„CityBee“ nesumokėjus už klientų duomenų nutekinimą bus kreiptasi į teismą

Automobilių dalijimosi bendrovė „CityBee“ iki šiol neatlygino dalies klientų reikalaujamos 60 tūkst. eurų neturtinės žalos už nutekintus jų duomenis. Klientams atstovaujantis Vartotojų aljansas tikisi šiuos pinigus atgauti teisme.
„Citybee“ ir nauji duomenys, susiję su „Braintree“
„Citybee“ ir nauji duomenys, susiję su „Braintree“ / 15min nuotr.

Kolektyvine pretenzija, prie kurios prisijungė 200 bendrovės klientų, iš „CityBee“ reikalauta kompensaciją sumokėti iki spalio pabaigos, tačiau Vartotojų aljanso viceprezidentas Rytis Jokubauskas sako, jog bendrovė nerodo jokios iniciatyvos ją sumokėti.

„Tendencija yra labai aiški – einam į teismą, todėl, kad su mumis dar nesusisiekė. Laiko yra iki pirmadienio, bet net jeigu ir susisiektų, nebus įmanoma susitarti, aš manau, kad įmonė yra nusprendusi, jog jeigu ir bus taikos sutartis, tai ji bus pasiekta teisme. Mūsų tai nė kiek nenuvilia, galvojome, kad panašiai klostysis“, – ketvirtadienį BNS sakė R.Jokubauskas.

Anot jo, pateikus pretenziją „CityBee“ su aljansu bendravo tik techniniais klausimais, tačiau apie atsiskaitymą kalbos nebuvo.

„Jie paskyrė advokatą, kuris atstovaus tuo klausimu, pasiderinome dėl dokumentų perdavimo, mes esame įsitikinę, kad jie viską gavo, tai man patvirtino advokatas, kad visi failai buvo atidaryti. Bet iki derybinio etapo nėra prieita. Apie mokėjimus kalbos net nėra“, – teigė aljanso viceprezidentas.

„CityBee“ kontroliuojančios grupės „Modus Group“ komunikacijos projektų vadovė Justina Matuliauskienė sako, kad bendrovė artimiausiu metu pateiks atsakymą į pretenziją Vartotojų aljansui, o žiniasklaidai savo pozicijos nekomentuos.

„Vartotojų aljansui atsakymas bus pateiktas rytoj (penktadienį – BNS) arba pirmadienį, o žiniasklaidai kol kas jokių komentarų nebus“, – ketvirtadienį BNS sakė ji.

„CityBee“ komunikacijos vadovė Ugnė Bartašiūtė sako, kad šiuo metu įmonė neturi pagrindo tenkinti klientų reikalavimų.

„Už minėtą incidentą jau esame sumokėję paskirtą baudą, ikiteisminis tyrimas dar nebaigtas, o pretenzijoje Vartotojų aljansas nepagrindė nurodytos žalos“, – komentare BNS teigė ji.

Kolektyvinę pretenziją „CityBee“ pateikė mažiau nei 0,2 proc. visų nukentėjusiųjų. Bendras reikalavimas suformuotas spalio pradžioje, juo taip pat prašyta atlyginti ir turtinę žalą, svyruojančią nuo vieno cento iki kelių dešimčių eurų.

2021 metų vasarį pranešta, kad nusikaltėliai viename iš kibernetinių įsilaužėlių pamėgtų forumų paskelbė apie 110 tūkst. „CityBee“ klientų duomenis – vardus, telefono numerius, e. pašto adresus, asmens kodus, gyvenamosios vietos adresus, vairuotojų pažymėjimo numerius bei užkoduotus slaptažodžius.

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) atlikęs tyrimą konstatavo, kad duomenys galėjo būti paviešinti dėl netinkamo debesijos paslaugų administravimo.

BNS kalbinti teisės ekspertai tuomet teigė, kad ieškinys galėtų būti tenkinamas tik įrodžius, kad „CityBee“ su klientų asmeniniais duomenimis elgėsi neapdariai.

„CityBee“ veikia Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje. Bendrovės valdomą automobilių parką sudaro daugiau nei 2 tūkst. transporto priemonių, įmonė turi daugiau kaip 750 tūkst. registruotų klientų bazę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis