„Praėjusią savaitę vyko derybos dėl Baltarusijos ir Rusijos bendradarbiavimo transporto bei logistikos srityje stiprinimo. Pagrindinis jų tikslas buvo aptarti efektyvų verslo modelį, kuris leistų visapusiškai panaudoti Rusijos uostų prie Baltijos, Juodosios ir Azovo jūrų infrastruktūrą Baltarusijos krovinių transportavimui“, – sakė „Beltamožservis“ atstovė spaudai Alesia Sudnik.
Anot jos, derybose dalyvavo ministerijų, logistikos bei krovos bendrovių atstovai.
Baltarusija kovo pradžioje pradėjo naftos produktus eksportuoti per Rusijos uostus Suomijos įlankos pakrantėje, dėl politinių priežasčių atsisakiusi juos krauti Baltijos valstybių uostuose. Pagal vasario viduryje Minsko ir Maskvos pasitašytą susitarimą 2021-2023 metais jų būtų perkrauta 9,8 mln. tonų.
Rusijos federalinė jūrų ir upių transporto agentūra kovą skelbė planuojanti Ust Lugos uoste Suomijos įlankos pakrantėje statyti terminalą Baltarusijos eksportuojamų trąšų perkrovimui.
Baltarusijos autoritarinis vadovas Aliaksandras Lukašenka pernai rudenį, po šalies prezidento rinkimų, kurių labai abejotinų rezultatų nepripažįsta opozicija bei Vakarų demokratijos, grasino, jog Baltarusija atsisakys naudotis Baltijos valstybių uostais.