Ar Vincas Kudirka, krapštantis nosį karalienės sargybiniui, neįžeidžia britų?

Kauno oro uoste esantis reklaminis plakatas, kuriame vaizduojamas Vincas Kudirka, krapštantis nosį Jungtinės Karalystės karalienės sargybiniui, 15min.lt skaitytojui pasirodė įžeidžiantis britus. Publikuojame visą jo atsiųstą laišką. Tuo tarpu bendrovės atstovai, kurios reklama yra oro uoste, taip nemano ir teigia, jog įmonė yra gavusi ne vieną apdovanojimą už šios reklamos idėją.
Reklama Kauno oro uoste
Reklama Kauno oro uoste / Valdo Kilpio nuotr.

Kaip jaustumėtės, jei nusileidę viename iš Londono oro uostų išvystumėte britiškos kompanijos reklamą, kurioje būtų vaizduojama, tarkim, anglė moteris valanti grindis su Lietuvos trispalve? Arba karališkos šeimos atstovė, kuri su pirštinėmis iki alkūnių sėklina Vyties žirgą?

Aš labai supykčiau. Labai. Nes valstybės simboliai privalo būti gerbiami.

Esu visiškai tikras, kad Jungtinės Karalystės piliečiai, išvykdami iš Kauno oro uosto  ir regėdami vienos iš mūsiškių finansines paslaugas teikiančių kompanijų reklamą, jaučiasi it gavę su skuduru per veidą.

Esu visiškai tikras, kad Jungtinės Karalystės piliečiai, išvykdami iš Kauno oro uosto ir regėdami vienos iš mūsiškių finansines paslaugas teikiančių kompanijų reklamą, jaučiasi it gavę su skuduru per veidą. Išvykimo salėje antrame aukšte kabančioje reklamoje vaizduojamas Vincas Kudirka, kišantis pirštą į nosį Buckinghamo rūmų garbės sargybos kariui, stovinčiam poste.

Primenu, kad Buckinghamo rūmai — Jungtinės Karalystės monarchijos pagrindinė buveinė, šalies karalių citadelė, valstybingumo ašis, o ją saugantys kareiviai su meškos kailio kepurėmis ir raudonais mundurais seniai tapo Didžiosios Britanijos vizitine kortele.

Kam įdomu, informuoju, kad reklamoje matomas karys priklauso Coldstream rinktinei. Uniforma ir ginklas pavaizduoti itin preciziškai, todėl pagal sagų tarpus ant munduro galima be vargo identifikuoti dalinį, kuriame tarnauja vaizduojamas karys.

Kalbėti apie tai, kad tyčiojamasi iš V.Kudirkos, matyt, būtų tiesiog kvaila. Net vaikas tai supranta. Turime itin puikų pavyzdį, kai reklamos siunčiama žinia įvairialypė pačia blogiausia prasme: a) mes negerbiame savęs (V.Kudirka), b) mes negerbiame Jungtinės Karalystės (niekinamas stovintis garbės sargyboje JK karys), c) esame patys mužikiausi prasčiokai, nes tokias reklamas sąmoningai pakabiname ten, kur joms labiausiai nederėtų būti (oro uoste).

Tad klausimas mums visiems: ar norime, kad kas nors su lietuviška trispalve valytų grindis? Ir ką reikėtų daryti, kad protu nepasižymintys provokatoriai verslininkai aiškiai žinotų, kur yra riba, kurios nevalia peržengti?

Ir šiaip gal čia derėtų „pakrapštyti“ giliau ir darbo rastų Valstybės saugumo departamentas? Nes reklamos žinia, kaip mėgsta sakyti viena dešiniųjų politikė, tikrai kelia visokių minčių...

Komentuoja įmonės „TransferGo“ atstovė Gustė Sadaunykaitė:

– Ši reklamine kampanija labai pagarbiai vadinasi „Keliaujantys herojai' ir jos tikslas buvo pavaizduoti mūsų buvusios valiutos herojus šmaikščiose turistinėse situacijose – tokiose pat, kokiose buvome kiekvienas iš mūsų – laisvai keliaujantys po pasaulį.

Šūkis „Pinigai keliauja laisvai“ atspindi pagrindinę idėją. Ši marketingo reklama yra gavusi ne viena dizaino ir marketingo apdovanojimą. Šių metų „Verslo žinių“ organizuojamoje marketingo konferencijoje „Password“ kampanija buvo apdovanota  kaip efektyviausia mažo biudžeto kampanija 2014 m. Grafinė ir dizaino kokybė taip pat buvo apdovanota ne viename konkurse, kadangi mes labai atsakingai žiūrėjome į šią temą.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų