Berlynas bus pirma didelė Europos sostinė, kur šią vasarą pradės veikti ši visas transporto rūšis apjungianti programėlė. Vartotojams, norintiems naudotis visomis paslaugomis, reikės tik vieno prisijungimo, o apmokėjimas veiks centralizuotai.
Vadinamosios „giliosios integracijos“ (deep integration) programėlės, leidžiančios vienu metu naudotis įvairių tiekėjų paslaugomis, yra labai naudingos miestams, norintiems sumažinti privačių automobilių skaičių ir jų spūstis gatvėse.
„Tai leidžia eiti labai teisinga kryptimi, – sakė Berlyne įsikūrusio Socialinių mokslų centro ekspertas Andreas Knie. – Transporto paslaugas reikia sujungti kaip mobiliojo ryšio tinklus, kad galėtum nesunkiai pereiti iš vieno į kitą.“
Senstančiai Vokietijos viešojo transporto – metropoliteno linijų, tramvajų, autobusų ir lengvojo geležinkelio – sistemai tenka dorotis su plečiantis miestui kylančiais iššūkiais.
Berlyno kairiojo sparno valdžiai pastaraisiais metais sunkiai sekėsi integruoti naujas paslaugas į jau egzistuojančią infrastruktūrą.
A.Knie skeptiškai vertina tokias didžiules transporto bendroves kaip Berlyno visuomeninio susisiekimo įmonė BVG, per metus aptarnaujanti daugiau nei milijardą keleivių. Pasak eksperto, tokios įmonės nenori daryti nieko, kas galėtų sukelti pavojų jų verslo modeliui.
Programėlę sukūrė lietuviškas startuolis „Trafi“.
Kol kas neaišku, ar mažesnės bendrovės turės vienodą prieigą prie programėlės, įskaitant vertingus duomenis apie keleivių judėjimą mieste realiuoju laiku.
Dviejų didžiųjų dalinimosi automobiliais paslaugų kompanijų „car2go“ ir „DriveNow“ bei pavežėjimo paslaugos tiekėjo „Uber“ pirminiame platformos transporto kompanijų sąraše nėra, nors jame galima rasti keliolika mažesnių jų konkurentų.
Pasak „Trafi“, daugiau kompanijų turėtų prisijungti iki vasaros, kai atsiras dar viena panašios paskirties programėlė „Jelbi“.