Ar tikrai ką tik įkurtas verslas – tik našta prekybos centrams?

Tik įkūrus verslą tenka kardinaliai keisti jo koncepciją, arba, išgirdus patalpų nuomos kainą, pradėti gailėtis, kad apskritai įkūrėte įmonę. Jeigu kada nors bandėte pradėti verslą, su tuo tikriausiai teko susidurti. O jeigu ne, turbūt nustebsite sužinoję, kad apie 90 proc.ką tik įkurtų verslų pasaulyje apskritai bankrutuoja.
Išpardavimas prekybos centre sulaukė žmonių antplūdžio
Ar tikrai jaunas verslas – tik našta prekybos centrams? / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Apie tai, su kokiomis problemomis ir iššūkiais susiduria pradedantys verslininkai, kada rizikuoja, o kada  išlošia jais patikintys prekybos centrai ir kokiam verslui šiuo metu atviros visos durys, 15min.lt kalbėjosi su  prieš penkerius metus įkurtos parduotuvės „Assorti.lt” direktoriumi Verneriu Pugžliu, lietuviškų drabužių prekės ženklų „Modi Du“ ir „V. Desire“ kūrėja Diana Vapsviene, „Ogmios miesto” rinkodaros projektų vadovu Edgaru Valicku ir išparduotuvių centro „Parkas Outlet” direktore Vida Minkštimiene.

Pradžioje gali tekti keisti ir visą koncepciją

Kaip pasakoja parduotuvės visai šeimai „Assorti.lt” vadovas Verneris Pugžlys, veiklos pradžioje parduotuvė orientavosi į ekologiškų prekių pardavimą, bet tik pradėjusi prekybą pastebėjo, kad Lietuvoje šios prekės tėra tarsi eksponatai, džiuginantys muziejų lankytojus.

 Tik įsikūrę, susidūrėme su mums tuo metu netikėta realybe – Lietuvos vartotojai ekologiškoms prekėms dar nebuvo subrendę. Prekių asortimentą teko keisti, – pasakojo V.Pugžlys.

„Buvome vieni pirmųjų Lietuvoje, pradėję prekiauti ekologiškomis prekėmis. Tik įsikūrę, susidūrėme su mums tuo metu netikėta realybe – Lietuvos vartotojai ekologiškoms prekėms dar nebuvo subrendę.

Prekių asortimentą teko keisti – ekologiškos produkcijos parduotuvėje palikome apie 10 proc., o likusią dalį sudarė prekės vaikams“, – pasakojo V.Pugžlys.

Jam prie ekologiškų prekių pardavinėjimo pavyko grįžti tik po kelerių metų.

Anot jo, būtinybė keisti prekių asortimentą nebuvo vienintelis netikėtumas – nusprendus orientuotis į vaikiškų prekių pardavimą, teko ilgai ieškoti šių prekių tiekėjų. 

„Vieni Lietuvos tiekėjai pusmetį, kiti – metus nesutiko bendradarbiauti, todėl teko ieškoti išeičių. Nusprendėme prekes iš kaimyninių šalių vežtis patys“, – pasakoja V. Pugžlys.

Į didžiuosius prekybos centrus – tik po kelerių metų?

Dar vienas iššūkis, su kuriuo teko susidurti, nusprendus įkurti verslą, anot V.Pugžlio, buvo patalpų paieška.

„Naujam verslui labai sunku atitikti didžiųjų prekybos centrų keliamus reikalavimus. Natūralu, kad verslą norisi plėtoti ten, kur didžiausi lankytojų srautai, tačiau norėdamas ten patekti, turi būti arba labai originalus, arba labai pelningas, arba mokėti labai didelę nuomos kainą. Tačiau veiklos pradžioje šiuos kriterijus atitikti ypač sunku, todėl ir ieškoma alternatyvų“, – sakė „Assorti.lt“ vadovas.

Vaikiškų drabužių „Modi Du“ ir suaugusiųjų rūbų „V. Desire“ prekės ženklų kūrėja Diana Vapsvienė pritaria, kad didieji prekybos centrai jaunam verslui nėra labai atviri.

„Jau įsikūrę „Ogmios mieste“ keliskart bandėme patekti į didžiuosius prekybos centrus, tačiau nesėkmingai. Mus domina nedidelės, 40–60 kvadratinių metrų patalpos, kurios tarp prekybininkų yra pačios populiariausios, tad kai kur jų reikėtų laukti daugiau nei dvejus metus. Be to, ir patalpų nuomos kaina nėra patraukli”, – pasakoja D.Vapsvienė.

Reikia daugiau laiko ir lėšų įsitvirtinti

„Ogmios miesto“, kuriame vietą pirmiausia rado „Assorti.lt“ bei „Modi Du“, rinkodaros projektų vadovas Edgaras Valickas teigia, kad natūralu, jog turint unikalią idėją, norima ją tinkamai realizuoti, tačiau dažnai didžiųjų prekybos centrų siūlomos sąlygos startuoliui nėra priimtinos dėl ribotų finansinių galimybių 

„Nauju verslu reikia patikėti, padėti realizuoti jo sumanymą, tačiau didieji prekybos centrai tuo neužsiima. Žinoma, ir mes išanalizuojame galimas finansines startuolio perspektyvas, nes būna atvejų, kai idėja labai gera, bet ir labai rizikinga, nes finansinės galimybės neįvertintos. Tuo atveju, kai projekto finansavimas nėra tinkamai pagrįstas, tenka tartis dėl sąlygų tobulinimo“, – pasakojo E.Valickas.

Išparduotuvės „Parkas Outlet“ direktorė Vida Minkštimienė pastebėjo, kad dažniausiai prekybos centrai skeptiškai žiūri į naują verslą dar ir dėl to, kad turi prisidėti prie jo plėtros.

Konkuruojant mažmeninės prekybos rinkoje su didžiaisiais prekybos centrais, įsikūrusiais nedideliu atstumu vienas nuo kito, turinčiais labai didelius reklamos biudžetus, būtina turėti funkcinį išskirtinumą vartotojo akyse, – sakė E.Valickas.

„Įsikuriant prekybos centre esminis naujos, nežinomos parduotuvės skirtumas, lyginant su žinoma, yra tas, kad pirmoji dažniausiai renkasi mažesnį nei įprasta plotą, jai reikia didesnio rinkodaros palaikymo ir ilgesnio „įsivažiavimo“ laiko.

Vartotojas turi patikėti, kad naujas prekės ženklas yra toks pats ar net žymiai geresnis už jo pamėgtus populiariuosius“, – sakė V. Minkštimienė.

Anot E. Valicko, suteikus prieglobstį jaunam, originaliam verslui, tokiu būdu galima kurti ir prekybos centro pranašumą. 
    
„Konkuruojant mažmeninės prekybos rinkoje su didžiaisiais prekybos centrais, įsikūrusiais nedideliu atstumu vienas nuo kito, turinčiais labai didelius reklamos biudžetus, būtina turėti funkcinį išskirtinumą vartotojo akyse.

Naujų, originalių prekės ženklų įsikūrimas dažnai ir tampa tuo unikalumu. Tokie nišiniai prekės ženklai padeda pritraukti ir išlaikyti pirkėją, kuris ieško kažko naujo, neįprasto“, – sakė E.Valickas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis