„Dabartinėmis aplinkybėmis išlaidų mažinimas, taip pat prastovų deklaravimas ar personalo optimizavimas yra nemalonūs, nors ir logiški žingsniai. Kartu norime atkreipti dėmesį į tai, kad šioje situacijoje sprendimai dėl personalo gali būti priimami tik pagal padalinių vadovų rekomendacijas ir tik atsižvelgiant į esamas darbo apimtis. Masiniai nesvarstomi“, – skelbia „Belavia“ vadovybė.
„Deja, dėl nuo oro bendrovės nepriklausančių aplinkybių dabar ji yra priversta atšaukti dešimtis skrydžių sezono piko metu. Situaciją apsunkina tai, kad vežėja neseniai pradėjo atsigauti po masinio skrydžių atšaukinėjimo dėl pandemijos“, – pažymima pranešime.
„Belavia“ teko laikinai stabdyti skrydžius jau į keturias valstybes – Lietuvą, Ukrainą, Prancūziją ir Jungtinę Karalystę, jų vyriausybėms įšaldžius oro susisiekimą su Baltarusija.
O Baltarusijos opoziciniuose „Telegram“ kanaluose skelbiama, jog „Belavia“ atleis pusę darbuotojų. Opozicinis portalas afn.by pranašauja smarkų kritimą Baltarusijos pajamų iš tranzitinių civilinių skrydžių aptarnavimo, kurios iki pandemijos siekdavo 300–400 mln. JAV dolerių per metus, gausėjant sąrašui oro bendrovių, apsisprendusių vengti Baltarusijos oro erdvės.
Europos Sąjungos lyderiai pirmadienį paragino ES Tarybą imtis būtinų priemonių, kad būtų nutrauktas Europos oro susisiekimas su Baltarusija, reaguodami į savaitgalį priverstinai, panaudojant naikintuvą, Minske nutupdytą „Ryanair“ keleivinį orlaivį, skridusį iš Atėnų į Vilnių.
Vakarų demokratijų lyderiai kaltina Minsko režimą užgrobus Europos lėktuvą ir vadina šį veiksmą „valstybiniu terorizmu“. Minskas teisinasi, kad reagavo į pranešimą apie orlaivyje esą paslėptą bombą, kuri nebuvo rasta.