Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Bendradarbiavimas su „Lidl“ – Lietuvos gamintojams tramplinas į tarptautinę rinką

Kad „Lidl“ parduotuvėse vis daugiau lietuviškos produkcijos – turbūt jau nenustemba niekas. Pienas, mėsos gaminiai, duona, ledai, vaisiai, daržovės, gėrimai – iš lietuviškų gamintojų galima susidėlioti itin gausų, kasdienių prekių krepšelį. Tiesa, dalis prekių, nepaisant to, kad yra gaminama čia, Lietuvoje, ant savo pakuotės turi privačias „Lidl“ etiketes ir pirkėjams yra labiau atpažįstami kaip „Pilos“, „Mano duona“, „Pikok“, „Baroni“ ar kiti vardai.
Mažieji gamintojai
Mažieji gamintojai / Lidl nuotr.

Iš Lietuvos – tolyn į Europą

Pirkėjai Lietuvoje dėl tokios „Lidl“ strategijos gali įsigyti savo pamėgtų, kokybiškų prekių už gerą kainą. Be to, Lietuvos gamintojams bendradarbiavimas su „Lidl“ padeda pasiekti ne tik vartotojus Lietuvoje, bet ir išsibandyti užsienio rinkose. Praėjusiais metais lietuviška produkcija kartu su „Lidl“ buvo eksportuota į 26 šalis, bendra jos vertė siekė 59,8 mln. Eur.

Pavyzdžiui, Lietuvoje pagamintų pieno gaminių galima nusipirkti „Lidl“ parduotuvėse Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Lenkijoje, Slovakijoje, Čekijoje, mėsos produktų – Latvijoje bei Estijoje, daržovių – Lenkijoje, Latvijoje.

Lidl nuotr./Sūreliai
Lidl nuotr./Sūreliai

Pasak „Lidl Lietuva“ pirkimų tarnybos vadovės Ilonos Čiužienės, Lietuvos verslus dažniausiai kitos „Lidl“ šalys atranda, ieškodamos gamintojų savo privatiems prekės ženklams.

„Lietuvos pirkėjai vertina vietinę produkciją, mes džiaugiamės galėdami pasiūlyti kokybiškų pieno, mėsos, duonos produktų už gera kainą. Lygiagrečiai visada galvojame, kaip savo verslo partneriams galime padėti augti ir stiprėti. Gal jiems vertinga pasinaudoti mūsų patarimais, kaip plėsti, tobulinti gamybą? Gal naudinga pasižvalgyti po rinkas, kuriose dar veikiame ir išplėsti veiklos lauką? Be viso to, taip pat proaktyviai siūlome drąsiai išbandyti gaminimo inovacijas, naujoves“, – sako I.Čiužienė.

Paskatino transformaciją

Pieno produktų gamyba užsiimančios įmonės „Varėnos pienelis“ vadovė Jolanta Kuzmienė sako, kad „Lidl“ yra vienas ištikimiausių jų partnerių, kuris ne tik padėjo išplėsti produktų eksportą, bet ir apskritai turėjo teigiamą įtaką įmonės rezultatams.

„Esame dėkingi „Lidl”, kad jie patikėjo mūsų gamykla prieš septynerius metus, joje gaminamais produktais ir čia dirbančių žmonių entuziazmu. Prekybos tinklo suteiktos auditų išvados, aukščiausi kokybės standartai bei rekomendacijos tapo mūsų įmonės vystymosi gairėmis ir leido iš nedidelės, techniškai atsilikusios regioninės gamyklos tapti bendrove, eksportuojančia savo produkciją į užsienį ir atitinkančia tarptautinius kokybės sertifikatus, tokius kaip „IFS“ aukščiausio lygio“, – sako J.Kuzmienė.

„Varėnos pienelis“ gamina „Lidl“ privataus prekės ženklo „Pilos“ varškės sūrelius. Jų produkciją pažįsta ne tik visa Lietuva, bet ir užsienio gyventojai. Įmonės tiekiamus pieno gaminius šiandien galima įsigyti net 32 pasaulio šalyse, iš jų 26 valstybėse – būtent „Lidl“ parduotuvėse.

Lidl nuotr./Pagaminta Lietuvoje
Lidl nuotr./Pagaminta Lietuvoje

Šviežios daržovės

Bendrovė „Anykščių daržovės“ augina braškes, trumpavaisius ir ilgavaisius agurkus bei šešių rūšių pomidorus. Lietuvos pirkėjai „Lidl“ parduotuvėse visus metus gali rasti jų augintų agurkų, o priklausomai nuo sezono galima įsigyti pomidorų ir braškių. Į užsienyje esančias „Lidl“ parduotuves kelerius metus iš Anykščių iškeliaudavo ilgavaisiai agurkai. Jais buvo prekiaujama Vokietijoje.

„Per „Lidl“ parduotuves realizuojame didžiąją dalį – maždaug 80 proc. – savo produkcijos. Netrukus skinsime ir Lietuvos pirkėjams pasiūlysime šviežius, trumpavaisius agurkus. Galimybių daugiau eksportuoti tikrai yra, tačiau tam reikalinga įmonės plėtra, didesni plotai. Kol kas dar ieškome būdų, kaip tą būtų galima įgyvendinti, reikia finansavimo“, – sako Valdemaras Juška, įmonės „Anykščių daržovės“ vadovas.

Darbuotojų skaičius jų įmonėje, priklausomai nuo sezono ir darbų apimčių, svyruoja nuo 140 iki 180 žmonių.

Padeda ir augti

Yra ir kitokių pavyzdžių, kokias galimybes tarptautinėse rinkose suteikia bendradarbiavimas su „Lidl“. Širvintų rajone veikianti ir riešutų kremus gaminanti įmonė „Nutvila“ savo produkciją taip pat tiekia Lietuvoje esančioms „Lidl“ parduotuvėms. Tačiau po to, kai įmonė gavo tarptautinį saugos ir kokybės sertifikatą „IFS Food”, jiems buvo pasiūlyta galimybė prekiauti savo produkcija Suomijos „Lidl” parduotuvėse vykusiose sveikuolių dienose.

Įmonės vadovas Giedrius Jančius sako, kad po to iš pirkėjų užsienyje sulaukė itin gerų atsiliepimų. „Net gavome laiškų tiesiai iš suomių pirkėjų, kurie gyrė produktą ir klausė, kaip jo būtų galima įsigyti. Tai ženklas, kad užsienyje mūsų riešutų kremai turi perspektyvų ir „Lidl“ mums padėjo tai suprasti. Pradėjome žvalgytis prekybos galimybių Latvijoje, Estijoje ir Skandinavijos šalyse. Pirmiausia ketiname ten dalyvauti parodose“, – sako G.Jančius.

Pirkimų tarnybos vadovė I. Čiužienė sako, kad „Lidl Lietuva“ turi patirties, dirbdami tiek su stambiais, tiek su mažaisiais gamintojais ar ūkininkais. „Matome, kad Lietuvos gamintojai gali konkuruoti Europos rinkoje, pasiūlydami aukštos kokybės, geros kainos produktus. Reikia pabrėžti, kad ieškant partnerių mums svarbu ne tik gaminami produktai ir jų kokybė, bet ir kokiais principais įmonės vadovaujasi, kokius tvarumo ar verslo etikos standartus taiko, todėl daug padedame tiekėjams, gerinant produktų kokybę, kad atitiktų tarptautinius standartus“, – prideda I.Čiužienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?