Nuo 1998 m. veikianti Vilniuje įsikūrusi parduotuvė UAB „Eimeta“, pardavinėjanti buitinę techniką ir baldus, pastaruoju metu sulaukė pluošto klientų skundų.
15min parašiusi skaitytoja Rita (vardas pakeistas) teigė, kad per pusantro mėnesio nesulaukė nei savo užsakytos džiovyklės, nei pinigų.
Moteris 15min nurodė, kad nuo pirminio užsakymo patvirtinimo iki jo vykdymo pradžios turėjo laukti tris savaites, tuomet dar tiek pat laiko laukė, kol prietaisas atkeliaus.
„Paskambini, sako neatvažiavo, strigo. Tada paskambini dar po savaitės – vėl ta pati situacija, nieko nevyksta. Sprendžiant iš komentarų internete, kai kurie žmonės atlaukė du mėnesius. Aš tiek nelaukiau, nes žinojau, kas čia bus“, – pasakojo pašnekovė.
Moteris po susirašinėjimo ir kelių skambučių bendrovės kontaktiniu numeriu galiausiai nutarė nebelaukti ir atsiimti pinigus.
„Aš iš karto pasakiau, kad kreipsiuosi į vartotojų teises, nes jūs darote kažkokias nesąmones“, – nurodė skaitytoja.
Nors jai buvo nurodyta, kad pinigai sąskaitą pasieks per penkias darbo dienas, kol kas pinigų bendrovė Ritai negrąžino.
Moteris taip pat teigė pastebėjusi, kad užsisakius prekę el. parduotuvėje, jai nebuvo atsiųsta sąskaita.
„Man tiesiog atėjo užsakymo patvirtinimas – mini lentelė, kad ačiū, jūsų užsakymas patvirtintas. Daugiau nieko neparašyta“, – nurodė ji. Ji teigė pateikusi skundą Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) dėl sąskaitų neišrašinėjimo.
Atsiliepimų kanalai – apriboti
Rita 15min aiškino UAB „Eimeta“, turinčią vieną fizinę parduotuvę Vilniuje ir elektroninę parduotuvę, pasirinkusi dėl žemos pasiūlytos džiovyklės kainos.
„Jie siūlė gal 80 eurų pigiau – bet reikėjo palaukti. Kadangi skubos nebuvo, o 80 eurų visiems yra pinigai, galvojome, palauksime. Įėjus į jų rekvizitai.lt puslapį, atsiliepimų skiltis nuveda į jų tinklapį. Mes net nepagalvojome, kad reikėtų kažkur kitur tų komentarų pasiknisti. Kompanijai daug metų, nemaniau, kad bus kažkas blogai“, – nurodė pašnekovė.
UAB „Eimeta“ tinklapio rekvizitai.lt skiltis iš tiesų nukreipia į bendrovės tinklapį. Tai nėra standartinis pasirinkimas – įprastai įmonių puslapiai šioje platformoje turi standartinę skiltį, į kurią vartotojai gali rašyti viešus komentarus.
Vis dėlto, nemažai atsiliepimų galima rasti kitame tinklapyje – imones.lt. Nuo rugsėjo 15 d. parašyta 33 komentarai (iš visų 36), tik vienas iš jų – teigiamas.
„Per daugiau nei du mėnesius, nesugebėjo pristatyti telefono, maža to net nesiteikia informuoti, kad prekė vėluoja. Prisiskambinti irgi iššūkis, jei pavyksta maitina tais pačiais pažadais “bus kitą savaitę“. NEREKOMENDUOJU“, – rašoma lapkričio 8 d. komentare.
„Užsakymas darytas 23-09-15 Užsakymo atšaukimas el. paštu pateiktas prekėms neatkeliavus 23-10-18. Iki šiol PINIGAI NĖRA GRĄŽINAMI“, – teigiama kitame komentare, parašytame lapkričio 17 d.
15min pradėjus domėtis šia istorija, į paieškos sistemą „Google“ suvedus žodį „Eimeta“, nemažai atsiliepimų buvo galima rasti specialiame „Google“ informacijos apie įmonę puslapyje. Iš 143 komentarų 30 buvo parašyti per pastarąjį mėnesį, dauguma jų buvo neigiami ir besiskundžiantys dėl prekių vėlavimo. Tiesa, dabar tokios opcijos nebeliko.
Bendrovė taip pat turi socialinio tinklo „Facebook“ paskyrą – net ir čia galimybę komentuoti po įrašais „Eimeta“ yra išjungusi.
Vis dėlto, nors internete vartotojai turi mažiau galimybių pareikšti savo pasipiktinimą, santykinai daug skundų dėl bendrovės veiklos sulaukė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT).
Kaip 15min informavo šios institucijos komunikacijos vadovė Dalia Malinauskienė, VVTAT yra gavusi apie 15 vartotojų skundų dėl šios įmonės.
Toks skundų skaičius VVTAT, kuri teoriškai turėtų būti paskutinė instancija pirkėjui ir pardavėjui nesugebėjus taikiai išspręsti ginčo, yra santykinai didelis.
„Pirmieji skundai sprendėsi taikiai, kiti šiuo metu nagrinėjami. Sprendimai dar nėra priimti. VVTAT taip pat kreipėsi į įmonę dėl paaiškinimo, kodėl yra pažeidžiami vartotojų interesai“, – nurodė D.Malinauskienė.
Pripažįsta, kad sulaukė per daug užsakymų
UAB „Eimeta“ 15min atsiųstame komentare pripažįsta, kad vėluoja pristatyti ne vieną užsakymą.
„Prieš vienerius metus mes įdiegėme elektroninę parduotuvę, norėdami pasiūlyti savo prekes visos Lietuvos gyventojams, mat anksčiau turėjome tik fizinę parduotuvę Vilniuje. Turime prisipažinti, kad prieš pradedant prekybą internetu, tikrai nesitikėjome tokių didelių užsakymų srautų, kaip sulaukiame šiuo metu“, – rašo bendrovės atstovai.
„Eimeta“ atstovai taip pat sakė, kad įmonė neturi nei vieno kliento, kuris nebūtų informuotas dėl užsakymo vėlavimo ar tokio, kuriam dėl tokios situacijos nebūtų pasiūlyta tam tikra piniginė kompensacija.
„Dedame visas pastangas, kad klientus pasiektų jų užsakytos prekės pagal visus mūsų oficialiai skelbiamus terminus (7-20 d.d.). Visuomet stengiamės, kad klientai būtų patenkinti ne tik prekių kaina, bet ir aptarnavimo kokybe“, – rašoma komentare.
Vis dėlto tiek internete matomų, tiek potencialių skundų skaičių bendrovė nelinkusi sureikšminti.
„Labai gaila, kad turime kelis klientų skundus, tačiau žiūrint pagal mūsų paskutiniųjų metų aptarnautų klientų srautus, nepatenkintų klientų, mūsų nuomone, yra išties nedidelis skaičius“, – rašoma atsakyme.
Bendrovės atstovai taip pat išaiškino ir dėl sąskaitos faktūros pateikimo klientams, kuris užkliuvo skaitytojai Ritai.
„Užsakymo metu klientai gauna automatinius pranešimus iš mūsų el.parduotuvės sistemos apie užsakymo statusą, užsakymo numerį, pristatymo terminus ir kitą informaciją, o sąskaita-faktūra yra pateikiama klientui kartu su pristatomomis prekėmis“, – nurodoma laiške.
Nepatenkintų klientų, mūsų nuomone, yra išties nedidelis skaičius.
Vienintele įmonės „Eimeta“ akcininke šiuo metu yra Violeta Krasauskienė. Nuo pat įkūrimo iki 2022 m. liepos bendrovės akcijas buvo pasidaliję įmonės steigėjai – Virginijus Prievelis ir Rūta Prievelienė.
2021 m. UAB „Eimeta“ gavo 547,8 tūkst. pajamų ir uždirbo 20,7 tūkst. pelno.
2022 m. finansinių duomenų dar nėra – Registrų centras nurodo, kad juridinis asmuo vėluoja pateikti finansinės atskaitomybės dokumentus už praėjusius finansinius metus.