Vienos įmonės spėjo tik apsižvalgyti – savo pastangomis pirko reklamą, žaidė Like&Share konkursėlius, vis klausė ir klausė savo gerbėjų, „ką manote Jūs“ vienu ar kitu klausimu, nuoširdžiai pildė „LinkedIn profilius“.
Tuo tarpu kitos įkurtuvių klausimais samdė agentūras – jos išpuošė puslapius gražiais vizualais, kūrė videoturinį, o pas save apsilankyti kvietė pasitelkdamos tikslingai suplanuotą reklamą.
Kai namai daugiau ar mažiau sutvarkyti, žengiant į kitus metus vis aplanko mintys, o ką daryti toliau? Gal pasiremontuoti, pagražinti puslapį, o gal reikia naujo kambario, kur būtų galima komunikuoti (juk tarp visų naujakurių darosi šiek tiek ankšta). Čia ir prasideda antro brolio „YouTube“ istorija.
O kodėl antras? Nes pirmaujantis soc. medijos kanalas „Facebook“ tiesiog atrodo paprastenis ir naudingesnis verslui. Trys mygtuko paspaudimai ir jau turi savo puslapį, dar keli pelės spragtelėjimai – žiūrėk, ir žinutę publikavai, fanui gali ir klausimą užduoti bei padiskutuoti.
Asmeninė tinklalapio naudojimosi patirtis leidžia lengviau orientuotis, rengiant įmonės komunikacijos planą šiame kanale, tad ir jausmas geresnis, kai aiškiai žinai, ką reikia paspausti. Iš pažiūros „YouTube“ nei auditorijos ko nors paklausi, nei aišku, ką ir kaip tavo turinys pasieks, o dar kiek pinigų kainuos susukti gerą vaizdo klipą.
Visgi realybė šiek tiek kitokia, nei susidaryti įspūdžiai. Abu kanalai skiriasi tiek savo tikslais, tiek auditorija ir jos elgesiu.
Pirmoje vietoje yra socialinis tinklas, į kurį žmonės užsuka bendrauti, todėl visos transliuojamos videoreklamos lieka antroje vietoje. |
Žmonės užsuka pažiūrėti vaizdo siužetų, todėl randa laiko ir vienai ar kitai reklamai. |
Turi aktyviausią auditoriją. |
Turi didžiausią auditoriją. |
Auditorija yra moteriškesnė. |
Auditorija labiau vyriška. |
Šiuo metu Lietuvoje naudojasi apie 68%. Kasdien prisijungia 46% visų šalies interneto vartotojų. |
Naudojasi daugiau kaip 77% visų Lietuvos interneto vartotojų. Kasdien prisijungia 34%. |
Siūlo tikslią kainą už 1000 reklamos peržiūrėjimų ir paskaičiuoja, kiek reklamą vidutiniškai peržiūrės kiekvieną dieną. |
Klausia, kiek norėtumėte mokėti už reklamos peržiūrėjimą, ir tada suskaičiuoja vidutinę kainą už peržiūrą. |
Skaičiuoja videoįrašą kaip peržiūrėtą iškart po 3 sekundžių. |
Skaičiuoja videoįrašą kaip peržiūrėtą iškart po 5 sekundžių. |
„YouTube“ yra antrasis didžiausias paieškos variklis po „Google“, ši asociacija kanalui suteikia SEO pranašumą. Lietuvoje – vienas populiariausių portalų, kuris savo lankomumu lenkia naujienų svetaines ir visas vietines vaizdo platformas (TVPlay, LNKGo t.t.), internautai yra nukreipiami į lokalizuotą versiją, kurioje skiriama daugiau dėmesio lietuviškam turiniui.
Mokamo paspaudimo reklama rodoma tik reikiamai tikslinei auditorijai, o tai leidžia lengviau apskaičiuoti grįžtamąją investicijų grąžą. Tai suteikia pranašumą prieš TV reklamą, juk didžioji dalis paslaugų ir produktų nėra skirti visai visuomenei.
Užuot gaudžius potencialų pirkėją, jis gali gaudyti įmonę! Asmuo, ieškodamas informacijos „Google“, gaus vaizdo įrašų pasiūlymus, kurie pirmiausia pritraukia pelės paspaudimą.
Videoturinyje aprašomasis tekstas visada gali turėti puslapio nuorodą, nukreipiančią internautą tiesiai į įmonės puslapį, kuriame yra paspaudimas „Pirkti dabar“.
Nugyvenus palankius soc. medijai metus, įsikūrus ar tik apsižvalgius, nevertėtų sustoti. Laikas pagalvoti apie kitų kanalų dailinimą. Vaizdo turiniui vis daugiau užkariaujant vartotojų širdis, įmonės turės pamąstyti apie žinutės perdavimą trumpai, aiškiai ir vizualiai. Tinkamas kanalas tam ir bus antrasis brolis „YouTube“.