Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lietuvos barmenai skina pergales ir tarptautiniuose turnyruose

Ilgėjantis barų sąrašas Lietuvoje rodo, kad barų kultūros augimas įgauna pagreitį. Šie pokyčiai – didelis iššūkis ir paskata barams, nes kartą nusivylęs klientas gali ir nebegrįžti.
Baro savininkas Andrius
Baro savininkas Andrius
Temos: 2 Heineken Alus

Ne pirmus metus Lietuvoje ir visame pasaulyje vyksta „Heineken Star Serve“ barų mokymo programa, kuri padeda Lietuvos barų savininkams tobulėti ir net savo jėgas išmėginti tarptautiniuose turnyruose. 

Turnyras Amsterdame

Baro „Qpolo“ vadovas Andrius teigia, kad tai – nemažai pastangų ir įdirbio reikalaujantis iššūkis. Praėjusiais metais „Qpolo“ baras šioje programoje pasirodė geriausiai, o jo atstovai – barmenė Julija Kasperavičiūtė ir baro vadovas turėjo galimybę sudalyvauti „Heineken Experience“  VIP ture Amsterdame.

„Apsilankymas šiame autentiškame „Heineken“ muziejuje prilygsta unikaliai patirčiai, kuri padėjo praplėsti žinias apie alų, jo gamybą ir ilgametę istoriją. Barmeno darbe labai svarbu ne tik praktiniai įgūdžiai, bet ir žinios, kurių šios kelionės metu pasisėmėme su kaupu, – šypsenos neslėpė J. Kasperavičiūtė. 

Baro vadovo nuomone, ne kiekvienas baras gali pasigirti dirbantis pagal pasaulinius standartus, todėl baro pripažinimas pasaulinėje programoje yra itin aukštas pasiekimas. 

Vien patirties nepakanka

„Kiekvienas barmenas privalo gerai išmanyti savo darbą, jį mėgti, o pati profesija reikalauja nuolatinio mokymosi ir tobulėjimo“, – sakė J. Kasperavičiūtė

Taip pat baro vadovas pastebėjo, kad dažnai prie baro barmenai vadovaujasi per darbo metus sukaupta asmenine patirtimi, užmiršdami elementarias alaus patiekimo taisykles.

Julija Kasperavičiūtė
Julija Kasperavičiūtė

„Kiekvienas žingsnis – ar tai būtų taurės atvėsinimas, pakreipimas 45 laipsnių kampu pylimo metu ar putos nugriebimas – yra vienodai svarbus. Jei kažkuriam žingsniui būtų skiriama daugiau dėmesio, ar šis būtų išvis praleidžiamas, nukentėtų visa gėrimo kokybė, – pabrėžė J. Kasperavičiūtė. – Taip pat klientas visada įvertina ir išorinį vaizdą – taurės švarą ir alaus kiekį joje“.

Svarbi kiekviena smulkmena

Jos teigimu, užsukęs į barą klientas turi jaustis svarbus ir sulaukti išskirtinio personalo dėmesio, todėl ne mažiau svarbus momentas – patiekimas.:„Dažnai užmirštama alaus taurę patiekti ant padėkliuko, palaikyti akių kontaktą su klientu. Bendraujant su klientais man svarbi kiekviena smulkmena.“

Mokymų metu baro darbuotojai buvo supažindinti, kaip teisingai paruošti taurę, įpilti ir patiekti alų.

„Barmeno profesija savaime įpareigoja nuolat tobulėti, nes klientas vertina tik galutinį rezultatą, kurį norint pasiekti vien talento nepakanka. Pasitaiko atvejų, kai prie baro sėdintys klientai domisi, kodėl atliekami tam tikri žingsniai, kaip tai siejasi su alaus kokybe. Džiaugiamės, kad alaus patiekimo procesas jiems yra svarbus ir įdomus, galime pasidalinti mokymų metu įgytomis žiniomis“, –  šypsojosi baro vadovas.

Projekto partnerio nuotr./Alus
Alus

Šiais metais programoje dalyvauja 16 Lietuvos barų, kuriuose apsilankę klientai gali įvertinti alaus patiekimą, pasitikrinti savo žinias apie alų. Baltijos šalių finale nugalėjęs baras turės galimybę išsiųsti savo atstovą į pasaulinį finalą Amsterdame, kur susirungs geriausi barmenai iš Egipto, Tuniso, Brazilijos, Puerto Riko, Honkongo, Indonezijos, Malaizijos, Naujosios Zelandijos, Italijos, Graikijos, Ispanijos, Serbijos, Rumunijos, Rusijos ir Nyderlandų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos