Nacionalinė vežėja per 12 mėnesių iki birželio 30 dienos patyrė 1,83 mlrd. Australijos dolerių (1,33 mlrd. JAV dolerių) nuostolius iki mokesčių, o įskaičius vienkartines išlaidas, tokias kaip išlaidas darbuotojų atleidimui ir orlaivių parengimui neeksploatavimo laikotarpiui, nuostoliai siekė 2,35 mlrd. Australijos dolerių (1,7 mlrd. JAV dolerių).
2019 metais bendrovės nuostoliai siekė 2 mlrd. JAV dolerių iki mokesčių, kai vežėjos visame pasaulyje susidūrė su pradiniu koronaviruso pandemijos poveikiu.
„Qantas“ generalinis direktorius Alanas Joyce'as (Alanas Džoisas) prognozavo, kad dėl COVID-19 „Qantas“ pajamos iki 2021 metų pabaigos sumažės daugiau nei 20 mlrd. Australijos dolerių (14,5 mlrd. JAV dolerių).
„Toks nuostolių dydis rodo, kokį poveikį bendrovei turėjo visus metus trukęs tarptautinių sienų uždarymas ir daugiau nei 330 dienų trukę vietinių kelionių apribojimai“, – sakoma vežėjos pranešime.
„Prekybos sąlygos iš tiesų buvo velniškos“, – priduriama pareiškime.
Oro linijų bendrovė teigė, kad atvirų sienų Australijoje laikotarpiai 2021 metų pradžioje trumpam padidino pajamas, tačiau grįžus prie vidinių apribojimų po užsitęsusio delta atmainos protrūkio Sidnėjuje, bendrovė buvo priversta vėl atšaukti didelę dalį skrydžių.
Australija, kurioje iki šiol užregistruota beveik 47 tūkst. užsikrėtimo ir 986 mirties atvejai, kovoja su nauju koronaviruso protrūkiu, dėl kurio daugiau nei pusė šalies gyventojų privalo laikytis karantino.
Pernai bendrovė jau atleido tūkstančius pilotų ir skrydžių palydovų, o neseniai paskelbė, kad, reaguodama į pastarąjį protrūkį, atleis dar 2500 žmonių.
„Qantas“ tikisi galėsianti vėl pradėti vykdyti tarptautinius skrydžius iki šių metų pabaigos ir pirmiausia atnaujins skrydžius į JAV, JK ir Singapūrą.
Visgi nė viena iš ankstesnių bendrovės optimistinių prognozių dėl užsienio kelionių atnaujinimo nepasitvirtino, o vyriausybė dar nepranešė, kada bus sušvelninta griežta Australijos sienų kontrolė.