Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Circle K“ degalinių tinklas vardan tropikų išsaugojimo keičia kavos pupeles

Vienas didžiausių Lietuvoje degalinių tinklų „Circle K“ rinkai pasiūlė naują, tvariai išaugintų kavos pupelių mišinį. Klimato krizės akivaizdoje augant nepasitenkinimui dėl brutalaus tropinių miškų naikinimo, tinklas visoje Europoje nuo šiol naudoja tik atsakingos žemdirbystės „Rainforest Alliance“ ženklu sertifikuotas kavos pupeles.
„Circle K“ degalinių tinklas vardan tropikų išsaugojimo keičia kavos pupeles
„Circle K“ degalinių tinklas vardan tropikų išsaugojimo keičia kavos pupeles / Partnerio nuotr.

„Kavamedžių auginimas yra dalies Lotynų Amerikos, Afrikos bei Azijos šalių ekonomikų pagrindas. Deja, dėl ekonominių priežasčių didelė dalis kavos augintojų nuo tradicinio kavos auginimo natūraliame šešėlyje yra perėję prie hibridinių kavos rūšių, kurioms būtini chemikalai bei nuolatinė saulėkaita, todėl beatodairiškai iškertami arba išdeginami tam trukdantys miškai. Suprasdami savo atsakomybę ir indėlį į klimato pokyčius, arabiką perkame tik iš tų augintojų Centrinėje Amerikoje, Brazilijoje, o robustą Vietname, kurie tausoja visos planetos „plaučius“ tropinius miškus ir prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo“, – sako „Circle K“ rinkodaros direktorė Renata Timoščik.

Europa turi šansą padaryti didžiausią spaudimą

Viso pasaulio mastu Europos Sąjunga (ES) yra ne tik didžiausia kavos (33 proc., arba daugiau kaip 3 mln. tonų), bet ir tvariai išaugintos kavos vartotoja. Jei 2017 metais „Rainforest Alliance“ pardavimai siekė 230 tūkst. tonų, iš jų daugiau kaip pusė teko Europai. Šio aljanso dalimi 2018 metais tapusi UTZ sertifikavimo sistema taip pat daugiausiai dirbo su privačiais prekės ženklais Vakarų ir Šiaurės Europoje.

Partnerio nuotr./„Circle K“ degalinių tinklas vardan tropikų išsaugojimo keičia kavos pupeles
Partnerio nuotr./„Circle K“ degalinių tinklas vardan tropikų išsaugojimo keičia kavos pupeles

„Pasinaudosime galimybe prisidėti prie kavos vartojimo įpročių keitimo. Stebėdami katastrofišką tropinių miškų situaciją kiekvienas turėtume prisiminti, kad ne tik komercinės palmių giraitės, bet ir kava yra viena iš populiarių ir nuolat paklausą didinančių žaliavų, kuri prisideda prie miškų naikinimo“, – teigia R.Timoščik.

Pasak jos, visi mėgstantys kavą turėtų žinoti ir susimąstyti apie tai, kad kavos pasirinkimas tampa itin svarbus ir daug lemiantis, nes vienas atsakingai užaugintos kavos puodelis čia, kitoje planetos pusėje gali reikšti papildomą gurkšnį deguonies.

Šešėlyje išauginta kava

Natūralūs tropiniai miškai maždaug iki 1970 metų buvo neatskiriama kavos auginimo aplinkos dalis, valanti orą, išskirianti deguonį, sulaikanti vandenį, vietos augalams teikianti pavėsį, o gyvūnams ir paukščiams – pastogę. Tokia kava vadinama šešėlyje išauginta kava (angl. shade-grown coffee). Nauji žemdirbystės būdai išpopuliarino saulėkaitoje išaugintą kavą (angl. sun-grown coffee), kuri ir skatina tropinių miškų naikinimą.

„Vis tik esame kavos, o ne arbatos šalis, kur per metus vienas gyventojas suvartoja po keletą kilogramų kavos. Pernai gilinomės į kavos gėrimo įpročius ir paaiškėjo, kad beveik pusė Lietuvos gyventojų kavą išsinešti įsigyja degalinėse. Akivaizdu, kad vienaip ar kitaip savo kasdieniniais kavos vartojimo įpročiais prisidedame prie klimato pokyčių bei esame už juos atsakingi“, – atkreipia dėmesį R.Timoščik.

Skaičiuojama, kad žemėje daugiau nei 4 mlrd. hektarų miškų, tačiau daugiausiai dėl žemdirbystės poreikių šis plotas kasmet sumažėja maždaug po 13 mln. hektarų.

„Circle K“ yra viena didžiausių Lietuvos mažmeninės naftos prekybos bendrovių. Didžiąją dalį tinklo sudaro viso aptarnavimo degalinės – jų yra 77, dar 11 – automatinės.

Partnerio nuotr./„Circle K“ degalinių tinklas vardan tropikų išsaugojimo keičia kavos pupeles
Partnerio nuotr./„Circle K“ degalinių tinklas vardan tropikų išsaugojimo keičia kavos pupeles

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs