Atsakingas požiūris į aplinkosaugą – raktas į Skandinavijos rinką

Telšių apskrityje žemės ūkio ir komunalinio sektoriaus inventorių gaminančios įmonės vadovas Vytautas Padagas prisimena pirmuosius bendrovės žingsnius užsienio rinkose. Anot verslininko, prireikė net 10 metų, kol įmonės prekinis ženklas pradėjo kalbėti pats už save. Šiandien 70 darbuotojų turinti bendrovė sėkmingai bendradarbiauja su skandinavais, kurie, kaip pasakoja V. Padagas, yra ypač reiklūs aplinkosaugos srityje.
„V. Padagas ir Ko“
„V. Padagas ir Ko“ / Projekto partnerio nuotr.

„V. Padagas ir Ko“ įkurta 1995 m. kaip nedidelė šeimos įmonė. Pradžioje buvo gaminama įvairi žemės dirbimo technika, o laikui bėgant pagrindine įmonės veikla tapo prikabinamo inventoriaus gamyba. „Mes daugiau kaip 15 metų sėkmingai gaminame žemės ūkiui ir komunaliniam sektoriui skirtą inventorių, asortimentas yra platus – nuo krautuvų ir priedų jiems, šlavimo mašinų, smėlio barstytuvų, sniego valytuvų iki kelių remonto įrangos ir t.t. Bendradarbiaudami su mūsų produkcijos pirkėjais nuolat tobuliname gaminamas mašinas, kuriame naujas“, – įmonės veiklą apibūdina pašnekovas.

Projekto partnerio nuotr./„V. Padagas ir Ko“
Projekto partnerio nuotr./„V. Padagas ir Ko“

Šiandien įmonė yra rinkos lyderė tarp sniego valytuvų ir šlavimo mašinų gamintojų Baltijos valstybėse. Tiesa, konkurencija šiame regione yra ypač didelė. Pranašumą prieš konkurentus bendrovė įgyja diegdama pažangiausią techniką ir efektyvesnes darbo organizavimo formas.

Eksportui svarbiausia – tarptautinės parodos

Įmonė eksportuoja beveik visą savo pagaminamą produkciją – 95 proc. gaminių yra parduodami Vokietijoje, Švedijoje, Suomijoje, Norvegijoje ir Latvijoje. „Ten mūsų produktus noriai perka žemės ūkio, komunalinių paslaugų bei statybų bendrovės“, – pasakoja V. Padagas.

Pašnekovas prisimena, jog prekyba užsienyje iš pradžių ne itin sekėsi – tik 1 iš 10 klientų sutiko kalbėtis, o pirmasis pirkėjas atsirado tik po ilgų paieškų. „Potencialių klientų, kurie galėtų mums skirti laiko, ieškojome internetu. Susitarę išvykome pristatyti savo produktą. Važinėjome po įvairias valstybes ir ten rodėme, kuo mūsų gaminys yra ypatingas, patys kalbinome prekybininkus. Pokalbis su klientu pradeda vystytis tik tada, kai galima realiai pristatyti savo produktą, leisti jį išbandyti. Vėliau pirmieji klientai pradėjo mūsų produktus vežtis į parodas, prasidėjo prekinio ženklo sklaida. Pastovūs pirkėjai užsienyje yra sėkmės garantas.“

V. Padagas pastebi, kad šiandien prekiauti yra daug lengviau dėl išaugusio įmonės prekinio ženklo žinomumo: „Mūsų produktus mato parodose, o tarptautinės parodos yra ypatingai svarbios norintiems eksportuoti – juose daugiausiai galimybių gauti užsakymų“.

Tiesa, gaminio kokybė dar nėra vienintelis sėkmės kriterijus, teigia verslininkas. „Dažnai reikia parodyti, su kuo dirbi, ką ir kaip darai, nes rimtesnis pirkėjas atvažiuoja į Lietuvą ir įvertina visus bendrovės parametrus. Esame gavę net tokių klausimų: kaip jūs mokote savo darbuotojus spręsti aplinkosaugos klausimus, kokie mokymai vyksta, kokią mokymų medžiagą naudojate? Nepriklausomai nuo produkto kokybės, įmonė turi atsakyti į tokio lygio klausimus. Skandinavijos šalyse ekologiškumas yra ypač vertinamas“, – įspūdžiais bendradarbiaujant su Šiaurės šalių verslininkais dalinasi V. Padagas.

Projekto partnerio nuotr./„V. Padagas ir Ko“
Projekto partnerio nuotr./„V. Padagas ir Ko“

Ateityje „V. Padagas ir Ko“ verslininkai sieks projektuoti ir gaminti sudėtingesnę techniką su didesne pridėtine verte ir tokiu būdu įgauti konkurencinį pranašumą. „Tobuliname darbo procesus, stengiamės užtikrinti aukštesnę gaminių kokybę negu mūsų pagrindinių konkurentų Lenkijoje“, – pasakoja V. Padagas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

Siūlykite savo produktus / paslaugas užsienio rinkoms!

Nežinote nuo ko pradėti? Pasikonsultuokite! Aukštos kokybės konsultacijoms eksporto ir įmonių tarptautinio bendradarbiavimo klausimais – priemonė EXPO KONSULTANTAS LT. Įmonės jau gali teikti paraiškas dėl kompensacijų už konsultacijas išmokėjimo (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir INVEGA svetainėse).

Finansavimas planuojamų eksportuoti produktų sertifikavimui, įskaitant reikalingus bandymus ir tyrimus – priemonė EXPO SERTIFIKATAS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Finansavimas produkcijos pristatymui užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose – priemonė NAUJOS GALIMYBĖS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Finansavimas įmonių grupių (klasterių) veikloms, nukreiptoms į naujų eksporto rinkų paiešką (konsultacinėms, įskaitant ekspertines, paslaugoms, narystei tarptautiniuose tinkluose, rinkodaros priemonių, skirtų įsiliejimui į tarptautinius tinklus rengimui ir kitoms išlaidoms) – priemonė VERSLO KLASTERIS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis