„Aiia“ užtikrina tiesioginį ryšį su bankais per vieningą aplikacijų programavimo sąsają (API), taip leisdama klientams kurti ir vystyti naujus skaitmeninius sprendimus, pritaikytus ne tik šiandienos, bet ir rytdienos poreikiams.
„Daugiau nei 2 700 bankų jungianti „Aiia“ jau leido įvertinti atviros bankininkystės privalumus 337 mln. europiečių, tačiau matome, kad daugeliui verslų sunku pradėti naudotis šiais sprendimais. Iš kitų išsiskiriame tuo, kad į rinkas žengiame tik subrandinę bankų ir klientų integracijas bei išsiaiškinę visus vietos reguliavimo aspektus. Mūsų aukštos kokybės API suteikia verslams geriausius įrankius tobulėti ir plėstis platformos, kuri tiesiog veikia, pagrindu“, – teigė „Aiia“ vadovas ir vienas iš įkūrėjų Rune Mai.
„Aiia“ finansinių technologijų (angl. fintech) sektoriuje dirba jau daugiau nei dešimtmetį. Pradėjusi veiklą Skandinavijos šalyse, čia ji kas mėnesį apdoroja milijonus mokėjimų, o dabar šią veiklą yra pasirengusi išplėsti į visą Europą. Remiama „Danske Bank“ ir DNB, „Aiia“ siekia sukurti lyderiaujančią Europos atviros bankininkystės infrastruktūrą, kuri skatintų inovacijas sparčiai besikeičiančiame finansinių paslaugų sektoriuje.
Kaip pastebi R.Mai, atviros bankininkystės sprendimai suteikia daugiau laisvės finansinių paslaugų sektoriui, pirmenybę teikiant klientams, kurie patys sprendžia, kur ir kaip jų duomenys naudojami, kad gautų paslaugas, kurių jiems reikia. Fintech kompanijos ir bankai, naudodamiesi šiais duomenimis, gali suteikti lengvai suprantamą ir aiškią prieigą prie kredito, asmeninių finansų valdymo, skaitmeninių piniginių ir mokėjimo sprendimų.
Įsigaliojus antrajai Europos Sąjungos Mokėjimo paslaugų direktyvai (PSD2), atvira bankininkystė tapo viena aktualiausių finansų sektoriaus temų. Nuo tada finansų institucijos pradėjo nuolatinę skaitmeninę transformaciją, kurią skatina inovacijos, reguliuotojai ir augantys klientų lūkesčiai. „Investuok Lietuvoje“ atlikta fintech sektoriaus apžvalga parodė, kad Lietuvoje veikiantys šio sektoriaus startuoliai atvirą bankininkystę (55 proc.) ir momentinius mokėjimus (45 proc.) mato kaip didžiausias verslo vystymo galimybes šiemet.
Šią savaitę pranešta, kad mokėjimo sistemos operatorius „Mastercard“ ketina įsigyti „Aiia“.