Laikraštis pranešė, kad lėšomis buvo finansuojami tyrimai, turėję nukreiptų dėmesį nuo žalingo gėrimų su cukrumi poveikio sveikatai.
„Le Monde“ savo vedamajame straipsnyje parašė, kad ekspertams, įvairioms medicinos organizacijoms ir sporto bei renginių organizacijoms „Coca-Cola“ sumokėjo daugiau nei „8 mln. eurų“.
Pasak laikraščio, Prancūzijoje, kaip ir kitur, finansavimas buvo nukreiptas į komunikaciją ar paramą, o ne į autentišką mokslinį darbą.
„Coca-Cola“ jau buvo patekusi į panašią istoriją, kai 2015 metais „The New York Times“ pranešė, kad bendrovė suteikė finansinę paramą mokslininkams, kurie tvirtino, jog intensyvesnis fizinis krūvis yra kur kas efektyvesnė priemonė siekiant išvengti antsvorio nei kalorijų mažinimas.
Paskelbus ataskaitą, visuomenės reakcija privertė bendrovę pažadėti padidinti skaidrumą ir paskelbti savo svetainėje ekspertų pavardes ir veiklas, kurias ji finansuoja Jungtinėse Valstijose.
Tą patį „Coca-Cola“ padarė ir 2016 metais Prancūzijoje spaudžiama nevyriausybinės organizacijos „Foodwatch“ ir būtent šiuos duomenis intensyviai analizavo „Le Monde“.
Pasak „Le Monde“, kaip ir Jungtinėse Valstijose, bendrovės finansavimas yra skirtas „priversti žmones pamiršti riziką, susijusią su gėrimų vartojimu“.
Atskiroje ataskaitoje visuomenės sveikatos žurnalas „The Journal of Public Health Policy“ pareiškė, kad „Coca-Cola“ į sudarytas sutartis įtraukė ne vieną punktą, kad užtikrintų, jog jos finansuojami moksliniai tyrimai pateiktų norimus rezultatus.
Jie apima ir galimybę neleisti skelbti bendrovės netenkinančių rezultatų, kadangi bendrovė pasilieka teisę nutraukti sutartis nenurodydama priežasčių.