Kalbama apie paskolą dvejų metų laikotarpiui, kurios tiksli išdavimo data nebūtų nustatyta. Tai leistų „Boeing“ pasinaudoti paskola vėliau ir iškart neturėtų įtakos bendrovės kredito reitingams.
Iki šiol bendrovei pavyko susitarti su bankais dėl mažiausiai 6 mlrd. JAV dolerių paskolų. Tarp bankų, kurie sutiko suteikti finansavimą, šaltiniai nurodė „Citigroup“, „Bank of America Merrill Lynch“, „Wells Fargo“ ir „J.P.Morgan“.
Orlaivių gamintoja mėgina pritraukti ir kitų kreditorių.
Lėšų suma, kurią nori pritraukti „Boeing“, viršija kai kurių analitikų prognozes. „Jefferies“ ekspertai skaičiavo, kad bendrovė, išleisdama obligacijas, pritrauks 5 mlrd. JAV dolerių.
Po dviejų avarijų, susijusių su orlaiviais „Boeing-737 MAX“, gamintoja privalės sumokėti kompensacijas ir oro linijų bendrovėms, kurios dėl galiojančio draudimo eksploatuoti orlaivius „Boeing-737 MAX“ yra priverstos laikinai sustabdyti skrydžius, ir dviejų katastrofų aukų artimiesiems.
„Boeing“ nuostoliai dėl „737 MAX“ problemų jau viršijo 1 mlrd. JAV dolerių.
Praėjusią savaitę „Moody's Investors Service“ paskelbė apie „Boeing“ kredito reitingo peržiūrą ir galimą jo sumažinimą.
Bendrovė jau yra sudariusi susitarimus su keliomis oro linijų bendrovėmis, įskaitant „American Airlines“ ir „Southwest Airlines“, tačiau šie susitarimai taikomi tik 2019 metams. Analitikai mano, kad „Boeing“ bus priversta sumokėti dar daugiau kompensacijų, tuo tarpu tiksli orlaivių „737 MAX“ grąžinimo į elsploataciją data dar nėra nustatyta.
Sausio mėnesį „Boeing“ sustabdė šio modelio orlaivių gamybą, tikėdamasi, kad tai padės šiek tiek sumažinti išlaidas. Visgi, pasak „J.P. Morgan“, draudimas eksploatuoti orlaivius „Boeing“ kainuos apie 1 lrd. JAV dolerių per mėnesį net ir sustabdžius gamybą.
Praėjusiais metais „Boeing“ klientams pristatė 380 komercinių orlaivių, tuo tarpu Europos orlaivių gamybos koncernas „Airbus“ 2019 metais 99 klientams pristatė 863 komercinius orlaivius ir pagal šį rodiklį pirmą kartą nuo 2011 metų aplenkė „Boeing“.
2019 metų trečiojo ketvirčio pabaigoje „Boeing“ įsiskolinimas išaugo iki maždaug 25 mlrd. JAV dolerių nuo 19,2 mlrd. JAV dolerių ketvirčio pradžioje.
Praėjusią savaitę „Moody's Investors Service“ paskelbė apie „Boeing“ kredito reitingo peržiūrą ir galimą jo sumažinimą.
Draudimas eksploatuoti orlaivius „Boeing 737 MAX“ paveikė ir bendrovės tiekėjus. „American Spirit AeroSystems“, gaminanti „737 MAX“ fiuzeliažus, sausio pradžioje paskelbė apie 2800 darbuotojų atleidimą dėl neapibrėžtumo, susijusio su gamybos atnaujinimo terminais.
JAV pramonės konglomeratas „General Electric“ (GE), gaminanti orlaivių variklius, laikinai atsisakė 70 darbuotojų Kvebeke. Bendrovė taip pat gamina variklius „Airbus“, todėl gali perkelti darbuotojus į kitas gamyklas ir projektus. Šaltiniai teigia, kad GE taip pat svarsto galimybę sumažinti viršvalandžių skaičių.