„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Barboros” rezultatai 2020 m.: pajamos dvigubėjo, reikšmingai mažėjo nuostolis

Pirmą praėjusių metų pusmetį spurtavusi elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ augimą išlaikė visus metus. Per 2020-uosius „Barboros“ pardavimo pajamos Baltijos šalyse, lyginant su 2019 m., išaugo daugiau kaip du kartus ir pasiekė 104 mln. Eur. Lietuvoje „Barboros“ pardavimo pajamos taip pat padvigubėjo, nuostolis sumažėjo beveik 77 proc.
Darbas su „Barbora“ kurjeriu
„Barbora“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Metų pabaigoje „Barbora“ Baltijos šalyse įvykdydavo 13 tūkst. užsakymų per dieną, o metus užbaigė su 2,5 karto didesne komanda nei turėjo metų pradžioje.

„Pandemija e. prekybai buvo kaip akceleratorius. „Barbora“ ir iki pandemijos kasmet augo, reikšmingai didindama pajamas ir klientų bazę, tačiau pernai augimo tempas įgavo naują pagreitį. Prie to prisidėjo ir visos komandos – nuo prekių surinkėjų ir kurjerių iki vadovų – įdirbis, siekiant kuo didesniam skaičiui gyventojų sudaryti galimybę saugiai apsipirkti. Pridėjus įgyvendintą plėtrą ir pokyčius veiklos procesuose, matome rezultatus: įmonės pajamos Lietuvoje išaugo dvigubai ir pasiekė 22,5 mln. Eur, lyginant su 11,3 mln. Eur 2019 m. Kartu tai rodo, kad didelė dalis gyventojų ne tik išbandė „Barborą“, bet ir įprato savo kasdienius pirkinius patikėti mums“, - sako didžiausios Baltijos šalyse elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ vadovas Andrius Jurgelevičius.

2020-uosius metus įmonė užbaigė su reikšmingai mažesniu nuostoliu. Jis siekė 453,6 tūkst. Eur ir buvo beveik 77 proc. mažesnis nei 2019-aisiais. Gerėjo ir „Barboros“ grynasis pelningumas, kuris 2020 m. buvo tik -2 proc., palyginti su -17,2 proc. prieš metus.

Augimą lėmė įgyvendinti pokyčiai ir išmoktos pamokos

Praėjusių metų pradžioje, išaugus paklausai, įmonė nedelsdama ėmėsi įgyvendinti pokyčius, leidusius prisitaikyti prie naujų rinkos sąlygų ir užtikrinti tolesnį „Barboros“ augimą.

„Vienas pirmųjų iššūkių, su kuriuo susidūrėme, buvo darbuotojų trūkumas. Per kelias savaites savo komandą padvigubinome, priimdami papildomų žmonių iš pirmojo karantino paveiktų verslų. Kartu išmokome ir tokio spartaus įmonės augimo pamokas. Rudenį komandą vėl didinome, tačiau tą darėme nuosekliau ir efektyviau. Tai leido dar kartą padidinti pajėgumus, išlaikant paslaugos prieinamumą ir kokybę“, - apie iššūkius ir karantino pamokas kalba A.Jurgelevičius.

Reikšmingas strateginis žingsnis pernai buvo „Barboros“ plėtra į Baltijos šalių regionus. Glaudžiai bendradarbiaujant su „Maxima“, pačiame pandemijos įkarštyje buvo atidarytos 95 „Barbora Express“ prekių atsiėmimo stotelės, saugų apsipirkimą pasiūliusios mažesnių miestų ir miestelių gyventojams. Vėliau, išplėtus asortimentą, regionų gyventojams buvo pasiūlyta beveik tiek pat prekių, kiek ir didžiuosiuose miestuose.

Pasak A.Jurgelevičiaus, paskata augti tapo ir įgyvendinti pokyčiai veiklos procesuose.

„Metų pradžioje peržiūrėjome esamus procesus, juos pritaikėme kur kas didesnėms užsakymų apimtims, iš naujo susidėliojome procesų struktūrą. Per mažiau nei mėnesį savo pajėgumus padvigubinome, bet čia nesustojome. Vasarą didžiuosiuose miestuose atidarėme 4 naujus prekių surinkimo centrus. Tai leido dar labiau padidinti išvežamų užsakymų kiekį ir užtikrinti klientams tos pačios dienos prekių pristatymą“, - komentuoja e. parduotuvės vadovas.

2019 m. pabaigoje „Barbora“ pristatė Drive-in prekių atsiėmimo į automobilį paslaugą, kuri klientų buvo ypač įvertinta 2020 m. maksimaliai išaugus paklausai. Karantino metu dar vienas prekių atsiėmimo būdas leido didesniam skaičiui gyventojų saugiai apsipirkti, o įmonei – patenkinti išaugusią paklausą.

2021 m. planai – nemokamas pristatymas ir plėtra

Baigiantis praėjusių metų vasarai, įmonė priėmė strateginį sprendimą karantino metu neriboti gyventojų galimybės apsipirkti saugiai ir pasiūlė nemokamą prekių pristatymą. Neseniai „Barbora“ žengė kitą žingsnį – nusprendė nebegrįžti prie pristatymo mokesčio ir toliau užsakymus klientams vežti nemokamai.

„Siūlydami nemokamą ir tos pačios dienos pristatymą panaikiname vienus pagrindinių barjerų gyventojams pirkti maistą internetu. Nepriklausomai nuo to, ar karantinas yra ar nėra, norime tapti kasdienio apsipirkimo e. parduotuve. Ir šiais metais sau keliame ambicingus augimo tikslus. Metus pradėjome žengdami į naują rinką – Lenkijos sostinę Varšuvą. Čia nesustojame ir jau dairomės naujų plėtros galimybių tiek pačioje Lenkijoje, tiek už jos ribų. Tikime, kad pandemijos metu susiformavęs įprotis maistą pirkti internetu išliks ir pandemiją suvaldžius“ - apibendrina A.Jurgelevičius.

Taip pat įmonė šiemet didelį dėmesį skiria e. parduotuvės platformos ir mobiliosios programėlės vystymui, gerindama klientų apsipirkimo patirtį – apsipirkti greičiau ir gauti labiau personalizuotus pasiūlymus. Nauja programėlė jau prieinama visose rinkose. Kartu buvo vystoma ir šiemet pristatyta lojalumo programa „Barbora Bonus“.

Skaičiuojama, kad per 2020 m. „Barbora“ leido Baltijos šalių klientams išvengti mažiausiai 1,8 mln. socialinių kontaktų, suteikdama jiems galimybę apsipirkti saugiai ir patogiai bekontakčiu būdu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs