„Grupė yra priėmusi sprendimą trauktis. Valdome 22,5 proc. (akcijų – BNS), vysta derybos su potencialiais pirkėjais. Iš principo planuojame trauktis. Priežastys keleriopos, sprendimas toks. Koncentruojamės į Aziją“, – pirmadienį spaudos konferencijoje sakė „Avia Solutions Group“ generalinis direktorius Jonas Janukėnas.
J.Janukėnas BNS pabrėžė, kad kalbama tik apie „Avia Solutions Group“ valdomas akcijas ir įmonės pasitraukimą iš Rusijos oro uosto. Tačiau grupė nekomentuoja G. Žiemelio ir kitų susijusių privačių akcininkų, valdančių iš viso apie 75 proc. oro uosto akcijų paketus, galimų sprendimų.
Pernai spalį skelbta, kad G. Žiemelis kartu su partneriais į oro uosto plėtrą investuoja daugiau nei 20 mln. JAV dolerių (17 mln. eurų). Interviu „Verslo žinioms“ tuomet jis sakė, kad šiemet planuojama išplėsti keleivių terminalą, kad jis būtų pajėgus per metus priimti iki 7 mln. keleivių, papildomai įrengti 15 lėktuvų parkavimo vietų, pastatyti krovinių terminalą ir padidinti jų kiekį iki 120 tūkst. tonų per metus.
2016 metų gegužę atidarytą ketvirtąjį pagal dydį Maskvos oro uostą valdo bendrovė „Ramport Aero". 25 proc. akcijų priklauso transporto parodų kompleksui „Rusija", kuris yra valstybinio civilinės ir karinės pramonės produkcijos gamybos bei eksporto koncerno „Rostec" dalis, o 75 proc. – privatiems investuotojams, įskaitant ir „Avia Solutions Group“.
Oro uostas Žukovske 2017 metais patyrė 523 mln. rublių (7,1 mln. eurų) grynąjį nuostolį – 16,2 proc. didesnį nei 2016-aisiais, jo pajamos siekė 234,5 mln. rublių, užpernai – 35,2 mln. rublių (atitinkamai 2,9 mln. ir 0,44 mln. eurų).
Pernai oro uoste aptarnauta 425,5 tūkst. keleivių (užpernai – 53 tūkst.). „Ramport Aero“ tikėjosi 2017-aisiais sulaukti 1,7 mln. keleivių.
27 mln. JAV dolerių kainavęs, į pigius skrydžius orientuotas Žukovsko oro uostas oficialiai atidarytas 2016-aisiais gegužę, tačiau pirmąjį reisą priėmė tik po keturių mėnesių.