Azijos pašto tarnybos pratinasi prie eros be tradicinių laiškų

Kalėdinių dovanų pirkimo karštinei pasiekus piką, konvejerių tinklu naujajame Singapūro pašto ir logistikos įmonės „Singapore Post“ („SingPost“) logistikos centre juda šimtai siuntinių, iškeliausiančių į įvairius pasaulio kampelius.
Singapūro paštas
Singapūro paštas

Gruodį tokį vaizdą galima pamatyti viso pasaulio siuntinių rūšiavimo centruose, nes būtent šį metų mėnesį pašto įmonėms tenka didžiausias krūvis, o šimtai jų darbuotojų sunkiai dirba, stengdamiesi, kad dovanos būtų pristatytos laiku.

Tačiau laikai keičiasi ir elektroninės prekybos bumas tradicines siuntų pristatymo tarnybas, tokias kaip „SingPost“, verčia prisitaikyti, antraip jos yra pasmerktos.

Elektroninių parduotuvių, tokių kaip „Amazon“ ir „Alibaba“, augimas reiškia, kad pirkėjai gali išvengti perpildytų parduotuvių, viską, ko reikia, įskaitant mobiliuosius telefonus ir sporto įrangą, įsigyti internete ir tiesiogiai išsiųsti savo mylimiems žmonėms.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Alibaba“ būstinė Kinijoje
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Alibaba“ būstinė Kinijoje

JAV įsikūrusios tyrimų įmonės „eMarketer“ skaičiavimais, pardavimai internetu šiemet turėtų pasiekti 1,9 trln. JAV dolerių, o iki 2020 metų turėtų viršyti 4 trln. JAV dolerių.

Ir tradicinės įmonės stengiasi neatsilikti.

Prieš beveik 200 metų įkurta „SingPost“, kurios akcijų paketą šiuo metu valdo Kinijos „Alibaba“, praėjusį mėnesį atidarė siuntinių iš elektroninių parduotuvių rūšiavimo centrą, gebantį apdoroti iki 100 tūkst. siuntinių per dieną.

Be to, įmonė klientams dabar teikia mažmeninės prekybos svetainių kūrimo paslaugą ir leidžia atlikti mokėjimus internetu. Ji taip pat ėmė bendradarbiauti su įvairiais prekės ženklais, įskaitant „Adidas“, „Timberland“ ir „Xiaomi“, kuriems padeda didinti savo elektroninius mažmeninius pardavimus Azijos regione.

O pernai „SingPost“ sustiprino savo pozicijas JAV ir Europos rinkose, įsigijusi elektroninės prekybos technologijų tiekėją „Jagged Peak“ ir elektroninės prekybos įmonę „TradeGlobal“.

„Keistis arba žlugti“

„Šiame naujajame skaitmeniniame amžiuje tradicinės pašto įmonės atsiduria kryžkelėje, kurioje tenka rinktis – keistis arba žlugti“, – pareiškė konsultacijų įmonės „Frost & Sullivan“ analitikas Crisas Tranas.

Labai sumažėjus tradicinio pašto srautams, galimybę išlikti nacionalinėms pašto įmonėms siūlo elektroninė prekyba, tačiau tik tuo atveju, jeigu jos greitai prisitaikys prie naujosios tikrovės ir nepabūgs konkuruoti su tokiais milžinais kaip „FedEx“ ir DHL.

Šiais metais per Vienišių dienos elektroninius išpardavimus, kuriuos „Alibaba“ surengė lapkričio 11 dieną, buvo pasiektas 120,7 mlrd. juanių (17,8 mlrd. JAV dolerių) pardavimų rekordas, gerokai viršijęs pernykščius 91,2 mlrd. juanių.

„Siekdamos pasinaudoti elektronine prekyba, Azijos pašto įmonės įgyvendina tam tikrus labai novatoriškus sprendimus“, – pažymėjo konsultacijų įmonės „Accenture“ ekspertas Brody Buhleris.

Pavyzdžiui, Japonijos pašto įmonė „Japan Post“, bendradarbiaudama su būtiniausių prekių parduotuvėmis, pradėjo teikti pristatymo per 24 valandas paslaugą, o Malaizijos pašto įmonė „Pos Malaysia“ didina savo sandėliavimo, logistikos ir kitus pajėgumus, nes nori teikti visą elektroninės prekybos paslaugų asortimentą, pridūrė jis.

2016 metų kovą pasibaigusiais finansiniais metais su elektronine prekyba susijusios įplaukos sudarė 35,8 proc. visos „SingPost“ apyvartos, kuri pirmą kartą viršijo 1 mlrd. Singapūro dolerių (707 mln. JAV dolerių), ir manoma, kad ši dalis toliau didės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai