltijos šalyse apie „Sąžiningą prekybą“ žinoma gana mažai, o  produktų pasirinkimas – kuklus.

„Sąžininga prekyba“ – tai galimybė vartotojams rinktis kokybiškus produktus už sąžiningą kainą. „Fairtrade“ ženklas ant produkto reiškia, kad gamintojai ir darbuotojai iš besivystančių šalių už darbą gavo tinkamą atlygį, dirbo saugiomis sąlygomis ir nebuvo išnaudojami, – pasakoja Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė. – Šiuo projektu siekiame ne tik supažindinti vartotojus su „Sąžiningos prekybos“ sistema, jos principais ir nauda, bet ir paskatinti juos savo kasdieniais pasirinkimais prisidėti prie teigiamų pokyčių visame pasaulyje.“

„Fairtrade“ ženklas ant produkto reiškia, kad gamintojai ir darbuotojai iš besivystančių šalių už darbą gavo tinkamą atlygį, dirbo saugiomis sąlygomis ir nebuvo išnaudojami.

Kaip rodo 2013 m. kompanijos „GlobeScan“ 17 pasaulio valstybių atlikta 10 tūkst. vartotojų apklausa, „Fairtrade“ yra žinomiausias etiško sertifikavimo ženklas pasaulyje. Vidutiniškai 6 iš 10 vartotojų (56 proc.) atpažįsta šį ženklą ir dauguma (61 proc.) juo pasitiki. Geriausi matomumo ir pasitikėjimo rodikliai yra Jungtinėje Karalystėje, kur jie atitinkamai siekia 96 proc. ir 89 proc.

Į jaunimą orientuotas, bet visas gyventojų grupes aprėpsiantis informuotumo didinimo projektas susidės iš įvairių veiklų, tokių kaip animacinių filmų ir interaktyvaus žaidimo sukūrimas, mokymai moksleiviams ir nuomonės lyderiams, brošiūros leidyba ir platinimas.

„Sąžininga prekyba“ taip pat bus pristatyta per specialius reginius prekybos centruose, populiariuose muzikos festivaliuose, įvyks „Fairtrade“ prekių mugė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos