„Sprendimas investuoti į mobilią žaidimo aplikaciją buvo strategiškai svarbus žingsnis personalo valdymo prasme. Stebime aukštą visų amžiaus grupių darbuotojų įsitraukimą ir jau galime konstatuoti, kad žaisti patinka ne tik jaunimui, bet įvairaus amžiaus žmonėms. Kurdami mobiliąją aplikaciją sužaidybinome daugybę svarbių procesų, taisyklių, taip pat ir pastarųjų mėnesių aktualiją – koronaviruso COVID-19 keliamus iššūkius. Ypač naujokams nelengva įsidėmėti nemažą kiekį naujos informacijos, tačiau žaidybiniai elementai padeda išlaikyti ir dėmesį, ir azartą“, – teigia „Circle K Lietuva“ Žmogiškųjų išteklių departamento direktorė Monika Milė.
Jos teigimu, mokymų formatas vis dažniau keičiamas į žaidimą visame pasaulyje, tačiau kol kas į tai aktyviausiai investuoja didelės bendrovės, kurios gali tam skirti papildomų lėšų. Į darbo rinką ateinant vis daugiau jauniausios, 1995-2010 metais gimusių Z kartos atstovų, „Linkedin Learning“ 2019 metais išsiaiškino, kad nors gebėjimai bei jų tobulinimas šiai kartai yra svarbūs, tačiau net 58 proc. jų atsakė neturintys tam laiko.
Pasak M.Milės, praktiškai šis jausmas yra universalus visoms kartoms, todėl ieškota patrauklaus būdo, kad darbuotojai patys norėtų mokytis.
Specialiai „Circle K“ sukurtoje mobiliojoje aplikacijoje simuliuojamos situacijos moko spręsti realiai iškylančius klausimus, teisingai pasirinkti prioritetus, susidėlioti veiksmų eiliškumą. Į žaidimą yra įtrauktos situacijos, susijusios su pardavimais, maisto sauga, COVID-19, artimiausiu metu ketinama į aplikaciją integruoti mokymus apie lyderystę, o ateityje – perkelti visą naujų darbuotojų mokymų procesą į mobilią žaidimo-mokymų aplikaciją.
„Mums svarbu, kad darbuotojai matytų bendrą situaciją degalinėje ir jaustųsi užtikrinti dėl to, kaip jie turi elgtis, kam teikti prioritetą, kaip bendrauti su klientais. Praktika yra sėkmės pagrindas, tačiau ir virtuali praktika yra puiki galimybė įgyti reikalingų įgūdžių. Kaip ir įprastuose kompiuteriniuose žaidimuose, mokymai suskirstyti į lygius, kurie „atrakinami“ gerai išsprendus ankstesnes užduotis, sudaroma galimybė grįžti ir žaidimo atkarpą kartoti iš naujo“, – sako pašnekovė.
„Circle K“ darbuotojai tarpusavyje varžosi ne tik Lietuvoje, bet ir su kitomis tinklo degalinėmis Norvegijoje, Švedijoje, Danijoje, Airijoje, Lenkijoje, Latvijoje, Estijoje bei Rusijoje.
„Iš to mes kaip kompanija gauname neabejotiną grąžą – savanorišką ir gerokai didesnį kartojimų skaičių mokantis tam tikros, mums labai svarbios srities žinių. Bendrai į žaidimo tipo mokymus Lietuvoje įsitraukė 83,4 proc. darbuotojų ir tai yra aukštas rodiklis. Tęsiame bendradarbiavimą su Norvegijos „Attensi“ bei svarstome, kaip būtų galima išplėsti mobiliosios aplikacijos galimybes. Neabejotinai tai yra gera žinia ir mūsų darbuotojams, kurių dauguma nori ir praktiškai atranda to trūkstamo laiko mokytis ne „sausu“ būdu“, – sako M. Milė.
Vien Lietuvoje „Circle K“ yra įkūrusi apie 900 darbo vietų. Didžiąją dalį „Circle K“ degalinių tinklo šalyje sudaro viso aptarnavimo degalinės – jų yra 77, dar 11 – automatinės.