„Canadian Pacific“ pranešime nurodė, kad už KCS sumokės maždaug 27 mlrd. JAV dolerių ir taip pat perims JAV bendrovės skolą, siekiančią 3,8 mlrd. JAV dolerių. Taigi bendra sandorio vertė sudarys beveik 31 mlrd. JAV dolerių.
Abiejų bendrovių valdybos jau pritarė sandoriui.
„Canadian Pacific“ už kiekvieną KCS akciją sumokės po maždaug 300 JAV dolerių. JAV geležinkelių bendrovės akcininkai už kiekvieną turimą akciją gaus po 2,884 Kanados bendrovės akcijos ir 90 JAV dolerių grynaisiais.
Įgyvendinus sandorį, KCS akcininkai valdys maždaug 28 proc. „Canadian Pacific“ akcijų.
„Canadian Pacific“ ir „Canadian National“ varžėsi dėl KCS įsigijimo, siedamos tapti pirmąja Šiaurės Amerikos geležinkelių bendrove, kuri geležinkelių keliais sujungtų Meksikos, JAV ir Kanados uostus ir gamyklas.
„Canadian Pacific“ savo pradinį perėmimo pasiūlymą pateikė kovą, tačiau „Canadian National“ po kelių savaičių pateikė priešpriešinį pasiūlymą, kuris buvo dosnesnis.
Gegužės pabaigoje KCS nutraukė kovą pasirašytą susitarimą su „Canadian Pacific“, kuri JAV bendrovę buvo įvertinusi 25 mlrd. JAV dolerių, ir sudarė sandorį su „Canadian National“, kurios pasiūlyta kaina buvo 5 mlrd. JAV dolerių didesnė.
Tačiau rugpjūtį „Canadian Pacific“ vėl stojo į kovą su „Canadian National“ ir pateikė pagerintą pasiūlymą dėl JAV bendrovės įsigijimo.
„Canadian National“ trečiadienį pareiškė, kad KCS turės sumokėti 700 mln. JAV dolerių kompensaciją už sandorio nutraukimą ir dar 700 mln. JAV dolerių kompensaciją už sumą, kuri JAV bendrovei buvo skirta tam, kad ji gegužę galėtų sumokėti kompensaciją „Canadian Pacific“ už nutrauktą sandorį.
Susijungus KCS ir „Canadian Pacific“ sukurta bendrovė bus pavadinta „Canadian Pacific Kansas City“. Tarp didžiausių pagal pajamas JAV geležinkelių bendrovių ji užims šeštą vietą. Naujoji bendrovė turės beveik 20 tūkst. darbuotojų, o jos pajamos sudarys vidutiniškai 8,7 mlrd. JAV dolerių per metus.
Sandoriui įgyvendinti reikės JAV antžeminio transporto valdybos leidimo ir, kad jį išduotų, institucija turės įsitikinti, kad didžiųjų geležinkelių operatorių susijungimas nekenkia nacionaliniams interesams ir netrukdo konkurencijai.