Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Austrija rengiasi bylinėtis su „Airbus“ dėl naikintuvų „Eurofighter“ pardavimo sandorio

Austrijos gynybos ministerija ketina pareikšti ieškinį konsorciumui „Eurofighter Jagdfugzeug“ ir jo pagrindiniam akcininkui „Airbus“, kuriuos įtaria korupcija ir kyšininkavimu 2003 metais vykdant 18 naikintuvų „Eurofighter“ užsakymą.
„Airbus“
„Airbus“ / „Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr.

Žala vertinama 1,1 mlrd. eurų, tuo tarpu sutarties vertė sudarė 1,96 mlrd. eurų, rašoma ministerijos penkerius metus vykdyto tyrimo ataskaitoje.

Iš pradžių Austrija užsakė 24 naikintuvus, tačiau vėliau jų skaičius buvo sumažintas iki 18, o dar vėliau – iki 15-os.

Austrijos naujienų agentūros APA duomenimis, atlikus tyrimą nustatyta, kad „Airbus“ suklaidino Austriją ir melagingai išpūtė pardavimo kainą.

Ekspertai padarė išvadą, kad sudarydamas sutartį „Eurofighter“ žinojo, jog negalės nustatytu laiku pristatyti visų 18 tinkamai sukomplektuotų naikintuvų.

Austrijos valdžia taip pat įtaria, kad politikams ir pareigūnams buvo duodami kyšiai. Atitinkama medžiaga perduota prokuratūrai, kuri, bendradarbiaudama su Vokietijos prokurorais, jau daug metų vykdo savo tyrimą dėl šios sutarties.

Įtarimai dėl kyšių kilo netrukus po sutarties pasirašymo. 2007 metais buvo pradėtas tyrimas, tačiau tąkart nebuvo padaryta jokių konkrečių išvadų.

Praėjus penkeriems metams, Austrijos ir Vokietijos valdžia pradėjo naują tyrimą dėl korupcijos ir Viena dabar užbaigė savo tyrimo dalį. Miuncheno prokuratūra savo tyrimą turėtų užbaigti vėliau šiais metais.

Tuo tarpu „Airbus“ spaudos tarnyba atsisako komentuoti šį atvejį ir tvirtina, kad apie Austrijos gynybos ministerijos pretenzijas sužinojo iš žinių, pranešė vietos žiniasklaida.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos