Vartotojų elgseną tiriantis „Kantar Worldpanel“ suskaičiavo, kad maisto produktų rinka per keturias savaites smuko 1,1 proc. „City“ ekspertų teigimu, tai buvo blogiausias periodas rinkai per maždaug ketverius metus, jeigu į skaičiavimus neįtrauksime Velykų laikotarpio paveiktų pardavimų.
„Šiuo metu pramonei didelę įtaką daro oras. Spaudimą rinkai taip pat sukuria defliacija ir nuolaidų parduotuvių skaičiaus augimas“, – „The Guardian“ cituoja „Nielsen“ už prekybos tinklus atsakingą analitiką Mike'ą Watkinsą.
„Nielsen“, kuri tyrimus atlieka remdamasi kiek kitokia metodologija, duomenys rodo, kad pardavimai per keturias savaites krito 2,4 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Tai yra blogiausias rezultatas nuo 2014 metų gegužės, neskaičiuojant Velykų paveikto laikotarpio pardavimų.
Tačiau analitikas Richardas Clarke'as įspėjo, kad nereikėtų dėl visko kaltinti „Brexit“: „Pernai liepą temperatūra siekė 35 laipsnius, o šie metai atnešė daugiau lietaus ir vėjo.“
„Kantar“ analitikas Fraseris McKevittas aiškino, kad „Brexit“ tiesioginio poveikio nei kainoms, nei pardavimų apimtis neturėjo.
„Nacionalinis vartotojo krepšelis yra 1,4 proc. pigesnis nei prieš metus, lygiai tokiame pačiame lygyje, kai praėjusį mėnesį paskelbta defliacija. Matysime, ar dėl „Brexit“ šiemet gali kilti kainos“, – sakė jis.
Analitikai mano, kad maisto ir gėrimų kainos gali kilti rudenį dėl prastesnio derliaus prireikus importuoti daugiau prekių. Dėl pingančio svaro importuotas maistas bus brangesnis, dėl to mažmenininkai bus priversti kelti kainas, nepaisydami didelės konkurencijos.
Per tris mėnesius didžiausių Didžiosios Britanijos prekybos tinklų – „Tesco“, „Sainsbury’s“, „Asda“ ir „Morrisons“ – pardavimai ir rinkos dalis smuko. Blogiausiai sekėsi „Asda“ tinklui, kurio pardavimai smuko 5,6 proc. Mažiausią kritimą fiksavo „Tesco“ – 0,7 proc.