2023 02 02 /17:54

„Audimas“ vadovė: „Parduotuvės Maskvoje naudoja mūsų prekės ženklą neteisėtai“

Aktyvaus laisvalaikio ir sporto aprangos gamybos įmonė „Audimas“ neturi verslo Rusijoje, ketvirtadienį spaudos konferencijoje teigė bendrovės vadovė Lina Šlegerienė. Ji teigė, kad paskutinės prekės į Rusiją iškeliavo 2021 m. gruodžio pabaigoje. Tuo tarpu Maskvoje veikiančios parduotuvės neteisėtai naudoja „Audimo“ prekės ženklą ir prekiauja senų kolekcijų rūbais, tačiau gali būti, kad drabužius joms neteisėtai tiekia ir fiziniai asmenys.
„Audimas“
„Audimas“ / Bendrovės nuotr.

L.Šlegerienė teigė, kad bendrovė nutraukė eksportą į Rusiją jau pirmomis karo dienomis, o gamybą Baltarusijos fabrike taip pat sustabdė. „Audimas“ neturi turto Rusijoje – veikla buvo nutraukta 2017 m., tačiau bendrovės produkciją pirkdavo vienas rusų didmenininkas, kuris ir prekiaudavo bendrovės produkcija.

Būtent šitas partneris ir valdo parduotuves Maskvoje, pažymėtas „Audimo“ prekės ženklu. Įmonės atstovai sakė nežinantys, kada ant parduotuvių uždėta „Audimo“ iškaba, tačiau anksčiau jos nebūdavo.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Lina Šlegerienė
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Lina Šlegerienė

„Parduotuvės Maskvoje naudoja prekybos ženklą neteisėtai“ , – spaudos konferencijoje ketvirtadienį kalbėjo bendrovės vadovė.

Ji teigė, kad minėtam prekybininkui buvo išsiųstas pranešimas kovo 1 d., kad bendradarbiavimas stabdomas, o avansai grąžinami. Tuo tarpu pakartotinas laiškas apie raginimą nutraukti prekės ženklo naudojimą išsiųstas gegužės 27 d.

Maskvos parduotuvėse „Audimo“ ženklu pažymėtos prekės yra senų kolekcijų, daugiausia iš 2015–2017 m., kalbėjo bendrovės vadovė. Paskutiniai prekių papildymai įvyko 2021 m. gruodį.

Vis dėlto ji teigė pastebėjusi padidėjusius kai kuriuos užsakymus ir pirkimus, bendrovės didmeninėse ir elektroninėse parduotuvėse iš fizinių žmonių. Bendrovė teigia, kad ėmėsi apsaugos priemonių, įtardama, kad prekės tokiu būdu vėliau gali nelegaliai keliauti į Rusiją ir kitas šalis.

„Teisiškai mes nieko negalime uždrausti žmogui, atėjusiam nusipirkti. Ką mes trumpuoju laiku galime padaryti, tai mažiname pirkimų kiekį, kad suma būtų [iki] 2000 eurų, o vieno modelio striukių nepirktų visų dydžių. Jeigu pirkėjas atėjęs į parduotuvę nori įsigyti daugiau, yra kreipiamasi į parduotuvės vadovę ir tada yra derinama“, – kalbėjo L.Šlegerienė.

Pastebėta, kad stambesnius užsakymus praėjo vykdyti fiziniai asmenys, įsikūrę Lietuvoje.

„Mes pastebėjome, kad yra suaktyvėjęs pirkimų krepšelių padidėjimas. Stebime tendencijas, ko anksčiau nebuvo. Galvojame, kad prekės tokiu būdu perkamos ir išvežamos iš Lietuvos“, – spėjo įmonės vadovė.

L.Šlegerienė pasidalino nesenu atveju, kai į fizinę parduotuvę atėjęs žmogus norėjo įsigyti penkis naujų striukių modelius įvairiais dydžiais. Tai sukėlė pardavėjų įtarimus.

Ji taip pat tvirtino, kad nuo 2018 m. įmonei Rusijoje nebuvo pratęsta teisinė prekės ženklo apsauga, todėl teisiniai keliai uždrausti prekės ženklo naudojimą lieka ribota.

„Jokio šešėlinio eksporto nevykdome“, – ketvirtadienį sakė „Audimo“ vadovė ir pabrėžė, kad 2021 m. visas bendrovės eksportas į Rusiją sudarė 1 proc. viso eksporto. Praėjusiais metais šios dalies neliko, tvirtino bendrovė.

„Audimas“ nuo 2006 m. turėjo įmonę Baltarusijoje, kurioje buvo vykdoma siuvimo veikla, tačiau per pirmus tris karo mėnesius sustabdė užsakymų siuntimą, gamybos įranga parsivežta į Lietuvą.

„Šiomis dienomis įmonei yra likvidavimo procesas, o dokumentai jau atiduoti į archyvą“, – kalbėjo L.Šlegerienė.

Ji pridūrė, kad bendrovė iki šiol yra skyrusi 70 tūkst. eurų Ukrainai.

Klausimai dėl įmonės veiklos kilo po to, kai sausio 22-ąją žurnalistė Rita Miliūtė feisbuke pasidalijo įrašu apie tai, kad Rusijos sostinėje veikia bent trys parduotuvės su „Audimo“ ženklu.

L.Šlegerienė patvirtino, kad, jų žiniomis, Rusijos sostinėje iš tiesų yra trys tokios, „Audimo“ iškabą naudojančios parduotuvės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis