„Bitė“ teigia, kad dėl galimo grubaus Lietuvos žmonių klaidinimo kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, prašydama įpareigoti „Telia“ reklamą nutraukti. Pasak pranešimo, „Telia“ reklamose be leidimo naudojami registruoti „Bitės“ prekės ženklai, taip pat paskleisti gerą bendrovės reputaciją menkinantys teiginiai.
„Šiandien kreipėmės į valstybės institucijas prašydami skubiai įvertinti tokį nekorektišką konkurentų elgesį“, – pranešime žiniasklaidai sako Gintas Butėnas, „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius.
Kaltina naudojant lyginamąją reklamą
„Bitės“ teigia per kelerius metus į 5G investuojanti 100 mln. eurų.
Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai apskųstos net kelios „Telia“ reklamos. Pasak pranešimo, ypač įžūli – lyginamoji „Telia“ reklama, kur pateikiami tikrovės neatitinkantys teiginiai, taip pat ir su išsiskiriančia, „Bitės“ komunikacijoje ilgus metus naudojama, žalia spalva ir fraze „taip lengviau“.
„Frazė „taip lengviau“ – dar 2019 metais registruotas „Bitės“ reklaminis šūkis, taip pat kitų registruotų prekių ženklų sudėtinė dalis. Tokia reklama pripažįstama lyginamąja, kai joje yra net ir netiesioginė nuoroda į konkurentą. Dar daugiau, toks „Telia“ elgesys, kai reklamoje naudojamas svetimas prekės ženklas balansuoja ir ant sąžiningos konkurencijos ribos“, – teigia advokatas Gediminas Pranevičius iš advokatų profesinės bendrijos „IP forma“.
„Lyginamojoje „Telia“ reklamoje manipuliatyviai pasitelkiamas ir žemėlapis, kuriuo sudaromas klaidinantis įspūdis, neva „Bitės“ 5G ryšys veikia tik pietinėje Lietuvoje. Tai yra netiesa ir toks klaidinantis gudravimas daro žalą gerai „Bitės“ reputacijai“, – priduria advokatas G. Pranevičius.
Advokato teigimu, „Sunku nuspėti – tyčia klaidinant, per klaidą ar dėl neišmanymo „Telia“ reklamoje apie 5G ryšio aprėptį painiojami ir laikotarpiai. Savo 5G ryšio padengimo reklamoje „Telia“ naudojasi naujausiais duomenimis, bet toje pačioje reklamoje naudoja beveik metų senumo „Bitės“ ryšio padengimo duomenis. Natūralu, kad per tą laiką „Bitės“ 5G ryšio aprėptis – gerokai išaugo.“
Pasak pranešimo, šiandien „Bitės“ 5G pasiekiamas 1,75 mln. žmonių – net 60,6 proc. visų Lietuvos gyventojų, o šiuo metu visas „Bitės“ ryšio padengimas siekia 99 proc. Lietuvos teritorijos.
Skunde skaitmeninių paslaugų bendrovė „Bitė Lietuva“ prašo institucijų įpareigoti galimai Lietuvos žmones klaidinančią „Telia Lietuva“ lyginamąją reklamą nutraukti bei pritaikyti sankcijas.
Nesutaria, ką lyginti
Tuo tarpu „Telia“ kategoriškai atmeta visus „Bitės“ kaltinimus dėl tariamai nekorektiškai panaudoto palyginimo, konkurentų reklaminio šūkio ir mažo „Bitės“ 5G ryšio padengiamumo Lietovoje.
„Savo reklamoje mes naudojame paskutinius savo turimus ir Ryšių reguliavimo tarnybai (RRT) pateiktus 5G padengiamumo duomenis, iš ten pat ėmėme ir naujausius oficialius „Bitės“ matavimų rezultatus. Kai bus dar naujesni, vadovausimės jais“, – sako „Telia“ prekės ženklo vadovė Jurgita Kojenets.
Pasak jos, prekių ženklus galima naudoti lyginamojoje reklamoje ir tam nereikia savininko sutikimo ar leidimo, kai lyginamoji reklama atitinka Reklamos įstatymo reikalavimus, o „Telia“ reklama juos visiškai atitinka.
„Telia“ vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters praėjusią savaitę teigė, kad „Bitė“ manipuliuoja Ryšių reguliavimo tarnybos skelbiamais duomenims ir nuslepia nuo vartotojų esminę informaciją, taip sudarydama vartotojams klaidingą įspūdį apie tariamą 5G ryšio greitaveikos pranašumą.
„Investavome į Lietuvos naujos kartos ryšį daugiau nei 100 mln. eurų, tad jaučiame pareigą kovoti su rinkos dalyvių gudravimais ir technologijas pateikti kuo suprantamiau“, – teigė G.Kaminskaitė-Salters.
„Telia“ technologijų vadovas Andrius Šemeškevičius pranešime spaudai aiškino, kad penktos kartos tinklas yra kompleksiška technologija, kurią sudaro kelios skirtingiems scenarijams skirtos dažnių juostos, todėl labai neteisinga viską suplakti į vieną „katilą“.
Pasak jo, 5G galima suskirstyti į „Greitą 5G“ ir „Platų 5G“. Pirmasis yra kur kas spartesnis ir skirtas miestams, kur nedidelėje teritorijoje reikia užtikrinti maksimalų greitį dideliam skaičiui vartotojų, kai antrasis kur kas geriau padengia didelius teritorijos plotus ir dažniau sutinkamas atokesniuose regionuose, kur aprėptis yra svarbesnė už spartą.
„Telia“ teigia, kad šiuos abiejų dažnių juostų privalumus išnaudoja ne visi operatoriai – esą „Telia“ užsibrėžė kuo greičiau 5G ryšiu padengti visą Lietuvos teritoriją, todėl savo tinkle naudojo tiek „Greitąjį 5G“, tiek „Platųjį 5G“. Tuo metu kiti ryšio paslaugų teikėjai esą 5G kol kas nusprendė siūlyti tik miestų gyventojams ir „Plačiojo 5G“ nenaudoti visai – tad kirtus miesto ribą 5G gali pasikeisti į 4G.
„Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas 15min taip pat tvirtino, kad vyksta dvi visiškai skirtingos diskusijos apie 5G – apie greitį ir plotį.
Pasak jo, RRT darė visų ryšio tiekėjų 5G greičio matavimus ir viešai paskelbė, kad „Bitės“ ir „Labas“ 5G ryšio gavimas siekia 275,6 Mb/s greitį ir yra didžiausias šalyje.
Savo ruožtu „Telia“ pateikia kitus skaičius – pasak bendrovės, Vilniaus mieste naudojant „Greitojo 5G“ dažnių juostą „Telia“ tinkle buvo pasiektas 386,1 megabitų per sekundę (Mb/s) atsisiuntimo greitis, kai „Bitės“ tinkle jis siekė tik 304 Mb/s. Tačiau Rietavo rajone kur prisijungus prie „Telia“ teikiamo „Plačiojo 5G“ buvo užfiksuota 154,7 Mb/s atsisiuntimo sparta, „Bitės“ grafoje yra apskritas nulis, nes operatorius čia paprasčiausiai neturi 5G stočių.