„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

​Baltijos šalių gyventojai eina į greito maisto užkandines, tikėdamiesi gero maisto

Rinkdamiesi greitojo maisto restoraną, Lietuvos, Latvijos ir Estijos vartotojai pirmiausia pageidauja, kad maistas būtų skanus, tinkamai patiekiamas ir pagamintas iš kokybiškų produktų. Tačiau kai kurie Baltijos šalių gyventojų vartojimo įpročiai bei lūkesčiai skiriasi.
Gruzdintų bulvyčių ir aliejaus rojus.
Gruzdintų bulvyčių ir aliejaus rojus. / „Scanpix“

Lietuviai dažniau nei kaimyninių šalių gyventojai greitojo maisto tinklus renkasi pietaudami su draugais ir šeima, latviams itin aktualus asmeninis dėmesys ir informacija apie patiekalų sudėtį, o estai mažiausiai vertina specialius pasiūlymus restoranuose. Visa tai atskleidė nepriklausomas greitojo maisto rinkos tyrimas, kurį „Hesburger“ restoranų tinklo užsakymu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atliko tyrimų bendrovė „Socio Uuringukeskus“.

Lietuviai atvyksta su šeima ir draugais

Tyrimo duomenimis,  greitojo maisto restoranus lietuviai, latviai ir estai pirmiausia renkasi siekdami greitai numalšinti alkį. Pragmatiškumu itin išsiskiria estai – pagrindinį tikslą greitai pasisotinti nurodė net 76 proc. Estijos respondentų, tokių Lietuvoje buvo 50 proc., Latvijoje – 65 proc.

Tuo tarpu lietuviai, skirtingai nei kaimynai, gerokai dažniau greitojo maisto restoranus renkasi norėdami praleisti laiką su draugais (40 proc.) ir pavalgyti kartu su šeima (32 proc.). Na, o latviai dažniau nei kitų Baltijos šalių gyventojai renkasi greitąjį maistą pietų pertraukos darbe metu – tai daro 18 proc. respondentų Latvijoje. Lietuvoje ir Estijoje šį tikslą nurodė po 14 proc. apklaustųjų.

Specialūs pasiūlymai rūpi ne visiems

Visų Baltijos šalių gyventojai, rinkdamiesi greitojo maisto restoraną, remiasi trimis svarbiausiais kriterijais – jie pageidauja, kad maistas būtų skanus, tinkamai patiektas ir pagamintas iš kokybiškų produktų.  Tai nurodė didžioji dauguma respondentų. 

Bent 80 proc. apklaustų lietuvių ir latvių, rinkdamiesi greitojo maisto restoraną, specialius pasiūlymus nurodė kaip svarbų kriterijų. Tuo tarpu Estijos gyventojai specialius pasiūlymus vertina mažiausiai iš visų Baltijos valstybių gyventojų – tai aktualu 56 proc. apklaustų estų. Beje, estai gana abejingai vertina ir restoranų pasiūlymus vaikams – jie reikšmingi 38 proc., tuo tarpu daugiau kaip pusei lietuvių ir latvių tai yra svarbu.  

Latviai išsiskiria reiklumu

Apklausos duomenimis, Latvijos vartotojai labiausiai kreipia dėmesį į tai, iš ko gaminami patiekalai – ingredientų kokybė svarbi 90 proc. latvių, Lietuvoje tai aktualu 86 proc., Estijoje – 84 proc.  respondentų. Būtent latviai aktyviausiai iš visų Baltijos šalių gyventojų domisi ir pateikiama informacija apie greitojo maisto restoranų patiekalų sudėtį (74 proc.). Lietuvoje ir Estijoje ši informacija yra svarbi maždaug pusei apklaustųjų. Kalbant apie aptarnavimo spartą, lietuviams trumpas laukimo laikas yra mažiausiai aktualus, palyginti su kaimynais, o labiausiai greitį vertina latviai.

Tyrimas atskleidė, kad rinkdamiesi greitojo maisto užkandinę, latviai itin išsiskiria asmeninio dėmesio poreikiu ir yra mažiausiai priklausomi nuo kitų nuomonės. Asmeninį dėmesį vertina net 89 proc. respondentų Latvijoje, Lietuvoje šis rodiklis siekia 63 proc., Estijoje 56 proc. Į rekomendacijas, rinkdamiesi greitojo maisto restoranų tinklą, atsižvelgia tik ketvirtadalis latvių. Palyginti su Baltijos šalių kaimynais, dažniausiai jomis pasikliauja lietuviai (39 proc.). 

„Hesburger“ užsakymu 2014 m. pabaigoje vykdytas reprezentatyvus tyrimas buvo atliktas elektroninės apklausos būdu. Rezultatai reprezentuoja 15-49 metų amžiaus Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojus. Apklaustųjų skaičius Lietuvoje – 1040, Latvijoje – 1006, Estijoje – 1000.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs