Asmeninio įvaizdžio kūrimo ekspertė K.Kurt: standartinių gyvenimo aprašymų netolimoje ateityje nebeliks

Asmeninio įvaizdžio kūrimo ekspertė Kotryna Kurt teigia, kad jau dabar daugelis tarptautinių įmonių nebeprašo standartinio gyvenimo aprašymo – jiems užtenka atsiųsti „LinkedIn“ paskyros nuorodą.
Kotryna Kurt
Kotryna Kurt / Asmeninio archyvo nuotr.

Atlikti tyrimai rodo, kad prasidėjus pandemijai net 40 proc. didėjo socialinių medijų naudojimas. 36 proc. daugiau žmonių naudojo programėles savo telefonuose. 15 proc. kilo tinklalaidžių (ang. podcast) populiarumas internete.

Virtualios platformos šiandien padeda ne tik leisti laisvalaikį, bet ir plėsti profesines galimybes. Visgi, norint išnaudoti visus socialinių tinklų privalumus, tiesiog turėti paskyrą nebeužtenka. Ko reikia, siekiant rasti savo svajonių darbą ir ko imtis, norint išlikti paklausiam rinkoje – pokalbis su Kotryna Kurt, įmonės „Linkedist“ bendraįkūrėja ir vadove, asmeninio įvaizdžio kūrimo eksperte, lektore bei nuotolinio moterų universiteto WoW dėstytoja.

– Ką šiandien gali kokybiškas asmeninis vardo ženklas?

– Savo asmeninį prekės ženklą šiandien reikia įdarbinti dėl labai svarbios priežasties – naujų galimybių. Nesvarbu, kokių tikslų žmogus siekia – ar jie būtų susiję su jų darbu, verslu ar asmeniniu gyvenimu, stiprus asmeninis prekės ženklas gali padėti pasiekti tuos tikslus.

Kokybiškas bei stiprus asmeninis įvaizdis padeda rasti naują darbą, atvesti klientus, atverti kitas bendradarbiavimo galimybes, gauti kvietimus skaityti pranešimus konferencijose, kur taip pat didėja profesinių pažinčių ratas ir panašiai.

Asmeninio archyvo nuotr./Kotryna Kurt
Asmeninio archyvo nuotr./Kotryna Kurt

– Ko reikia, norint susikurti gerą vardą virtualioje erdvėje? Ką reiškia pirmasis įspūdis?

– Svarbiausia pradėti nuo socialinių tinklų higienos. Tai reiškia, jog labai svarbu pasižiūrėti, kokia informacija apie jus egzistuoja jau dabar, ką reiktų pasitvarkyti.

Toliau būtina pagalvoti, kaip norite, kad jus žmonės įsidėmėtų ir pradėti komunikuoti tais raktažodžiais ir toje industrijoje, kurioje norite būti matomas bei įsimintas. Kuomet žmonės aplanko jūsų socialinį profilį, dažniausiai per 10 sekundžių susiformuoja įspūdį apie jus.

Šiandien, pandemijos priešaky, net 80 proc. žmonių susitinka virtualioje erdvėje ir net prieš pakviesdami jus pirmam pokalbiui ar puodeliui kavos, jie pirmiausiai apžvelgia jūsų socialinius tinklus. Dėl to pirmas įspūdis, profilio optimizavimas, tikslingos informacijos įsikėlimas ir geras aprašas apie save reiškia labai daug. Taip, kaip mes parodome save virtualioje erdvėje, taip žmonės mus supranta ir mato.

123RF.com nuotr./Socialiniai tinklai
123RF.com nuotr./Socialiniai tinklai

– „LinkedIntinklas sparčiai populiarėja Lietuvoje. Kaip manote, kodėl?

– Visiškai natūralu, kad „LinkedIn“ vis greičiau populiarėja ir Lietuvoje. Matome, kaip tendencijos ateina iš Vakarų – „LinkedIn“ labai populiarus Amerikoje, šiuo metu itin populiarėja Skandinavijoje, Lietuvoje, kitose Baltijos šalyse.

Taip yra todėl, kad „LinkedIn“, kaip tinklas, įgauna kitą reikšmę. Anksčiau jo funkcija buvo kaip CV banko, kur buvo tik virtualus gyvenimo aprašymas, buvo galima rasti naujus darbo pasiūlymus. Šiandien „LinkedIn“ atlieka ir kitas funkcijas – tai yra socialinis tinklas, kuriame yra daug vertingo turinio, verslo vystymo patarimų ir pan.

Žmonės čia gali mokytis, tobulėti, rasti naujų pažįstamų, savo sričių profesionalų, su jais susisiekti, taip plėsdami savo pažinčių ratą. Dėl šios funkcijos kitimo tinklas taip populiarėja. Jeigu šiuo metu Lietuvoje turime daugiau nei pusę milijono šio tinklo vartotojų, tai kitais metais jų daugės jei ne tris, tai tikrai du kartus.

– Kaip dažnai reiktų rūpintis savo asmeniniu prekės ženklu?

– Savo asmeniniu prekės ženklu reiktų rūpintis visą laiką. Jei tikrai norite susikurti stiprų asmeninį įvaizdį „LinkedIn“, siūlau kelti įrašus du, tris kartus per savaitę.

Taipogi, praleisti šiek tiek laiko kiekvieną dieną bendraujant su kitais žmonėmis, įsitraukiant ir į jų turinį. Asmeninis prekės ženklas susideda ne vien iš jūsų įrašo ir turinio, bet ir iš jūsų elgesio ir bendravimo virtualioje erdvėje su kitais to socialinio tinklo nariais.

– Kaip vystyti asmeninį prekės ženklą, kad ateity jis padėtų rasti svajonių darbą?

– Manau, kad geriausiai jį būtų vystyti stiprinant savo, kaip vienos ar kitos srities profesionalo, įvaizdį. Jeigu, tarkime, norite ir turite tikslą susirasti darbą kaip žmogiškųjų išteklių vadovas/ė, reikėtų „LinkedIn“ rašyti daugiausiai apie įvairias žmogiškųjų išteklių strategijas, technikas ir pan.

„Scanpix“ nuotr./„LinkedIn“
„Scanpix“ nuotr./„LinkedIn“

Palaipsniui kurti savo, kaip profesionalo įvaizdį. Tuomet ateityje ateis tokie pasiūlymai, kurie bus susiję su tokiu turiniu. Apie ką rašote socialiniame tinkle, tokius pasiūlymus ir gausite.

– Ar dar reikia turėti savo gyvenimo aprašymą, jeigu apie norimą žmogų viską galima rasti internete?

– Pastebiu, kad kuo toliau, tuo labiau ieškantys darbuotojų atkreipia dėmesį į paskyrą „LinkedIn“, nes joje galima rasti informaciją apie žmogaus reputaciją, atsiliepimus iš dabartinių ar buvusių kolegų.

Čia galima rasti informacijos apie žmogaus įgūdžius, kuriuos kiti žmonės yra patvirtinę. Jeigu žiūrėtume į tarptautines įmones, tai daugelis jų nebeprašo standartinio gyvenimo aprašymo, jiems užtenka atsiųsti „LinkedIn“ paskyros nuorodą.

Jeigu žiūrėtume į tarptautines įmones, tai daugelis jų nebeprašo standartinio gyvenimo aprašymo, jiems užtenka atsiųsti „LinkedIn“ paskyros nuorodą.

„LinkedIn“ galima išsaugoti savo CV, kaip dokumentą, ir išsiųsti būsimam darbdaviui, jei to reikia.

– Kokią ateitį piešiate pagrindiniams socialiniams tinklams?

– „LinkedIn“ vartotojų skaičius, kaip jau minėjau, augs. Kaip ir kiekvienas tinklas, jis neužilgo gali pasiekti aukščiausią tinklo vartojimo viršūnę. Tai gali būti kitų metų vasarą ar pabaigoje. Tuomet arba turi atsirasti naujų funkcijų, kurios pritrauks naujus vartotojus, arba tas augimas šiek tiek stos. Apie kitus tinklus tiek komentuoti negaliu, nes nesu jų ekspertė. Manau, kad „Facebook“ platforma praranda populiarumą, jei kalbame apie jaunesnės kartos vartotojus.

– Kokias klaidas daro žmonės, kurdami savo įvaizdį?

– Dažniausios klaidos, kurias pastebiu, tai žmonės, kurdami savo įvaizdį „LinkedIn“, naudoja kituose socialiniuose tinkluose jau susikurtą turinį.

Patarčiau galvoti apie originalumą ir kiekvieną įrašą, kurį kuriate, pritaikyti konkrečiam socialiniam tinklui. Tuomet sekant žmogų skirtingose socialinių tinklų platformose galima matyti autentišką turinį.

123RF.com nuotr./Darbuotojai
123RF.com nuotr./Darbuotojai

– Kaip patikrinti, ar žmonės socialiniuose tinkluose, ypatingai, kalbėdami apie savo sugebėjimus darbe, sako tiesą?

– Čia nėra vieno teisingo atsakymo. Jei yra įtarimų, tai galima paieškoti duomenų kituose portaluose, juos sutikrinti, pasiteirauti žmogų pažįstančių žmonių, ar pateikta informacija yra tiesa.

Jeigu šiandien mes galime pasiskaityti apie įmonių patikimumą, tai ateityje, neabejoju, turėsime viešas darbuotojų rekomendacijų platformas, kuriose galėsime pasiskaityti apie norimą žmogų.

Jeigu šiandien mes galime pasiskaityti apie įmonių patikimumą, tai ateityje, neabejoju, turėsime viešas darbuotojų rekomendacijų platformas, kuriose galėsime pasiskaityti apie norimą žmogų.

– Nemažai žmonių vis dažniau atsisako televizoriaus, riboja laiką, praleidžiamą benaršant internete, socialiniuose tinkluose. Ar jūs pati nepavargstate nuo interneto triukšmo?

– Norėčiau pasidalinti savo strategija, kurią taikau sau jau kelis mėnesius. Pamačiusi, jog reikia detoksikacijos nuo socialinio tinklo, mano atveju nuo „LinkedIn“, aš jį pakankamai griežtai riboju.

Kadangi dirbu nuo sekmadienio iki ketvirtadienio, likusiomis dienoms tiesiog neturiu „LinkedIn“ programėlės savo telefone – išinstaliuoju ją penktadienio ryte ir vėl instaliuoju sekmadienį ryte.

Kadangi dirbu nuo sekmadienio iki ketvirtadienio, likusiomis dienoms tiesiog neturiu „LinkedIn“ programėlės savo telefone – išinstaliuoju ją penktadienio ryte ir vėl instaliuoju sekmadienį ryte.

Man asmeniškai tai veikia. Tuomet aš galiu praleisti savo laiką taip, kaip noriu, darydama visiškai kitus dalykus, negalvodama apie socialinę mediją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis