Nauja paslaugų kainodara siekiama atverti didesnį dalijimosi automobilių potencialą – įsitikinti, kad tai reali alternatyva nuosavam automobiliui galės dar daugiau gyventojų. Rinkdamasis bet kurį iš paketų vartotojas matys, kiek gali sutaupyti lyginant su įprastais įkainiais. Kaip ir anksčiau, į paslaugos kainą įskaičiuoti visi automobilio kaštai – nuo degalų ir parkavimo mieste iki plovimo ir remonto.
Svajūnas Aliukonis, „Bolt Drive“ operacijų vadovas pažymi, kad net ir įsigydami paketą, gyventojai nebus apriboti. Pirmą kartą Lietuvos rinkoje dalijimosi automobilį galima užsisakyti pagal individualų poreikį – nuo 1 valandos iki 1 savaitės ir analogiškai pagal planuojamą nuvažiuoti atstumą.
„Net ir skaičiuodami pagal įprastus įkainius, žinome, kad dalijimosi automobilis yra pigesnė alternatyva nuosavam automobiliui, tačiau turime pripažinti, kad asmeninių finansų planavimas nėra stiprioji Lietuvos gyventojų pusė – retas kuris į išlaidų transportui kaštus įtraukia remontą, padangų keitimą, priežiūrą ir beveik niekas nepaskirsto pačios automobilio kainos. Naujieji paketai padės žmonėms palyginti išlaidas kiekvienam individualiai pažįstamais matais: kažkam tai įprasta kelionė prie jūros, kitam – automobilis intensyviam savaitgaliui“, – įsitikinęs S.Aliukonis.
Neseniai pristatytoje konsultacijų įmonės „Oliver Wyman“ studijoje skaičiuojama, kad nuosavą automobilį Europos miestų gyventojų apsimoka turėti tik nuvažiuojant daugiau kaip 15 tūkst. kilometrų per metus, nors vidutiniškai europiečio automobilis nurieda tik 11 tūkst. kilometrų, ir šis skaičius kasmet nuosekliai menksta.
„Automobilių dalijimosi paslauga pati savaime simbolizuoja išsivadavimą nuo priklausomybės automobiliui – šiuolaikinis gyventojas jo naudoti gali tik tiek, kiek reikia, ir savo keliones mieste derinti su viešuoju transportu, el. paspirtukais ar kitomis dalijimosi paslaugomis“, – sako S.Aliukonis, čia pat atkreipdamas dėmesį, kad ši vizija virs realybe tik tuomet, kai dalijimosi paslaugos bus tokios patrauklios ir suteiks žmogui tiek lankstumo, kad jam nebeliks kito pasirinkimo. Šis procesas nėra greitas, bet vienpusis, todėl – neišvengiamas.
„Sunku tikėtis, kad vidutinis vilnietis ar kaunietis šiandien nuspręs atsisakyti nuosavo automobilio, bet labai gali būti, kad dabartinis automobilis, vis daugiau laiko praleidžiantis kieme ir autoservise, atėjus metui, nebeturės įpėdinio“, – mano „Bolt Drive“ operacijų Lietuvoje vadovas.
Šiuo metu „Bolt Drive“ siūlo apie 900 dalijimosi automobilių Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Palangoje.