„Borden“ maisto prekių parduotuvėms, mokykloms ir kitiems didmeniniams pirkėjams kasmet tiekia po beveik 500 mln. galonų (apie 1,9 mlrd. litrų) pieno. Bendrovė Jungtinėse Valstijose turi 3,3 tūkst. darbuotojų ir dvylika gamyklų.
Amerikiečiai perka vis daugiau sulčių, gazuotų gėrimų ir iš sojų ar migdolų pagamintų pieno pakaitalų. O rytinį dubenėlį pienu užpiltų dribsnių vis dažniau keičia baltymų batonėliai, jogurtai ir panašūs produktai.
Tai sudavė skaudų smūgį tradicinių pieno produktų gamintojams, tokiems, kaip „Borden“, kuri buvo įkurta 1857 metais.
Nuo 1975 metų skysto pieno vartojimas vienam gyventojui Jungtinėse Valstijose krito daugiau nei 40 procentų.
Dėl to bankrutavo nemažai pieno ūkių: teismui pateiktuose dokumentuose „Borden“ pažymėjo, jog vien per pastaruosius 18 mėnesių iš verslo pasitraukė 2,73 tūkst. JAV pieno ūkių.
„Nors per pastaruosius 18 mėnesių daug pasiekėme, kylančios žaliavinio pieno kainos ir rinkos iššūkiai, su kuriais susiduria pieno pramonė, ir toliau daro poveikį bendrovei, – pažymėjo „Borden“ generalinis direktorius Tony Sarsamas. – Dėl šių iššūkių ir kitų veiksnių dabartinis mūsų skolų lygis tapo netvarus.“
Lapkričio mėnesį apsaugos nuo kreditorių paprašė „Dean Foods“, didžiausia JAV pieno gamintoja.
Abi pieno perdirbimo įmonės yra įsikūrusios Dalase.
Konsultacijų bendrovės „Euromonitor“ duomenimis, „Dean“ ir „Borden“ pernai teko maždaug 13,5 proc. pieno pardavimų Jungtinėse Valstijose.
Kaip ir „Dean“, „Borden“ restruktūrizavimo laikotarpiu tęs veiklą.