Biodegalų asociacija dar pernai kreipėsi į LR Konkurencijos tarybą, prašydama ištirti, ar „NESTE Lietuva“ reklamoje naudojami teiginiai neklaidina vartotojų. „NESTE Lietuva“ savo reklamoje skelbė, kad biodegalai su iš palmių aliejaus gaminamu priedu NEXBTL pranašesni už biodegalus su iš rapsų aliejaus gaminamu RRME priedu.
„Atliekant tyrimą iš esmės buvo remtasi tik „Neste“ laboratoriniais tyrimais bei aptakiais mokslininkų teiginiais. Biodegalų asociacija pateikė aiškius argumentus, dėl kokių priežasčių „Neste“ reklama turėtų būti pripažinta klaidinančia ir draudžiama, tačiau mūsų įrodymai nebuvo analizuoti. Skųsdami nutarimą, prašome išsamaus ir objektyvus tyrimo, įvertinant visą pateiktą medžiagą“, – teigė Biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas.
Pasak asociacijos vadovo, tyrimo metu Konkurencijos taryba analizavo „NESTE Lietuva“ valdančios bendrovės „Neste Oyj“ laboratorijos atliktus tyrimus, todėl kyla abejonių dėl tokių tyrimų objektyvumo ir nešališkumo.
Tyrimo metu nebuvo vertinti Biodegalų asociacijos pateikti VGTU mokslininkų atlikti skirtingų gamintojų dyzelino parametrų bandymai. Mokslininkų atliktų bandymų rezultatai parodė, kad pagrindinių šalies degalinių tinklų („Circle K“, „Neste Lietuva“, „Viada“) parduodamo dyzelino savybės nesiskiria, todėl negalima teigti, kad vienų ar kitų degalų sąnaudos yra didesnės ar mažesnės.
LR Konkurencijos taryba tyrimą vykdė dėl „Neste“ svetainėse pateikiamų reklamos teiginių, tačiau šiuo metu pastaroji svetainė nėra prieinama, o interneto vartotojai nukreipiami į pagrindinę www.neste.lt svetainę. M.Palijansko teigimu, kyla klausimas – kam atsisakoma svetainės, jei joje skleista reklama atitiko tikrovę.