Kaip jaustumėtės, jei nusileidę viename iš Londono oro uostų išvystumėte britiškos kompanijos reklamą, kurioje būtų vaizduojama, tarkim, anglė moteris valanti grindis su Lietuvos trispalve? Arba karališkos šeimos atstovė, kuri su pirštinėmis iki alkūnių sėklina Vyties žirgą?
Aš labai supykčiau. Labai. Nes valstybės simboliai privalo būti gerbiami.
Esu visiškai tikras, kad Jungtinės Karalystės piliečiai, išvykdami iš Kauno oro uosto ir regėdami vienos iš mūsiškių finansines paslaugas teikiančių kompanijų reklamą, jaučiasi it gavę su skuduru per veidą.
Esu visiškai tikras, kad Jungtinės Karalystės piliečiai, išvykdami iš Kauno oro uosto ir regėdami vienos iš mūsiškių finansines paslaugas teikiančių kompanijų reklamą, jaučiasi it gavę su skuduru per veidą. Išvykimo salėje antrame aukšte kabančioje reklamoje vaizduojamas Vincas Kudirka, kišantis pirštą į nosį Buckinghamo rūmų garbės sargybos kariui, stovinčiam poste.
Primenu, kad Buckinghamo rūmai — Jungtinės Karalystės monarchijos pagrindinė buveinė, šalies karalių citadelė, valstybingumo ašis, o ją saugantys kareiviai su meškos kailio kepurėmis ir raudonais mundurais seniai tapo Didžiosios Britanijos vizitine kortele.
Kam įdomu, informuoju, kad reklamoje matomas karys priklauso Coldstream rinktinei. Uniforma ir ginklas pavaizduoti itin preciziškai, todėl pagal sagų tarpus ant munduro galima be vargo identifikuoti dalinį, kuriame tarnauja vaizduojamas karys.
Kalbėti apie tai, kad tyčiojamasi iš V.Kudirkos, matyt, būtų tiesiog kvaila. Net vaikas tai supranta. Turime itin puikų pavyzdį, kai reklamos siunčiama žinia įvairialypė pačia blogiausia prasme: a) mes negerbiame savęs (V.Kudirka), b) mes negerbiame Jungtinės Karalystės (niekinamas stovintis garbės sargyboje JK karys), c) esame patys mužikiausi prasčiokai, nes tokias reklamas sąmoningai pakabiname ten, kur joms labiausiai nederėtų būti (oro uoste).
Tad klausimas mums visiems: ar norime, kad kas nors su lietuviška trispalve valytų grindis? Ir ką reikėtų daryti, kad protu nepasižymintys provokatoriai verslininkai aiškiai žinotų, kur yra riba, kurios nevalia peržengti?
Ir šiaip gal čia derėtų „pakrapštyti“ giliau ir darbo rastų Valstybės saugumo departamentas? Nes reklamos žinia, kaip mėgsta sakyti viena dešiniųjų politikė, tikrai kelia visokių minčių...
Komentuoja įmonės „TransferGo“ atstovė Gustė Sadaunykaitė:
– Ši reklamine kampanija labai pagarbiai vadinasi „Keliaujantys herojai' ir jos tikslas buvo pavaizduoti mūsų buvusios valiutos herojus šmaikščiose turistinėse situacijose – tokiose pat, kokiose buvome kiekvienas iš mūsų – laisvai keliaujantys po pasaulį.
Šūkis „Pinigai keliauja laisvai“ atspindi pagrindinę idėją. Ši marketingo reklama yra gavusi ne viena dizaino ir marketingo apdovanojimą. Šių metų „Verslo žinių“ organizuojamoje marketingo konferencijoje „Password“ kampanija buvo apdovanota kaip efektyviausia mažo biudžeto kampanija 2014 m. Grafinė ir dizaino kokybė taip pat buvo apdovanota ne viename konkurse, kadangi mes labai atsakingai žiūrėjome į šią temą.