„Sugadintos atostogos pusei lėktuvo keleivių. Žmonės nusileido karštame krašte, kur oro temperatūra 30 laipsnių, be šiltiems orams skirtų drabužių, maudymosi priemonių, vaistų, kosmetikos, elementarių šlepečių! Nusileidai ir važiuoji į oro uostą kaip stovi. Ne, ne vienas kitas keleivis, bet 68 žmonės. Šeimos su mažais vaikais, kūdikiais, be maistelio, be „pampersų“ ir t.t. Daugiau nei pusę kelionės praleisime be lagaminų, o neaišku, ar juos išvis atveš“, – pasakojo Nerijus (pavardė redakcijai žinoma), vienas iš reiso į Omaną keleivių.
Nerijus iškart kreipėsi į kelionę organizavusius tarpininkus – tinklalapį „kelionespervarsuva.lt“ valdantį oficialų „Itaka“ atstovą Lietuvoje, tačiau šis paragino klientus kreiptis tiesiogiai į skrydį vykdžiusią avialiniją „Enter Air“.
„Nei tarpininkai, nei kelionės organizatorius atsakomybės neprisiima, esą bagažo vėlavimo ar praradimo atveju yra susiformavusi praktika kreiptis tiesiogiai į oro linijas, nesvarbu, kad mes su jomis neturime kelionės pirkimo-pardavimo sutarties, net neturėjome jokio tiesioginio pirkimo ar užsakymo kontakto. Kaip šioje situacijoje elgtis?“
„Nowa Itaka“ generaliniai atstovai Lietuvoje – UAB „Alfaturas“. „Alfaturo“ direktorius Vilius Zaleckas, 15min aiškindamas situaciją, apgailestaudamas pripažino, kad intensyviausiais kelionių užsakymo momentais (pavyzdžiui, per vaikų rudens atostogas) aviacijoje pasitaiko įvairiausių skirtingų situacijų.
„Visuomet pretenzijos yra teikiamos kelionių organizatoriui arba vežėjui (šiuo atveju, „Enter Air“ aviakompanijai), priklausomai nuo situacijos. Šį kartą atsakomybę už bagažo vėlavimą prisiima vežėjas – „Enter Air“, – nurodė V.Zaleckas ir pridūrė, kad oro linijos nagrinės keleivio pretenziją skundų tvarka.
Tačiau Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Milda Deimantė atkreipia dėmesį, kad keleiviai turi teisę kreiptis į kelionių organizatorių, jei paslauga buvo suteikta netinkamai ir dėl to patirta žala.