„Coca-Cola“ tikina vaikams limonado nereklamuojanti, bet Kalėdų reklamos neatsisako

Šventės be kalėdinės „Coca-Cola“ karavano reklamos, nori to ar nenori, yra sunkiai įsivaizduojamos. Todėl įmonės pareiškimas, kad nereklamuoja savo gėrimų vaikams, priverčia pakelti antakį – nebematysime kalėdinės „Coca-Cola“ reklamos?
„Coca-Cola“ kalėdinė reklama
„Coca-Cola“ kalėdinė reklama / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Coca-Cola“ žurnalistus sukvietė į keistą pasimatymą Briuselyje – kelioms dešimtims korespondentų iš skirtingų pasaulio valstybių pasiūlė pasidairyti po tyrimų ir inovacijų centrą. Jeigu tikėsi viskuo, ką pasakoja įmonės žmonės, tai prieš save pamatysi kone švariausią, bene labiausiai vandenį taupančią kompaniją, kuri tuoj tuoj baigs valyti vandenynus nuo plastiko, išvaduos jaunimą nuo nedarbo ir ateities lyderystės vairą atiduos moterims.

Tai kas bus su Kalėdų reklama?

Įmonės mokslo darbuotoja Milica Stefanovic susirinkusiems žurnalistams gyrėsi, kad kompanija savo produktų nereklamuoja vaikams iki 12 metų – iki tokio amžiaus jie dar esą nesuvokia, kad reklama yra žinutė, už kurią sumokėta tam, kad įtikintų žmogų pirkti vienokį ar kitokį produktą.

J.Lapienytės/15min nuotr./Milica Stefanovic
J.Lapienytės/15min nuotr./Milica Stefanovic

Jos tikinimu, tėvai turi nuspręsti, ką gali vartoti jų vaikai iki 12 metų. Tačiau Kalėdos juk sunkiai įsivaizduojamos be ilgametės „Coca-Cola“ karavano ir Kalėdų Senelio tradicijos. 15min paklausus, ar strategija nereklamuoti produkcijos vaikams reiškia, kad „Coca-Cola“ kalėdinio karavano nebus, ji tai paneigė.

„Kalėdos yra universalus dalykas, jis patinka mums visiems, ir mes tikrai neatsisakysime reklamos“, – 15min sakė ji.

Koncepcija nereklamuoti produkcijos vaikams galioja ne tiek pačiam reklamų turiniui, kiek reklamos rodymo laikui ir kanalui. Pavyzdžiui, M.Stefanovic pateikė pavyzdį: reklama niekada nebus rodoma vaikams skirtuose „Youtube“ kanaluose.

Štai kaip atrodo šiųmetė „Coca-Cola“ reklama:

VIDEO: Coca-Cola - Christmas 2018 #BeSanta

„Reklamą visada rodysime tikėdamiesi, kad su vaikais bus suaugęs asmuo, kuris ir gali priimti sprendimą už savo vaiką“, – aiškino ji.

J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“
J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“

Kiek šalių, tiek ir „Fantos“ spalvų

Tyrimų ir inovacijų centre, kurį aprodė „Coca-Cola“, žaidžiama su skoniais. Mat gėrimas, kurį mėgsta vienos valstybės gyventojai, gali būti visiškai nepriimtinas kitos šalies piliečiams, todėl laboratorijoje tenka modifikuoti ne tik gėrimų skonį, bet ir spalvą.

Pavyzdžiui, „Fanta“. Nyderlanduose ji yra vos gelsva, Vengrijos, Rumunijos, Ispanijos rinkai gaminamas jau gerokai sodresnės spalvos gėrimas, o norvegai geria ryškios it apelsinas oranžinės spalvos „Fantą“. Skiriasi ir jų skoniai – vienur yra daugiau, kitur mažiau cukraus, pagal tam tikros šalies pomėgius priderintas ir stipresnis ar šiek tiek „nugesintas“ skonis.

DAUGIAU SKAITYKITE ČIA: „Coca-Cola“ vadovas: gėrimuose mažiname cukraus kiekį, dabar jo 20–30 procentų mažiau

J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“
J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“

„Mums patinka tai, ką mes pažįstame. Mes nemėgstame rizikuoti. Mes žinome, kokia oranžinė spalva mums patinka“, – sakė tyrimų centro vadovas Jeanas-Christophe Lombardas.

J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“
J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“

Pakeitus spalvą, kaip aiškina centro darbuotojai, tenka iš naujo subalansuoti ir kitas sudedamąsias dalis. Beje, spalva, aiškina centro darbuotojai, vos pamačius gėrimą jau sukelia tam tikrus lūkesčius dėl jo skoninių savybių, todėl gėrimų testavimai, ragavimai vyksta tamsiai raudonoje šviesoje, kuri suvienodina „Fantos“ spalvą.

„Coca-Cola“ gaminamo limonado ir arbatos skoniai Europoje skiriasi, bet tas skirtumas nėra toks drastiškas, palyginti, tarkime, su Pietų Amerikos ar Azijos šalimis.

Bendrovės atstovai pasakojo, kad Japonijoje tradicinio „Coca-Cola“ gėrimo rinkodaras ir reklama visiškai neveikė. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad žmonės ten geria vandenį, kavą, arbatą, bet limonadą paminėjo retas.

Taip „Coca-Cola“ rinkos dalį Japonijoje atsipjovė ne su limonadu, bet su šalta arbata, kurios skonis, beje, taip pat visiškai skiriasi nuo europietiško gėrimo. Lietuvoje šalta jų arbata („Fuze tea“) primena atvėsusią saldžią ir citrina dvelkiančią arbatą, kokios sriūbtelėdavome vaikystėje, atbėgę iš kiemo, o japonai geria visiškai becukrę arbatą, kurioje ryškus arbatžolių kartumas.

J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“
J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“

Įmonės duomenimis, 85 proc. šaltų arbatų rinkos Japonijoje yra nesaldžios arbatos. Apskritai gėrimai su mažiau cukraus, taigi sveikesni, darosi vis populiaresni. Labai patinka japonams ir gerti paruošta kava – populiarus „Coca-Cola“ gaminamas „Georgia“ prekės ženklas.

J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“
J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“

Ką mėgsta pasakoti?

Kur kas išsamiau nei apie skirtingas „Fantos“ spalvas „Coca-Cola“ darbuotojai pasakoja apie savo aplinkosaugos ir socialinę politiką. Nors pasakojimuose galbūt trūksta konkretumo, nurodomi tikslai yra gana ambicingi.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Coca-Cola“ ir „Walmart“ mažins plastiko išmetimą į vandenynus

Pavyzdžiui, iki 2025 metų „Coca-Cola“ tikisi pasiekti, kad surinktų lygiai tiek pat taros, kiek jos ir parduoda. Kas minutę, pasakoja jie, pasaulyje yra nuperkamas milijonas plastikinių butelių, ir maždaug pusė jų atsiduria vandenynuose.

J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“
J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“

Taip pat per šį nepilną dešimtmetį viliamasi pasiekti, kad visos pakuotės, kuriuose parduodami kompanijos gėrimai, būtų perdirbami. Įmonės atstovų teigimu, pasiekti to nėra taip lengva. Mat, nors ir skamba paradoksaliai, industrija susiduria su maistui tinkamo plastiko trūkumu.

Pasaulyje per metus žmonija pagamina apie 335 milijonus tonų plastiko, ir tik maždaug 24 milijonai tonų yra plastikiniai PET buteliai. PET yra vertinga medžiaga – saugi, perdirbama, tinkamai maisto laikymui ir saugojimui.

Taip pat bendrovė mėgsta girtis investicijomis į įvairius aplinkosauginius projektus, tarkime, kartu su „World Wide Fund for Nature“ vykdo „Living Danube“ projektą – nukreipia potvynių vandenis reikiama kryptimi, stato užtvankas ir banko atkurti pelkes.

Bendrovė taip pat giriasi, kad padeda darbo neturinčiam jaunimui ir moterims – rengia specialias mokymo programas, kad paruoštų jaunimą darbo rinkai, o moteris – lyderystei. „Moterys atlieka 66 proc. darbo, o gauna vos 10 proc. pajamų“, – dėsto bendrovės atstovai.

Taip pat įmonė siekia mažinti vandens sunaudojimą savo gėrimų gamybai. Tą padaryti, tikina atstovai, pavyksta – tokiam pačiam kiekiui vaisvandenių pagaminti yra sunaudojama vis mažiau vandens, ir neva visas sunaudojamas vanduo bendruomenėms yra grąžinamas per įvairius projektus.

J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“
J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“

Šaldytuvas siųs jums SMS

„Coca-Cola“ neriasi iš kailio, bandydama pasiūlyti kiekvienam pirkėjui tai, ko nori būtent jis. Viename Londono universitetų bendrovė pastatė specialią vaisvandenių mašiną, kuri personalizuoja gėrimus – ekrane galima pasirinkti, ar norima gėrimo su ar be cukraus, su ar be kofeino, kokio skonio ir pan. Pasirinkus gėrimą reikia į aparatą įdėti savo tarą. Tokiu būdu įmonė išvengia ir papildomos taršos, prašydama visų naudoti savo daugkartinius indus gėrimams.

J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“
J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“

„Coca-Cola“ būstinėje jau stovi ir du kiti aparatai, kurie kol kas tėra prototipai, bet kompanija tikisi ateityje juos naudoti plačiai. Naujos kartos šaldytuvas akimirksniu sušaldo gėrimą, o kita mašina skirta „Coca-Cola“ gaminamos arbatos greitam pašildymui, kad žiemą būtų galima pasimėgauti ne šalta, o šilta „Fuze tea“.

J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“
J.Lapienytės/15min nuotr./„Coca-Cola“

Taip pat įmonė giriasi savo išmaniaisiais šaldytuvais, sujungtais į daiktų internetą. Šaldytuvuose įrengti jutikliai leidžia įmonei fiksuoti, kaip tuštėja lentynos, ar šaldytuvai stovi tinkamose parduotuvių vietose. Tai pat šiuos šaldytuvus rengiamasi panaudoti rinkodariniams tikslams – šaldytuvai galėtų siųsti po juos praeinantiems vartotojams įvairias reklamines žinutes. Apie šią galimybę kol kas „Coca-Cola“ daugiau nepasakoja.

15min skrydį į Briuselį apmokėjo „Coca-Cola“. Straipsnio turiniui tai įtakos neturi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis